CogBliZ Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Hei hei.. jeg har litt problemer med en harddisk jeg har nettopp kjøpt.. Jeg får rett å slett ikke windows til å starte når jeg har plugget i den nye SATA hardisken. Jeg får opp en feilmelding : "Windows could not start because of a computer disk hardware configuration problem. Could not read from the selected boot disk. check boot path and disk hardware. Please chech the windows documentation about hardware disk configuration and your hardware refrence manuals for additional information." Men jeg har vært inne i biosen å prøvd alle mulige forskjellige rekkefølger på boot path.. når jeg boter fra andre hardisker en den som var vanlig, vil PC-en boote fra CD-rom, og jeg prøvde sette inni driver CDen til Motherboardet osv, men ingen ting skjer, da får jeg bare feilmelding om at han ikke kan boote fra cden.. jeg har Os på en raptor hd som også er SATA, den hadde jeg ingen problemer med når jeg satte den i, men da formaterte jeg jo den andre disken jeg hadde før den og instalerte OS på raptoren.. Håper noen har peiling på dette.. har hørt at andre har problemer også når de skal ha 2 eller flere SATA disker.. ~CogBliZ Edit: Har foresten et nForce4 Ultra fra Epox Motherboard! glemte å skrive det tidligere Endret 20. september 2007 av CogBliZ Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Sjekk rekkefølge på kablene, pass på at den nye disken ikke står som første disk. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 hva disk er det? 1. sett windows disken som første boot priority i bios 2. sjekk om AHCI/RAID er på, vis det er det bytt til IDE Native eller IDE legacy 3. sjekk kablene vis ikke noen av dem funker så sjekk kablene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå