ZyberZone Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Vel, da er man blitt 'svindla' - igjen. Merket idag at det var trukket beløp ifra kredittkortet mitt, som jeg ikke har gjort. 2 beløp faktisk. 10.09.2007 VODAFONE CR CARD TOPUP , NEWBURY 4, STORBRITANNIA OG NORD-IRLAND50,00 GBP KURS=11,865 593,27 Helt identiske beløp, og trukket samme dag. Etter litt googling, fant jeg ut at dette har en sammenheng med DVDcrave (har handlet der 1 gang med det kortet), og at det er flere kunder derfra som er blitt svindlet. Er vel noen som har fått tak i informasjonen.. De har nemlig lagret kredittkort nr ditt der... Er selvfølgelig ikke alle som er blitt trekt, men har du handlet på Dvdcrave, SJEKK i nettbanken din! Sendt inn egenerklæring nå, og regner med at dette blir refundert. Men uansett masse stress, og måtte sperre kort, sende inn papirer osv. Har også skrevet en mail til dvdcrave.. men regner ikke med noe svar egentlig. Så, en liten oppfordring. Sjekk kontoen deres om dere har shoppet på dvdcrave! Endret 20. september 2007 av ZyberZone Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg ble også svindlet for noen år tilbake, Dette var ikke av DVDcrave, men hvem som svindler har ikke noen betydning. Jeg hadde heldigvis utskrifter fra mit utenforlandske visa varekjøp, så jeg hadde ingen problemer med å få refundert kjøpet. Jeg fikk også av banken/Visa Norge et flukende nytt Visa kort. Kontonummer var det samme, men Visakortnummeret og den 3 siffret CVV2 koden var blitt endret. Dette gjor det hakket mer sikker at jeg ikke ble svindlet av de samme personene på nytt. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Heldigvis er dette et rent kredittkort, ikke debitkort. Så pengene blir aldri trukket ifra kontoen min. Får trolig tilbake pengene før jeg må betale regningen om 1 måned. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Har nå fått 'tilbake' pengene, gikk faktisk på et par timer, og alt ser ut til å være i orden igjen. Typisk min uflaks å være den eneste på HW.no som blir utsatt Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Men du skal ha takk for at du gravde frem tråden igjen når du fant en løsning. Hadde bare alle andre gjort det samme så hadde vi hatt flere tråder som faktisk var til hjelp, de fleste "glemmer" å fortelle om løsning i klagetråden de startet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå