B4stian Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Informasjonen fra butikkene varierer veldig (hva som blir oppgitt og hva det kalles) og samtidig har de fleste liten peiling på hva det betyr så ikke rart det blir kaos. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 8_05vk3wd7s det er en boks ffs!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 He-he.. Bra Ståle. Kanskje trådstarter og "hylekoret" forstår hvorfor Expert's annonse egentlig er for teknisk, "internminne" eller ei. Lenke til kommentar
Jochi Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Haha, en annonse fra fremtiden . Lurer på hvilket OS den bruker ? Sikkert Windows "go-ahead-and-crash-me". Ikke alle er kompetente når det gjelder hardware. Tipper dette var en misforståelse mellom en vis dataguru og en utålmodig reklame person. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Hehe... jeg lo godt av den filmen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 det er så teit det der.. Folk aner ikke at plass ikke egentlig har noe å si for ytelsen.. jeg spurte en i klassen min: Vet du hva slags skjermkort du har? "nei, men har 160gb harddisk".Hva med RAM da? "Nei, men jeg har da en stor harddisk, teller ikke det for noe da?" 9537184[/snapback] Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 det er en boks ffs!! 9551288[/snapback] Hun der lever skikkelig opp til blondine ryktet! Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Jah.....som danskene skriver minne = hukommelse^^ Kanskje elkjøp skulle skrevet ....xxx mikroprosessor fra Avanserte mikro drivere(amd), hovedkort fra Mikrostjerne internasjonal(MSI) hukommelse fra korsar(corsair) og interminne fra sjøport barrakuda(seagate) ^^ 9540663[/snapback] Bare for og være pirkete. Crosair var franske pirater så hvordan du klarte og oversette det til korsar vet jeg ikke. Jeg vet ikke en gang hva korsar er. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Jah.....som danskene skriver minne = hukommelse^^ Kanskje elkjøp skulle skrevet ....xxx mikroprosessor fra Avanserte mikro drivere(amd), hovedkort fra Mikrostjerne internasjonal(MSI) hukommelse fra korsar(corsair) og interminne fra sjøport barrakuda(seagate) ^^ 9540663[/snapback] Bare for og være pirkete. Crosair var franske pirater så hvordan du klarte og oversette det til korsar vet jeg ikke. Jeg vet ikke en gang hva korsar er. 9553611[/snapback] Han har faktisk ikke helt feil: link til wiki "Korsar var betegnelsen på sjørøvere som operererte ut fra nordafrika, fra 1500-tallet til 1800-tallet. Ordet har senere blitt tatt opp i europeiske språk og har en noe romantisk betydning." edit: visste ikke hva en korsar var fornoe før nå jeg heller Endret 23. september 2007 av raid2 Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 da ble jeg også litt smartere Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Poenget er her å latterliggjøre Expert, Elkjøp samt andre større elkjeder som selger "dataer".Noen få av oss synes det er mer latterlig å opprette slike tråder/skrive glødende innlegg over hvor dumt det er å bruke ordet "internminne" om en HD. Alle her skjønner hva annonsen sier. De som ikke skjønner det vil heller ikke skjønne om det stod at "daten" hadde en 160GB HD. For det eneste de bryr seg om er om "daten" virker. Og de trenger hjelp til å starte den, bruke den, og ikke minst når de har rotet til "dataen". Da er det mer viktig å "leke nerd". 9551027[/snapback] Jeg forsto godt hva annonsen sa, den sa at maskinen hadde 160gb RAM. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Igjen, forventer du at hele den kundemassen som besøker slike butikker skal ha doktorgrad på datateknologi? Det du oppfatter som riktige begrep innenfor teknisk fagspråk, kan ha null verdi for mange andre. Jeg har inntrykket av at mange personer har satt seg som mål i livet å kommentere salgsargumentene til diverse elektrobutikker, på hvor elendige og misvisende de er - enten om det er Elkjøp eller Expert det er snakk om. Igjen vil jeg si at disse brukerne IKKE er de store elektrokjedenes fokusgruppe, det er mot dem uten noe særlig forhold til data. Det vil ikke være hensiktsmessig å bruke tekniske produktdata som de eneste salgsargumentene hos de store elektrokjedene, igjen pga. viktigheten av rett kommunikasjon. Just my 2¢. EDIT: Litt klarere formulering fra min side. 9537525[/snapback] Da hadde jeg heller droppet å snakke om spesifikasjoner med mindre kunden selv spør om det. Bare skrevet "Kraftig bærbar maskin!" (eller noe) Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Nå har jeg hørt det å elkjøp!.........at det faktisk går an å være så inn i granskauen (.....) og skrive internminne! Jaja, er ikke min feil at de oversetter harddisk til internminne^^ Jeg lo faktisk mer av at du forveksler Elkjøp med Expert når Expert har blitt nevnt 8000 ganger i denne tråden og presterer rakke ned på Elkjøp i 2 innlegg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Hehe.. vittig at "eksperten" påstår å ha 120GB ram i en helt vanlig bærbar PC. Det får meg til å minnes om reklamen for "CPU-holder for harddisk" i katalogen til en eller annen møbelkjede. Forøvrig fant jeg et ganske vittig leserinnlegg i avisa Nordlys for noen dager siden: Jammen fant jeg ikke en CPU-holder nå også: Dette begynner å bli virkelig festlig. Her også og her og her. Jeg lurer på om det finnes like vittige formuleringer innen bilbransjen: "Har du punktert girkassa? Kom og fyll ny spylevæske på den her" 9540674[/snapback] Det kom svar i avisa på lørdag. Har en mistanke til at det er en HW-bruker som har skrevet det Lenke til kommentar
Goosewater Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Ble påminnet om teksten som jeg så på en reklameplakat hos Elkjøp nylig. De solgte spindel med 100 cd-plater og reklamerte med plass til 7 TB!! Fikk nesten lyst til å kjøpe Lenke til kommentar
roac Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Ble påminnet om teksten som jeg så på en reklameplakat hos Elkjøp nylig. De solgte spindel med 100 cd-plater og reklamerte med plass til 7 TB!! Fikk nesten lyst til å kjøpe 9610283[/snapback] De mente sikkert plass til 7 TB musikk, hvis du komprimerer den til MP3 først. LOL. Med elendig bitrate that is Endret 1. oktober 2007 av roac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå