Gå til innhold

Jeg blir gal .. hvilken 40GB HD???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

aksjonist skrev:

LES LITT PÅ DISSE LINKER FØR DERE BESTEMMER DERE FOR HARDDISKTYPE!!!!

Dette gjelder bare 75GXP. 60GXP har det ikke vært slike problemer med, så vidt jeg vet. Vurderer selv å kjøpe en IBM Deskstar 40GB, 60GXP.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-03 18:28, viranth skrev:

For guds skyld hold deg vekk fra IBM harddisker!!

Har en selv, og etter noen måneder begynte den å bråke, så jeg måtte laste ned en patch som formaterte.

Har også hørt tall så høye som 70% feilvare på IBM disker.

Jeg synes Seagate har de beste diskene. Så hold deg unna IBM, du vil, merk mine ord, få problemer med den disken! =)

Uffh.. Seagate..Skal hvertfall aldri mer inni mi maskin om eg så hadde fått dei kastet etter meg. 2 stykk krasjet for meg med 4-5 mnd'ers mellomrom for et par år tilbake. har ennå ikkje merket noen problem med ibm diskene eg har hat og har fremdeles. Heller ikkje wd har det vert noe trøbbel med.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-16 11:22, t-paul skrev:

Det er litt urimelig å påstå at IBM har brae disker når de blir anmeldt i fleng pga. stor feilrate!

Feil raten er ikke høyere en andre. Det stemmer at mange klager over IBM, men man må ikke glemme at de "eier" mesteparten av markedet da! GXP 120 er en meget bra serie fra IBM.

Lenke til kommentar

Som du ser, mange anbefaler den disken de selv har. Selv uten et grunnlag for det. Med et grunnlag mener jeg at man har mange disker fra nyere tid på omtrent samme størrelse og med samme hastighet. Man kan ikke sammenligne disken man kjøpte rett før jul med en disk man kjøpte i -97.

Se på testene som er gjort du. Og plukk ut diskene som oppfyller akkurat dine krav. Du får ikke en disk som er best på alt. Er den raskere enn de andre, lager den gjerne mer støy enn en tregere eller produserer mer varme, osv...

Selv har jeg to disker i hovedmaskinen min, en IBM 45gb, 7200rpm og en WD 30gb, 5400rpm. IBMen er raskere men bråker mer. Ergo kjører man den som primærdisk til OS og spill, og lar den andre være musikk- og filmlager f.eks.

Greit nok? :smile:

-P-

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-16 15:02, Pop skrev:

Som du ser, mange anbefaler den disken de selv har. Selv uten et grunnlag for det. Med et grunnlag mener jeg at man har mange disker fra nyere tid på omtrent samme størrelse og med samme hastighet. Man kan ikke sammenligne disken man kjøpte rett før jul med en disk man kjøpte i -97.

Se på testene som er gjort du. Og plukk ut diskene som oppfyller akkurat dine krav. Du får ikke en disk som er best på alt. Er den raskere enn de andre, lager den gjerne mer støy enn en tregere eller produserer mer varme, osv...

Selv har jeg to disker i hovedmaskinen min, en IBM 45gb, 7200rpm og en WD 30gb, 5400rpm. IBMen er raskere men bråker mer. Ergo kjører man den som primærdisk til OS og spill, og lar den andre være musikk- og filmlager f.eks.

Greit nok? :smile:

-P-

Les denne her linken og bli overbevist! :smile:

http://www.itavisen.no/art/1296950.html

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Min ibm 75gxp 30gb døde nettopp, og jeg fikk den erstattet med en tilsvarende lik disk hos http://www.startit.no, god kundeservice. Problemet er bare at denne nye disken også truer med å ta kvelden. Og etter å h lest det som blir skrevet her på disse sidene, skal jeg tilbake til butikken for å bytte i en 40 gb wd400bb. Ibm really sucks bigtime.....

System:

msi k7t266 pro2 v2.0

512 ddr cl 2,5

amd xp 1700+ Not clocked yet

thermaltake silent viking cooler

Gainward Geforce3 ti/480xp powerpack golden sample w/core@250 memory@540 w/tt blue orb

Plextor1210a

Pioneer dvd116

Belinea 19"

Accton ethernetcard 10/100

Integrated sound

And ibm 30gb 75gxp(to be replaced)

Creative fs1000 speakers

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...