Gå til innhold

Ny laptop til skole og spill.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QjT4b9
tror det lønner seg å gå for 2,0 Hz og jekke rammen opp til 2 gigg. da blir den rå.

9544771[/snapback]

Jeg tror at 2 Hz CPu blir litt for lite jeg :p

Lenke til kommentar

Jeg vurderer også akkurat samme kjøp, med 2ghz og 2gb ram.

(så jeg sniker meg inn på denne posten)

Burde jeg velge bedre harddisk eller bedre skjerm?

15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 matt skjerm [+663,-]

160GB SATA 7200RPM 2.5" [+605,-]

Har WSXGA+ mye og si? Eller burde jeg bare slenge på med en bedre hd?

Er veldig vanskelig og velge siden økonomien er drøyt toit :cry:

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Heia henniing. ser du sliter med akkurat det samme som meg :p Jeg trur nokk at jeg blir til å gå for en 100 gb 7200rpm hdd. Da vil jeg få litt bedre ytelse og kortere loading. Jeg har ganske lyst på 15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 matt skjerm [+663,-]. Hvor mye ytelse taper man på å velge 1.8ghz iforhold til 2ghz?

Lenke til kommentar

Jeg ser at om en ønsker noe litt mer standard i denne klassen (2GB minne | 2Ghz+ Prosessor | 160GB HDD | 1GB turbo-minne) kommer maskinen opp mot 10 700kr, og da er det ikke med OS eller Bluetooth.

Det finnes flere valg, f.eks. Dell Inspiron 1520, Dell Vostro 1500 og Acer Aspire 5920G til omtrent samme prisklasse som Compal. Dell er kanskje litt klumpete og tykk, men Acer'n er en designmodell. Man får også helfabrikerte maskiner.

Note: Aspire 5920G ser ut til å bli erstattet med en ny model, som har 250GB HDD, 2,2Ghz prosssor, HD-DVD, men ser ut til å ha et svakere skjermkort; 8600 GS. Dette til 2000kr mer enn den "gamle" versjonen. MultiCom ser ut til å ha 21stk igjen av "gamle"-modellen igjen (skrivende stund).

Bare noen alternativer...

Lenke til kommentar
Jeg ser at om en ønsker noe litt mer standard i denne klassen (2GB minne | 2Ghz+ Prosessor | 160GB HDD | 1GB turbo-minne) kommer maskinen opp mot 10 700kr, og da er det ikke med OS eller Bluetooth.

Det finnes flere valg, f.eks. Dell Inspiron 1520, Dell Vostro 1500 og Acer Aspire 5920G til omtrent samme prisklasse som Compal. Dell er kanskje litt klumpete og tykk, men Acer'n er en designmodell. Man får også helfabrikerte maskiner.

Note: Aspire 5920G ser ut til å bli erstattet med en ny model, som har 250GB HDD, 2,2Ghz prosssor, HD-DVD, men ser ut til å ha et svakere skjermkort; 8600 GS. Dette til 2000kr mer enn den "gamle" versjonen. MultiCom ser ut til å ha 21stk igjen av "gamle"-modellen igjen (skrivende stund).

Bare noen alternativer...

9548051[/snapback]

Høres jo kurrant ut det, men er heeeeltent på 512 skjermkortet!

Endret av henniing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...