Gå til innhold

Musikk: Klassisk/film: første utkast til prosjekt

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har i mange år produsert musikk i mange ulike sjangre, men har den siste tiden prøvd meg på noe jeg er forholdsvis ny i; klassisk.

Setter først og fremst pris på konstruktiv kritikk fra folk som har erfaring/kunnskap med lignende produksjon eller musikkteoretisk kunnskap som kan hjelpe meg videre til å utvikle et ferdig prosjekt. Spesielt overgangen fra ca 1:00 til 1:07 sliter jeg litt med. Er også ute etter å finne en helhetlig struktur på oppsettet av de forskjellige elementene i sangen. Men all kritikk settes stor pris på!

Trykk her for låta (direkte link)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Dette var slettes ikke værst. Spør du meg er harpeintroen overflødig, og temaet noe "presset frem". Begynn rett på det som kommer etter. Kanskje fra 0:15? Du sier du sliter med å komme videre? Hva med å jobbe litt med dynamikken? Både til stillhet, og til forte. Varier klangene også.. fra 1:23, hvorfor ikke skrive inn full strykebesetning i forte med temaet i topp? Eller i celli for den saks skyld, med fløyta på toppen. Overgangene du sliter med kan enkelt løses ved å ha MER kontrast, istedenfor å jobbe med å få det glidene. Du kan også bearbeide temaene dine videre, samt legg inn mellomstemmer. Alt i alt, du er godt på vei, detet har potensiale...men du trenger å bli mer fortrolig til å skrive "stor" musikk. Her er det lytting, analysering, og lesing av partitur og faglitteratur som gjelder. Lykke til videre :)

Lenke til kommentar

Kanskje litt sent, men jeg føler for å legge til en liten ting, som i og for seg allerede er påpekt.

Harpeintroen: Jeg sliter litt her, vanskelig å få den til å gli naturlig de første taktene, jeg forventer nesten en mollakkord der det så kommer dur. Om det er din intensjon eller ikke vet jeg ikke, men jeg faller ikke helt til ro ved det.

Ellers vekket det nok minner til at jeg legger den til i playlisten min. :)

Edit: Har den noe navn?

Edit2: Savner lavere register rundt 1:07.

Kontraster savnes også, som Urmaker allerede har påpekt.

Alt er forresten fra en amatør, har ingen erfaring med slikt.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...