Gå til innhold

Komplett vannkjøling fra vcore.dk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det så veldig fancy ut... Fant en video som viste det på forumet til AC.

Når du allikevel er her...:p

Er det smart å ha en mulighet for å tømme vannkjølinga helt? Tenkte på et T-ledd med en bryter sånn som vist ca. 5 minutter uti videoen her: http://www.aqua-computer-systeme.de/forum-index.htm

Fant ikke den samme hos vcore.dk eller microplex, men kan kanskje bare kjøpe det senere.

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Har sett videoen ja, den er inspirerende.

Jeg har aldri brukt et slikt t-ledd for uttapping. I den gamle riggen, så monterte jeg inline temp, slik at jeg bare kunne dele slangen der for å tappe ut ved behov.

Det var nok mest montert for å demonstrere hvordan tubemeteret registrerte vanntap, at den ventilen var montert på videoen.

Bare så det er sagt, meg selv og andre har blandet erfaring med ACFuid. Så kjøp batterivann og frostvæske på bensistasjonen, og bland dette 10-15% frostvæske (det finnes uttallige tråder om dette ...). Det er en supert vannblanding for vannkjøling. :cool:

Endret av drbo
Lenke til kommentar
Ok, så vet jeg det også :D

Vil frostvæske funke bedre enn f.eks. denne:

http://studiedata.dk/shop/alphacool-supercoolant-1076p.html

9581263[/snapback]

Njaaa, veit ikkje heilt.

Frostvæske skal visstnok føre til dårligere kjøleevne dersom det for høy blandingsprosent. Eg ser at den vesken der "er optimeret for varmeavledning i forhold til glycol". Om det i det hele tatt er noen merkbar forskjell stiller eg meg veldig tvilende til :hmm:

Vanlig frostvæske har to fordeler.

1: Du kan få kjøpt det korsomhelst og nårsomhelst

2: Det er billig.

Eg tror ikkje det har noe som helst for seg å bruke spesialvæsker som koster det mangedobbelte. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Må si meg helt enig med Dragavon her.

Det er lite eller ingenting som tilsier at slike spesialvæsker har innvirkning på annnet enn lommeboken (og jeg har prøvd en del).

En annen fordel med frostvæske, er at disse er så til de grader utprøvd og testet ...

Innholdet i disse er også godt kjent.

Og selv om en ikke er redd for korrosjon, så er det alltids begroingsproblematikk. Der du har vann og metaller m.m., tilgang på lys og luft - der får en begroing over tid uten tilsetninger i vannet. Kjølevæske inneholder slike tilsetninger.

Endret av drbo
Lenke til kommentar
Syns nå ikke det var så galt med en flaske på 50ml for 29kr, som blandes i 2.5 liter vann...

9586039[/snapback]

For all del kjør på!

Men min erfaring med slike produkter (har ikke prøvd den du sikter til) er heller trist, og har uten unntak endt med rensing av kjøleblokker og skifte av slanger på grunn av uforklarlige utfellinger av diverse slag ...

Jeg har aldri hatt problemer med batterivann og frostvæske :cool:

Lenke til kommentar
Men min erfaring med slike produkter (har ikke prøvd den du sikter til) er heller trist, og har uten unntak endt med rensing av kjøleblokker og skifte av slanger på grunn av uforklarlige utfellinger av diverse slag ...

Jeg har aldri hatt problemer med batterivann og frostvæske  :cool:

9586382[/snapback]

Hva med smøring av pumpe? Er jo endel produkter som hevder å ha slike proporsjoner.

Gjelder dette også frostvæske?

Lenke til kommentar
Hva med smøring av pumpe? Er jo endel produkter som hevder å ha slike proporsjoner.

Gjelder dette også frostvæske?

9586943[/snapback]

proporsjon -en, -er

1 størrelsesforhold, samsvar mellom mål: bygningens proporsjoner / mangle sans for proporsjoner ɔ:evner ikke å se tingenes innbyrdes betydning, forhold og rette sammenheng

2 ( mat.) ligning mellom to forhold (f.eks. x : 3 = 12 : x)

Etym.: lat. pro portione i forhold

Forøvrig, kva tror du forstvæske gjør? Forstvæske til biler er utviklet for å beskytte kjølesystemet mot korrosjon, gummipakinger mot å bli ødelagt og for å smøre de bevegelige delene i kjølevannspumpa på bilen. Akkurat det du trenger å ha i ett vannkjølingssystem på PC.

Lenke til kommentar
Forøvrig, kva tror du forstvæske gjør? Forstvæske til biler er utviklet for å beskytte kjølesystemet mot korrosjon, gummipakinger mot å bli ødelagt og for å smøre de bevegelige delene i kjølevannspumpa på bilen. Akkurat det du trenger å ha i ett vannkjølingssystem på PC.

9587136[/snapback]

Som jeg skulle ha sagt det selv ... :cool:

Og så kan du ha radiatoren ute i minusgrader. :p

9587944[/snapback]

Men da bør en være oppmerksom på kondens ;)

Lenke til kommentar

9587136[/snapback]

Jamen så flott da!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...