sjekkih Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Hei, Hovedkortet mitt Asus P5KC blir bare stående å blinke når jeg plugger i strømmen. Det klarte å starte et halvt sekund tidligere. **Først skjedde detta: Jeg får ikke boota, PC-en starter, men slokner etter et halvt sekund. Jeg har kjøpt meg ny pc, core 2 quad, og 2900xt, en harddisk. Har en 430watt AntecNeoHE, og jeg lurte på om det er her feilen ligger? at 430w er for lite til 2900xt å bare boote. Kalkulatorer på nett sier jeg har nok men. Spørsmålet blir om jeg ikke får boota pga for lite strøm? går det an å boote 2900xt med 430w, eller er dette mest sannsynelig problemet? Og MIST har 600W med 20A holder det? leste et sted om en som anbefalte minst 32A til det kortet, men det høres wækk ut Det skal holde med 600W selvom jeg kanskje kommer til å ha i en brenner og tre harddisker? Noen anbefalinger på PSU? Tørr jeg legge meg så lavt som 500w? Endret 20. september 2007 av sjekkih Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Om strømforsyningen din er gammel yter den trolig ikke 430W lenger. Prøv å koble fra alt unødvendig utstyr som dvdrom, kabinettvifter og likn å se om du får startet den da. Lenke til kommentar
sjekkih Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Nå har jeg satt i en 500w bZerk med 28A, 18 av de på 12v, og samma problemet.. Det står jo på eksa (Sapphire skjermkort forresten) at den må ha 550w. de siste 50 der er piss med mitt system skulle fått boota syns jeg Andre tips når man ikke får starta? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 du har husket alt, og montert alt riktig? F.eks 4-pin atxkontakt til hovedkortet? Du husket vell avstandsskruer mellom hk og kabinett? Er mye som kan forårsake noe slikt... Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 du har husket alt, og montert alt riktig? F.eks 4-pin atxkontakt til hovedkortet? Du husket vell avstandsskruer mellom hk og kabinett? Er mye som kan forårsake noe slikt... 9536408[/snapback] skjermkort skal vikre selv det ikke har strøm tilkoblet, det bare yter ikke like bra. Lenke til kommentar
sjekkih Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Ja til alt.. Har ASUS P5KC, og Ballistix minne.. 2 gig.. Har kobla til en IDE harddisk bare. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Har du kobla i 8 pin kontaktene? 2900XT starter ikke uten. Bare å google så ser du det. Lenke til kommentar
sjekkih Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Har du kobla i 8 pin kontaktene? 2900XT starter ikke uten. Bare å google så ser du det. 9536468[/snapback] W00t, det skal den jo da syns jeg.. har lest og forstått det som at det er for en override en eller annen feature ikke at man trenger det, og ikke følger det med kabel til det.. Noen andre som kan bekrefte dette? EDIT: det fulgte dog med 2 kontakter som er fra 4pin til 6pin PCIe, rart at det følger med to også er det bare en på kortet.. Det står overalt shit om crossfire da så det er sikkert til det.. Endret 20. september 2007 av sjekkih Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 2 stk 6-pin holder. Du trenger i 6-pinner og en 8-pinner for å overklokke det. Lenke til kommentar
sjekkih Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Skal jeg putte den andre 6-pinnen i 8pin kontakten? EDIT: Ja det skulle jeg i følge noen, men det hjalp heller mindre, nå startern ikke i det hele tatt og har jeg på strømmen på psuen så blinker bare pwr leddet på hk, og startknapper funker ikke.. kanskje hovedkortet er blowa.. Endret 20. september 2007 av sjekkih Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå