mikaro Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Har en oppgave i exphil som må skrives om forholdet mellom enhet og mangfold i tidlig gresk naturfilosofi. Synes derfor det ville vært morsomt å vite hva andre mente om dette, hva tror dere er problemet om enhet og mangfold? hvordan synes dere teorien med arché klarer å løse dette problemet? Lenke til kommentar
isra Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 uff, lurer på det samme oppgaven jeg også.. skal levere det inn neste uke men har ikke klart å svar på spørsmålet enda. kan ikke noen hjelpe meg ?? PLEEEEASSSSSSS !!?!!?? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hva med å ta en tur til biblioteket, søke på google og wikipedia? Dere kan ikke regne med at andre skriver oppgaven for dere, research er roten til alt godt arbeid Først må dere finne definisjoner for enhet og mangfold, deretter skulle det meste gå av seg selv. Det er ikke værre enn å kvantifisere problemstillingen for deretter å se hva som passer hvor. Et tips er å relatere det til noe en finner i dagens samfunn, dra paralleller og illustrere ved hjelp av dette. Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 jeg og skriver denne oppgaven. hjelp! det står liksom ingenting om hvordan vi skal skrive den på universitet-siden.. dritt! Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Hehe, er på NTNU og har også denne oppgaven. Må si at jeg er relativt blank jeg også, men men, det går seg vel til. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Ballstad Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Hehe, er på NTNU og har også denne oppgaven. Må si at jeg er relativt blank jeg også, men men, det går seg vel til. 9593042[/snapback] Samme som deg, men har fått skrevet noen sider med "råmateriale", så gjenstår vel bare å slipe det ned og få det sammen i en noenlunde fornuftig kontekst. Til de som sliter, kan jo det som Smurfepine sa i den andre tråden om emnet være til hjelp: Men det som kan være greit å gjøre i oppgaven er å ta utgangspunkt i de to naturfilosofer som gir best innføring i de to begrepene; Heraklit og Parmenides. Særskilt Heraklit imho.. Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Er mennesker enheten og naturen mangfoldet eller har jeg missforstått helt? Endret 30. september 2007 av SebastianS Lenke til kommentar
K.. Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Naturfilosofene er vel ute etter å finne den enheten som alt (mangfoldet) er bygget opp av. Videre kan en trekke inn det de ulike filosofene fant ut (f eks alt er vann, alt er det ukjente, alt er logos) og.. um.. sammenligne! Alle er jo ute etter det samme, finne enheten for mangfoldet, men de har ulike svar. Hva skiller dem fra hverandre? \o/ Lenke til kommentar
do_or_die Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Mye går vel på det Knut Erik er innom. Men jeg lurer på hva drøftingen i denne oppgaven blir. Jeg tenker litt på å gå inn på de forskjellige teoriene å si litt om hva som er logisk ved dem, og hvilke mangler de har, og i tillegg sammenligne dem. Noen som har noen tanker rundt dette? Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg har gjort oppgaven ved å skrive hva filosofene (delt dem inn i grupper) mente om enhet (arche) og mangfold, og evt problemer/"ting som heller for", de aktuelle teoriene. Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvor lang bør denne oppgaven være? Jeg sliter litt med å få nå særlig lengde på det. Lenke til kommentar
Eriatarka Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Trenger man en konklusjon/oppsummering på slutten? Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Pennywise: 3-6 sider @ 400 ord pr side står det på fagets hjemmeside Eriatarka: Det er vanlig med oppsumering/konklusjon på slike oppgaver ja Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 jeg går også på ntnu.. men jeg føler at konklusjon blir så fjåsete.. jeg har jo drøftet masse i oppgave, skal jeg da GJENTA alt jeg har funnet ut da? Lenke til kommentar
StylePower Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Ærlig talt, dere går på NTNU og har tross alt gjort litt for å komme inn her. Jeg hadde ex.phil i fjor, og spesielt vanskelig var det ikke dersom man tok faget litt på alvor. Hva får folk til å tro at noen skal sitte online og bedrive gratis leksehjelp når dere utmerket godt kan finne dette i bok og kompendie, samt notater fra forelesninger og seminar. Jeg hadde ex.phil her op NTNU i fjor, og klarte meg fint uten å forsøple et forum. Det er ikke verre enn å slå opp i boken og faktisk lese, selv om stoffet også etter min mening er totalt uinteressant og har ingenting på Gløshaugen å gjøre. Lykke til med skrivingen, men jeg ville anbefalt å se i boken i stedet for å kaste vekk tid på å poste her. Det tar ikke så lang tid når man først er i gang, og hjelpen her er minimal i forhold til tidsbruk. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Dette er et leksehjelpforum, hva forventer du? Det er nok ingen som regner med å få levert en ferdigskrevet oppgave ved å poste her. Poenget er vel mer å få et dytt i riktig retning. Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Forøvrig, uten å ha lest noen av de skrevne postene har jeg levert oppgaven og bla bla. Så lenge du kan svare på hvorfor for.eks vann er urstoffet, og dets mangfoldige oppbygning (i en drøftelse såklart) så har du jo leken fint. Det er ikke akkurat "tungt" stoff det som står i læreboka di - det er bare kjedelig. Men leser du det, så finner du ut at det som oftest er kjedelig, er og veldig innlysende (ja, det er unntak - jeg er klar over det) Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 jeg klarte meg fint jeg også, jeg bare hadde ikke vært på seminar.. man får mye hjelp der ass.. bare sleit litt med tolkingen, litt redd for å skrive "feil".. Derfor jeg posta her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå