drbo Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Grattis, og da venter vi spent på bilder av herligheten når alt er montert ... Lenke til kommentar
maedox Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Nå er kabinettet i hus. Vann-loopen er montert og luftet, og nå blir pumpa stående og kjøre til etter jobb i morra. Kabinettet er utrolig pent, og den deilige stillheten! Kommer tilbake med bilder og mer info i morra eller når jeg får tid. Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Fy fa......... Nå er jeg misunnelig Gratulerer Maedox. Du får legge ut masse bilder og tester. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Liten oppdatering... Har ikke fått tatt noen bilder ennå. Alt er litt under "konstruksjon". Etter en runde med 3DMark06 ser det ut til at vanntempteraturen stabiliserer seg på rundt 38°C med radiatorviftene på ca. 30% hastighet. Det må jo sies å være lovende. Da kjører jeg CPU-en på 3 GHz og skjermkortene stock. Idle viser aquasuite en vanntemp på ca. 33°C etter radiator og drøye 34°C i slutten av loop-en. Forskjellen blir mindre under full load. Det som er rart, er at CoreTemp viser idle temp. på drøye 50°C på begge kjernene. og skjermkortet ligger visstnok ifølge NVIDIA også over 50°C. Skjønner ikke helt hvordan forskjellen kan være så stor mellom vann og core. Hva skal jeg stole på her? Er det vanlig å ha en så voldsom forskjell? Alt av kjøleblokker er montert med omhu og kjærlighet ( ), så jeg tror ikke det er noe galt der i gården. Det blir kanskje bedre når AS5-en får satt seg ordentlig(?). Ellers har jeg et annet "problem" og det er chipset-et på hovedkortet. Merker nå at jeg burde hatt vann på det også. Idle på 59° (med sensor koblet til aquaero) er noe drøyt. Det er med en 120mm vifte blåsende rett på ribbene og heatpipes. Uten vifte er det farlig å ta på ribbene i det hele tatt. Lenke til kommentar
drbo Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Det er forskjell på vann og temp, det er normalt, men jeg synest kanskje at vanntemperaturen var noe høy. Hva er vanntemp om maskinen har stått av en stund, og hva er romtemp? Kjører du viftene på 30% fast, eller øker du vifteeffekten med temperaturen (dette settes for hver vifte i aquaero)? Hos meg ligger vanntemp på 25-28, ved idle, lettmultitasking og stresstest av CPU. Har ikke kommet dit at jeg klokker eller tester maks enda (testet 3Dmarks i går, men målte ikke temp). Jeg har satt mine vifter til å starte på 33%, men at dette øker progressivt med temp. Ved normal drift gir dette 40-70% effekt på viftene, og maskinen er tilnærmet lydløs. Det er også normalt med betydelig forskjell på CPU og kjernetemp. Hos meg ligger CPU temp på ca. 20 og kjernene på 35+ ved idle (QX6850). Ved stresstest av CPU blir CPU temp 36-39 og kjernene 56-63. Men som sagt har ikke testet maks enda, og det er skjermkortet som varmer ... Når du fjerner CPU viften, mister NB noe kjøling. Med mitt hovedkort fulgte det med en liten vifte får å sette på haetpipen ved f.eks vannkjøling. Selv kjører jeg vann på alt ... det er bekjymringsløst ... EDIT: Stilig ny avatar foresten, minner meg om ... Endret 9. november 2007 av drbo Lenke til kommentar
maedox Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Når maskinen var slått av og kun pumpa gikk (rett etter montering) så hadde jeg vanntemp. på 22°C eller noe sånt tror jeg. Romtempen ligger dermed rundt der en plass. Jeg har to skjermkort, og vil vel kanskje få litt høyere vanntemp enn deg uansett. Kjørte viftene på 30% fast bare for å se hvordan det artet seg. Planen er jo selvfølgelig å ha de til å automatisk justeres på bakgrunn av temperaturen. Uansett så er jo alt litt i konstruksjonsfasen ennå og jeg har litt lite tid til å jobbe mye med det, men i helga blir det vel litt herjing og testing ser jeg for meg. Når det gjelder avataren; Jepp, den er inspirert av din. Synes den var tøff, så jeg lagde min egen i samme stil. Skulle stått aquacomputer øverst på den, men det ble jo altfor lite. Lenke til kommentar
drbo Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Da ville jeg guffet på viftene litt, 40-50%. Still på de, og hør på lyden. Da får du straks senket temp med noen grader ... Så at du fikk den nye pumpen . Hadde jeg vist om den, hadde jeg kjøpt den og ikke to Laing pumper. Fortell mer om hvordan den er etterhvert. Artig med avataren! Endret 9. november 2007 av drbo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå