maedox Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Har du montert lys i tanken for å angi vanntemp.? Vet du hvordan jeg monterer det? Trenger jeg to slike: http://vcore.dk/shop/gevindprop-1-8-1012p.html Fant liksom ikke noe konkret informasjon om det. edit: Jeg fant nå... Tanken har seks stk. tilkoblinger, så jeg må ha to av de LED-monteringsproppene. Endret 26. september 2007 av maedox Lenke til kommentar
drbo Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jepp, du trenger to slike propper. Og så trenger du en slik AC Multicolor lysmodul for at Aquaero skla variere lyset med temperaturen (rød og blå). Jeg bruker denne, og synest den er super ... Lenke til kommentar
maedox Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Ja, det så veldig fancy ut... Fant en video som viste det på forumet til AC. Når du allikevel er her... Er det smart å ha en mulighet for å tømme vannkjølinga helt? Tenkte på et T-ledd med en bryter sånn som vist ca. 5 minutter uti videoen her: http://www.aqua-computer-systeme.de/forum-index.htm Fant ikke den samme hos vcore.dk eller microplex, men kan kanskje bare kjøpe det senere. Endret 26. september 2007 av maedox Lenke til kommentar
drbo Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Har sett videoen ja, den er inspirerende. Jeg har aldri brukt et slikt t-ledd for uttapping. I den gamle riggen, så monterte jeg inline temp, slik at jeg bare kunne dele slangen der for å tappe ut ved behov. Det var nok mest montert for å demonstrere hvordan tubemeteret registrerte vanntap, at den ventilen var montert på videoen. Bare så det er sagt, meg selv og andre har blandet erfaring med ACFuid. Så kjøp batterivann og frostvæske på bensistasjonen, og bland dette 10-15% frostvæske (det finnes uttallige tråder om dette ...). Det er en supert vannblanding for vannkjøling. Endret 26. september 2007 av drbo Lenke til kommentar
maedox Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Det følger visst med ACFluid, men du anbefaler ikke denne altså? Så det var en på forumet der som hadde fått store skader på et par kjøleblokker. Kjører på med batterivann og frosvæske da. Ferdigblandet frostvæske, eller konsentrert? (om det fins) Lenke til kommentar
drbo Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Konsentrert! Selv bruker jeg noe som heter GlycoShell (Shell er nærmest) og batterivann. Blandes til 10-15% frostveske ... Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Er det nødvendig med antikorresjonsmiddel når man bruker destillert vann(batterivann)? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Er det nødvendig med antikorresjonsmiddel når man bruker destillert vann(batterivann)? 9580117[/snapback] Det er derfor man bruker frostvæske Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Ok, så vet jeg det også Vil frostvæske funke bedre enn f.eks. denne: http://studiedata.dk/shop/alphacool-supercoolant-1076p.html Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Ok, så vet jeg det også Vil frostvæske funke bedre enn f.eks. denne: http://studiedata.dk/shop/alphacool-supercoolant-1076p.html 9581263[/snapback] Njaaa, veit ikkje heilt. Frostvæske skal visstnok føre til dårligere kjøleevne dersom det for høy blandingsprosent. Eg ser at den vesken der "er optimeret for varmeavledning i forhold til glycol". Om det i det hele tatt er noen merkbar forskjell stiller eg meg veldig tvilende til Vanlig frostvæske har to fordeler. 1: Du kan få kjøpt det korsomhelst og nårsomhelst 2: Det er billig. Eg tror ikkje det har noe som helst for seg å bruke spesialvæsker som koster det mangedobbelte. Lenke til kommentar
drbo Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Må si meg helt enig med Dragavon her. Det er lite eller ingenting som tilsier at slike spesialvæsker har innvirkning på annnet enn lommeboken (og jeg har prøvd en del). En annen fordel med frostvæske, er at disse er så til de grader utprøvd og testet ... Innholdet i disse er også godt kjent. Og selv om en ikke er redd for korrosjon, så er det alltids begroingsproblematikk. Der du har vann og metaller m.m., tilgang på lys og luft - der får en begroing over tid uten tilsetninger i vannet. Kjølevæske inneholder slike tilsetninger. Endret 27. september 2007 av drbo Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Syns nå ikke det var så galt med en flaske på 50ml for 29kr, som blandes i 2.5 liter vann... Lenke til kommentar
drbo Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Syns nå ikke det var så galt med en flaske på 50ml for 29kr, som blandes i 2.5 liter vann... 9586039[/snapback] For all del kjør på! Men min erfaring med slike produkter (har ikke prøvd den du sikter til) er heller trist, og har uten unntak endt med rensing av kjøleblokker og skifte av slanger på grunn av uforklarlige utfellinger av diverse slag ... Jeg har aldri hatt problemer med batterivann og frostvæske Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg har aldri hatt problemer med batterivann og frostvæske 9586382[/snapback] Ikkje eg heller Lenke til kommentar
Propanelgen Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Men min erfaring med slike produkter (har ikke prøvd den du sikter til) er heller trist, og har uten unntak endt med rensing av kjøleblokker og skifte av slanger på grunn av uforklarlige utfellinger av diverse slag ... Jeg har aldri hatt problemer med batterivann og frostvæske 9586382[/snapback] Hva med smøring av pumpe? Er jo endel produkter som hevder å ha slike proporsjoner. Gjelder dette også frostvæske? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hva med smøring av pumpe? Er jo endel produkter som hevder å ha slike proporsjoner.Gjelder dette også frostvæske? 9586943[/snapback] proporsjon -en, -er 1 størrelsesforhold, samsvar mellom mål: bygningens proporsjoner / mangle sans for proporsjoner ɔ:evner ikke å se tingenes innbyrdes betydning, forhold og rette sammenheng 2 ( mat.) ligning mellom to forhold (f.eks. x : 3 = 12 : x) Etym.: lat. pro portione i forhold Forøvrig, kva tror du forstvæske gjør? Forstvæske til biler er utviklet for å beskytte kjølesystemet mot korrosjon, gummipakinger mot å bli ødelagt og for å smøre de bevegelige delene i kjølevannspumpa på bilen. Akkurat det du trenger å ha i ett vannkjølingssystem på PC. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Og så kan du ha radiatoren ute i minusgrader. Lenke til kommentar
drbo Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Forøvrig, kva tror du forstvæske gjør? Forstvæske til biler er utviklet for å beskytte kjølesystemet mot korrosjon, gummipakinger mot å bli ødelagt og for å smøre de bevegelige delene i kjølevannspumpa på bilen. Akkurat det du trenger å ha i ett vannkjølingssystem på PC. 9587136[/snapback] Som jeg skulle ha sagt det selv ... Og så kan du ha radiatoren ute i minusgrader. 9587944[/snapback] Men da bør en være oppmerksom på kondens Lenke til kommentar
Propanelgen Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Forøvrig, kva tror du forstvæske gjør? Forstvæske til biler er utviklet for å beskytte kjølesystemet mot korrosjon, gummipakinger mot å bli ødelagt og for å smøre de bevegelige delene i kjølevannspumpa på bilen. Akkurat det du trenger å ha i ett vannkjølingssystem på PC. 9587136[/snapback] Jamen så flott da! Lenke til kommentar
maedox Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Nå har vcore.dk endelig fått kabinettet på lager og jeg har fått bestilt denne godsaken sammen med en masse annet snacks. Gleder meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå