Gå til innhold

Er dette ei bra maskin?

appelsinbrus

Anbefalte innlegg

Sitter her og ser på Lefdal sin side, de har en sånn fin ordning med rentefri avbetaling. Kom da over denne maskina, synes den virker helt ok.

Så da må jeg jo spørre de som har mer peiling enn meg: er denne bra? Hadde i grunn tenkt å få meg maskin med Santa Rosa, men veit ikke om jeg har tålmodighet til å vente.. :roll:

Edit: men man får vel bedre maskin for samme pris andre steder? Er bare den avbetalingsbiten som er problemet mitt, ser dere. Har i grunn ikke så hemningsløst god råd som student, og da passer laptop-kjøp dårlig nok som det er om jeg ikke skal betale hele herligheten i èn smell.

Edit 2: Denne er jo også aktuell, mye billigere og (tydeligvis) bare littegrann dårligere..

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, er da ingen dårlig bærbar pc, men trenger du HDMI utgang og TV-tuner ? Skjermkortet er dessverre ikke så godt til å spille med som de skriver. Ganske ok lagringsplass på PC-en, men det er noe du alltids kan kjøpe til ekstra av, senere.

EDIT : Snakker om første pc du linket til.

EDIT 2 : Den andre PC-en er mye for pengene, tror ikke du finner noe like bra pris på en med samme specs.

Endret av Harribo
Lenke til kommentar
Ok, takk for svar. Da blir det pc nr 2. :)

9536927[/snapback]

Du er klar over det er mange bærbare PC-er på markedet med santa rosa ?

9537016[/snapback]

Fullstendig klar over det, men kombinasjonen gunstig avbetaling og Santa Rosa er vanskelig å finne, serru. Har i allefall ikke funnet nedbetaling på en pc med Santa Rosa som ikke koster 3-4k i bare renter, jeg..

Om du har funnet noe sånt, please tell. :)

Edit: når jeg skrev det der med at jeg ikke hadde tålmodighet til å vente, var det et par ting jeg ikke tok med: Startit her i Stavanger får om et par uker inn nye maskiner med SR, men jeg har liksom ikke tålmodighet til å vente de 2 ukene, selv om det lønner seg.. Vil ha pc NÅ.. :ph34r::innocent: Startit har forresten også Cresco (rentefri avbetaling) som betalingsmåte.

Neida, får se om jeg drøyern litt til..

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Jeg ville sagt at Pc nr.1 er best.

Bedre skjermkort, rundt 100% bedre ytelse.

Bedre CPU, raskere og kjøligere.

Større harddisk.

HDMI

9537364[/snapback]

Klart den er best, men man får ikke "alt" til 7500,- heller. Den første der kosta jo 12 000, hadde jo vært meget merkelig om den ikke var noe bedre. Men om han er villig til å betale såpass for en pc så ville jeg sett på litt fler alternativ.

Lenke til kommentar
Noe forslag til andre alternativer da? 12k er jo hakket for dyrt, skulle helst kosta under 10k..

9539430[/snapback]

Her er en god hp pc, men prisen er ikke langt ifra 11000. Den har HDMI utgang om det skulle ha noe å si, men du har ikke svart på om det er viktig med HDMI utgang og TV-tuner.

Lenke til kommentar
MÅ ikke ha noen av de to, men om prisforskjellen med og uten er liten, kan det jo godt være med.

9539703[/snapback]

Ja det er jo forståelig, men er bare å rote rundt litt i prisguiden, så finner du mye fint. :) Har ivhertfall anbefalt noen gode til deg.

EDIT: Her er en liste over alle bærbare skjermkort, slik du kan sammenligne forskjellige skjermkort i forhold til hva de yter.

Da har du en viss pekepinn på hva du kan forvente av det.

Endret av Harribo
Lenke til kommentar

Hehe ok.:)

Men sliter litt med å finne pc, altså, er alltid et eller annet å pirke på. :p Kresen som jeg er.. Skal være høy nok oppløsning på skjermen, trådløst nettverkskort, blåtann, bra skjermkort, 2 gig ram, santa rosa, bra byggekvalitet, utganger bak og på siden og ikke fremme, gode museknapper.. Kunne fortsatt i det evinnelige, er alltid noe å pirke på.. Veit jo at jeg ikke får alt dette for 10k, men noe i nærheten må da gå an..?

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Er jo så hemningsløst lang ventetid..

9543400[/snapback]

Ja det er dessverre veldig lang ventetid, men er mulig å få kompenasjon visst du må vente veldig lenge på maskinen, noe jeg tror du ikke gidder :hmm:

Er det nødt å være 17 tommer? Eller er det samme om det er 15 eller 17?

Lenke til kommentar

Hmmm.. Ok, la oss si det på denne måten: 15 tommer er BMW M5 mens 17 tommer er Ferrari... Seff er BMW M5 kult nok, men de fleste ville jo heller hatt en Ferrari. :D

Om maskina er steike bra kan jeg jo være snill gutt og gå på 15,4", men skal aller helst være 17...

Edit: trudde et sekund at jeg hadde funnet min utvalgte i denne maskina, men er jo så ræva skjermkort.. Ikke HDMI heller.. Damn.. NESTEN denne gangen, altså.. :p

Edit: Denne så jo også veldig bra ut, men det er GS skjermkort, jeg vil ha GT om jeg skal ha 8600..

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...