Gå til innhold

Fujifilm FinePix F601 Zoom

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe et sådant. Har noen spm i den forbindelse.

Hørt snakk om et F602, men ser ikke den i prisguiden til hardware.no . Noen i Norge som importerer det ? Pris ?

Det anvendes ikke vanlige runde billigbatterier, men et eget oppladbart et. Dette innebærer jo den store fordelen at man slipper å bytte batteri ofte. Men jeg mener at ulempen kan være enda større. Det er jo nemlig den at hva om man er midt ute på vidda og har flere dager igjen av ferien og batteriet først går tomt så er det full krise. Spesielt ille er det på hyttetur uten strømtilgang ! Så fremt man har et kamera som bruker moderert med strøm så må jo de gamle batteriene være best ?

Spm. er da hvor mye det vil koste med et ekstra batteri ? Ganske mye vil jeg tippe hvis en i det hele tatt får tak i noe.

Har brukt et Finepix A201 til nå. Et av de største ønskene for et nytt kamera er noe forbedring av video. Kan noen bekrefte at dette er betraktelig bedre i F601 ? Er det mulig å skru av lydopptak sammen med film ? Dumt å bruke lagringsplass på lyd de gangene en ikke trenger det .

Det at kameraet kun støtter lagring opptil 128 MB er kanskje det største minuset. Skulle hatt mye mer. Noen som har tilsvarende kameraer som støtter mer å anbefale? En mulighet er naturligvis å bruke flere kort..

Ser at en får kameraet rimeligst uten dockingstation. Kan på ingen måte skjønne at jeg trenger det ? Så fremt en har USB så ser jeg ikke at en har noe å tjene på dockingsystemet.

Andre erfaringer, tips eller meninger om kameraet ? Alt mottas med takk !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting apropos Fujifilm finepix. Har hengt meg litt opp i deres modeller. Hver gang jeg har undersøkt markedet for nytt kamera synes jeg deres modeller er de eneste som holder mål når det kommer til å få mest for pengene og kompakt design. Ixus følger dem på ytelse og design men overhodet ikke på pris. Olympus blir gjerne stort og klumpete selv om pris og ytelse kan være bra. Har svært dårlige erfaringer med kameraer fra mindre kjente merker. Kjøpt et Trust kamera til samboeren før jul, det verste skrapet jeg har sett av uklare bilder.

Så det blir Finepix kameraer på meg. Har jeg rett i mine antagelser ? Er jeg blendet? Yter jeg konkurrentene rettferdighet ?

Lenke til kommentar

Det finnes ikke noe F602, men S602 finnes i prisguiden. Dette har også svært god videofunksjon.

Dette støtter også CompactFlashkort som per i dag finnes opp til 1 GB.

> Spm. er da hvor mye det vil koste med et ekstra batteri ?

Ekstra batteri koster gjerne opp til tusenlappen.

MLW

Lenke til kommentar
Hver gang jeg har undersøkt markedet for nytt kamera synes jeg deres modeller er de eneste som holder mål når det kommer til å få mest for pengene og kompakt design.

Kamerakjøp dreier seg mye om smak og behag. Olympus C-50 er et godt eksempel på et kamera fra Olympus som ikke er klumpete og stygt, men likevel gir mye for pengene.

Canon S45 tilsvarende.

Jeg er også enig med deg i at F601 er mye kamera for pengene. Dette er nok fordi det begynner å bli gammelt, og straks vil bli skiftet ut med en modell med 4. generasjon SuperCCD og XD-minnekort (antagelser fra min side).

MLW

Lenke til kommentar

F601 er et flott kamera. Det har kommet mange nye på markedet etter lanseringen og muligens er disse nå bedre i forhold til pris. Batteri til Fujien har jeg sett til rundt 400.

På ett 128 MB kort får du ca 200 bilder i 3M pixels oppløsning og upåklagelig kvalitet. Vet ikke hvor mange bilder du tar ute på vidda, men batteriet holder til disse bildene. Selv om det brukes blits på alle. Videoegenskapene er også meget gode, men ville heller ha kjøpt meg et videokamera til den bruken :)

Docking er et must dersom du ønsker å se bildene på TV.

Lenke til kommentar
Batteri til Fujien har jeg sett til rundt 400.

Hvor da ?

Docking er et must dersom du ønsker å se bildene på TV.

Kan fortsatt ikke helt se den store gleden. Man ser jo isåfall oftest på sin egen TV og da er det jo like greit å koble TV til PC for å se bildene.

Lenke til kommentar

På prisguiden står det 3800 ,- kr. Når jeg sjekker hos de leverandørene som har denne prisen viste de i går riktig pris ca 3800. Det gjaldt to av dem som jeg sjekket. Der i blant mamoz.no .

Når jeg nå sjekker prisene i dag så viser de alle godt over 4000, billigste ca 4500 kr. Det på tross av at prisguiden viser 3800 kr fortsatt. Hva i alle dager kan være grunnen til dette ?

Lenke til kommentar
På prisguiden står det 3800 ,- kr. Når jeg sjekker hos de leverandørene som har denne prisen viste de i går riktig pris ca 3800. Det gjaldt to av dem som jeg sjekket. Der i blant mamoz.no .

Når jeg nå sjekker prisene i dag så viser de alle godt over 4000, billigste ca 4500 kr. Det på tross av at prisguiden viser 3800 kr fortsatt. Hva i alle dager kan være grunnen til dette ?

Det kan jo tenkes at nettbutikkene i oversikten sender ut prislister med priser som er lavere enn det de opererer med på sin egen side. Alternativt må det være at prisguiden "henger litt etter" i sin oppdatering, eller at prisguiden ikke har mottatt prislister fra disse nettbutikkene på en stund men beholder prisene inntil videre. Så vidt jeg vet er prisguiden altså basert på prislister sendt fra nettbutikkene til akam.no. Dette vet MLW mer om...

Beklager hvis jeg skrev for langt, komplisert, utfyllende eller på feil språk. :)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri klaget på at noe har kommet på feil språk. For min del kan hele skiten her foregå på engelsk.

Ellers burde det være slik at når man trykket på "kjøp" i prisguiden så fikk en den prisen uansett, det skulle i hvertfall vært den prisen som havnet i "handlevognen". Så slapp en slike bedragerske tilstander som nå. De ukestilbudene er jo helt horrible. Når en ser noe billig så får en lyst på det og bruker et par dager på å undersøke produktet og bestemme seg. Så er det plutselig satt OPP IGJEN med en tusenlapp !! Makan !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...