erikstein Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg har et lite "problem" som skaper hodebry i forhold til torrents.. Har en D-link DIR-655 som jeg bruker opp mot 3 bærbare. Har åpnet en port for utorrent på en spesifik ip, problemet er bare det at routern skjeldent gir meg samme ip om jeg skrur maskinen av/på. Jeg har ikke mulighet til å sette fast ip siden maskinen også brukes på skolen og andre nett.. Noen mulighet til at jeg kan "tvinge" routern til å gi meg samme ip hver gang? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Mange routere har mulighet til å låse nettverkskortets macadresse mot en fast lokal ip. Lenke til kommentar
steveak Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Og det har DIR-655 også. Gå inn i konfigureringen, tror det er under "setup"-fanen, og så "network settings". Nederst på den siden kan du låse ip til mac-adressen veldig enkelt, siden DIR-655 også lister opp macadressene. Funksjonen heter DHCP reservations list. Mange routere har mulighet til å låse nettverkskortets macadresse mot en fast lokal ip. 9536385[/snapback] Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Fant det ut i stad Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå