daniel_984 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hei! Jeg har et problem her, da det viser seg at min BenQ19" LCD-skjermen muligens er ødelagt, og jeg må enten bytte i ny eller få den reparert. Skjermen er under 2 år gammel (kjøpt Mars 2005) så jeg antar at den går under vanlig garanti. Problemet mitt starter først når jeg skal sende den i retur, da Efast har lagt ned ser det ut som. Jeg mangler kvittering (som jeg har klart å rote vekk, men har kontoutskrift fra banken på at jeg har kjøpt hos Efast. Er det noen som vet hvor jeg henvender meg angående om og hvor jeg skal returnere denne skjermen? *Håpe på noen raske svar* Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Du ringer BenQ, tlf. 23500062 ( 09:00 - 17:00 ) og hører hva du skal gjøre. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Mars 05 er over 2 år siden da.... Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Mars 05 er over 2 år siden da.... 9537062[/snapback] Hahaha, nei visst faen du har rett!! Herregud, tror jeg må våkne opp mer etter jobb altså.. ^^ Jaja, men har uansett reklamasjonsrett da.. Eneste forskjell er vel at det tar litt lengre tid antar jeg. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 ja, men hvis du sier at selgeren har gått konken siden du kjøpte så vet jeg ikke om du kommer noe vei med reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten rettes jo mot selgeren av produktet, og hvis den foretningen ikke lenger eksisterer, så anntar jeg at det sansynligvis blir ditt tap. Jeg vet ihvertfall ikke hvem som skulle måtte ta over annsvaret for det, men det er ihvertfall ikke produsenten, da de ikke er bundet av norske lover. -Stigma Lenke til kommentar
Loko Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 ja, men hvis du sier at selgeren har gått konken siden du kjøpte så vet jeg ikke om du kommer noe vei med reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten rettes jo mot selgeren av produktet, og hvis den foretningen ikke lenger eksisterer, så anntar jeg at det sansynligvis blir ditt tap. Jeg vet ihvertfall ikke hvem som skulle måtte ta over annsvaret for det, men det er ihvertfall ikke produsenten, da de ikke er bundet av norske lover. -Stigma 9538703[/snapback] Har butikken gått konkurs kan man ta saken videre opp i hirarkiet til feks importør eller til slutt produsent Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hvis man uansett ter seg med litt takt og tone når man evt. kontakter BenQ, så er det godt mulig de hjelper deg uansett Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 ja, men hvis du sier at selgeren har gått konken siden du kjøpte så vet jeg ikke om du kommer noe vei med reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten rettes jo mot selgeren av produktet, og hvis den foretningen ikke lenger eksisterer, så anntar jeg at det sansynligvis blir ditt tap. Jeg vet ihvertfall ikke hvem som skulle måtte ta over annsvaret for det, men det er ihvertfall ikke produsenten, da de ikke er bundet av norske lover. -Stigma 9538703[/snapback] Har butikken gått konkurs kan man ta saken videre opp i hirarkiet til feks importør eller til slutt produsent 9539142[/snapback] Hmm ja kanskje importøren, men jeg sliter litt med å se hvordan en utenlandsk produsent skal kunne være beholden til en særnorsk lov. Men altså, jeg vet ikke jeg bare synes det høes merkelig ut om det er slik. Det er dog kjekt om forima konkurs ikke legger alt annsvaret igjen på kjøperen. -Stigma Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Importøren/forhandleren av BenQ i Norge er vel neste logiske steg å ta, selv om jeg fint hadde kontaktet BenQ Norge direkte (om de ikke forhandler seg selv) og sett om de kunne utvise noe godvilje :=) evt. er det konkursboet til butikken du må ta det opp med? Lenke til kommentar
07hedhauma Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Hadde akkurat samme problem som deg, hadde ikke kvittering (var omtrent like gammel). Men jeg kontaktet Benq Norge (direkte) og de sendte meg en ny skjerm og der lå den en ferdig frankert postlapp, som jeg skulle sende den ødelagte skjermen i. Bare goodwill fra den kanten Endret 21. september 2007 av 07hedhauma Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Ring BenQ. Det gjorde en venn av meg, og de ordnet alt enkelt og greit. Han fikk ny skjerm. Han måtte dog snakke med noen i Finland, men det ordner seg nok skal du se Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 ja, men hvis du sier at selgeren har gått konken siden du kjøpte så vet jeg ikke om du kommer noe vei med reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten rettes jo mot selgeren av produktet, og hvis den foretningen ikke lenger eksisterer, så anntar jeg at det sansynligvis blir ditt tap. Jeg vet ihvertfall ikke hvem som skulle måtte ta over annsvaret for det, men det er ihvertfall ikke produsenten, da de ikke er bundet av norske lover. -Stigma 9538703[/snapback] D er slik at man kan selv velge hvem man vil rette sin reklamasjon til, uansett om det er selger eller importør. Dette kalles springende regress og er nedfelt i lovverket. Eks. Du kjøper en skjerm av butikk B som går i stykker, da kan du rette ditt krav mot importøren av varen. Trådstarter har uansett fem års reklamasjon på sine skjermer Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Tusen takk for alle svarene her. Skal ringe BenQ nå i ettermiddag og se hvilken vei det bærer hen. Er kanskje ikke verre enn at jeg kjøper ny skjerm, da jeg ser at frakt på en så tung vare (som jeg regner med jeg må dekke selv), fort ender opp med å koste nesten like mye som skjermen ny. Hadde akkurat samme problem som deg, hadde ikke kvittering (var omtrent like gammel). Men jeg kontaktet Benq Norge (direkte) og de sendte meg en ny skjerm og der lå den en ferdig frankert postlapp, som jeg skulle sende den ødelagte skjermen i. Bare goodwill fra den kanten 9540422[/snapback] Godt å se at BenQ er gode på kundeservice. Gir godt håp for min skjerm også Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) De betaler porto begge veier. I alle fall gjorde de det for kompisen min som sendte inn en skjerm med flere døde piksler. Dette er også lovpålagt. Både ved reklamasjon og garanti. Selvsalgt forutsatt at garantien/reklamasjonen blir godkjent. Endret 21. september 2007 av Ninjahamster Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg har et problem her, da det viser seg at min BenQ19" LCD-skjermen muligens er ødelagt, og jeg må enten bytte i ny eller få den reparert. 9536687[/snapback] Hva legger du i "muligens er ødelagt"? Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Jeg har et problem her, da det viser seg at min BenQ19" LCD-skjermen muligens er ødelagt, og jeg må enten bytte i ny eller få den reparert. 9536687[/snapback] Hva legger du i "muligens er ødelagt"? 9541284[/snapback] Hehe, har ikke fått oppdatert første posten skikkelig. Jeg var litt usikker i starten på om det var skjermen eller skjermkortet som gjorde at bildet ble sort hele tiden. Evt at skjermkortet hadde fått dårlig kontakt med kjøleren. Men så etterhvert (på 3 forskjellige maskiner) de samme symptomene, nemlig at skjermen blanker ut såfort man skrur på maskinen. Tankene jeg har gjort meg her har da også blitt veldig forsterket ettersom jeg leser om flere BenQ skjermer som hatt samme problem. MEN! Skal enda sjekke for sikkerhet skyld med en annen CRT-skjerm før jeg sender noe inn, om symptomene enda kommer. Isåfall har jeg jo evt. påpekt skjermkortet som den skyldige. Vi får vel se tenker jeg, selv om jeg er ganske sikker på at skjermen (BenQ'en) er den skyldige ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå