Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Diverse spørsmål ang. Mercedes C-klasse.

spøkelset

Anbefalte innlegg

Vurderer nå å gå til anskaffelse av en Mercedes C-klasse i prisklassen 70-80 tusen som førstegangsbil.

Bilene jeg har sett på er stort sett 96 modeller med manuell girkasse som alle har rullet under 150 000 km. 122 hk. Før jeg eventuelt kjøper bil, lurer jeg derfor på noen ting om disse bilene.

- Er det dyre deler til disse bilene, og er disse enkle å få tak i?

- Er de dyre å forsikre?

- Er det en ok førstebil?

- Hvordan er bilene i forhold til rust? ruster dem fort?

- Noen andre "kjente" feil eller ting jeg burde ta hensyn til ved anskaffelse av en slik bil?

Endret av s¤p¤1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurderer nå å gå til anskaffelse av en Mercedes C-klasse i prisklassen 70-80 tusen som førstegangsbil.

Bilene jeg har sett på er stort sett 96 modeller med manuell girkasse som alle har rullet under 150 000 km. 122 hk. Før jeg eventuelt kjøper bil, lurer jeg derfor på noen ting om disse bilene.

- Er det dyre deler til disse bilene, og er disse enkle å få tak i?

- Er de dyre å forsikre?

- Er det en ok førstebil?

- Hvordan er bilene i forhold til rust? ruster dem fort?

- Noen andre "kjente" feil eller ting jeg burde ta hensyn til ved anskaffelse av en slik bil?

9535898[/snapback]

Ikke dyre deler da man får det meste vi Hellanor og Biltema.

Ikke dyre å forsikre faktisk.

Verdens beste førstebil.

Mye rust og det er der du må sjekke bilen grundig og ta en NAF test.

Hvorfor kjøpe en ny bil da men kan legge de pengene i en flott Mercedes "Ivon Mon Iversen" jeg er like enig :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er vel rust som er største problemet på disse. De ruster mye mer enn andre. Mercedes gir riktignok rustgaranti, men det betyr bare at de gir deg time på verksted om ett år eller mer for å få lakket litt. Også er de jo ikke særlig pene, da...

9551253[/snapback]

Alle bilmerker gir rustgaranti men en MB til 70-80000,- så er dette lite int da den dekker 100% frem til bilen er 8 år og 50% til den er 10 år gammel.

MB er grundig når de jobber med rust og bytter dører og skjermer der problemene har vært så gi din infokilde sparken.

Jeg ville sett på E klassen og kjøpt meg en bil med 124 karosseri, der er rusten ikke så ille som på C klasen men alt handler om å finne et fint eksemplar.

Finn deg en bil der rusten er utbedret og man kan få en fin bil til denne prisen bare man leter litt.

Mercedes forever :thumbup:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...