Gå til innhold

Komplett vannkjøling fra vcore.dk

Anbefalte innlegg

Jeg har gått og lukta litt på vannkjøling i det siste, og jeg er helt fersk på det området. Trenger litt tips og råd.

Har kikka rundt på en masse webshops i Norge, og så plutselig kom jeg over SideWinder Computer Systems her på forumet. Er det mange som har handla derfra, og det gikk bra?

Fant dette her: http://www.sidewindercomputers.com/swqupop1.html og syntes det så helt genialt ut.

Problemet mitt er (og også grunnen til av jeg vil over på vann) er overklokking av CPU og i tillegg 2 x 8800 GTS i SLI. Det blir særdeles varmt.

Det blir dyrt å kjøpe det kabinettet fra utlandet, men jeg må uansett ha nytt kabinett, så billig blir det neppe allikevel.

Hva mener folk om det kabinettet med komplett kjøling, og SideWinder generelt?

Eventuelt trenger jeg også tips til kjøleblokk for mine 8800GTS kort.

Takk for tips og generell info. ;)

Endret av maedox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg stussa også litt på at det var kun én 120mm radiator. Kan det være nødvendig med tre 120mm vifter? Maskinen min er jo ikke akkurat sykelig varm med de usle viftene jeg har nå.

Det ser i hvert fall ut til at det er nok vifteplasser så det må jo være mulig å få slengt inn en radiator til.

Er settet ellers greit, eller er det kanskje bedre å handle kabinett og kjøling på microplex? Jeg er jo egentlig ganske handy, så det bør ikke være noe problem. :p

Lenke til kommentar

Jeg får gjøre som så mange ganger før, skru det fra hverandre og sammen igjen. :p

Prøver vanligvis å ikke forhaste meg, så jeg får kikke litt videre rundt på nettet og forumet.

Er de ferdige settene hos microplex gode? Jeg mener å ha lest at de er rimelig bra for prisen. Stillegående er de vel også, som er noe jeg vil legge stor vekt på.

Lenke til kommentar

Kan anbefale både sidewinders og vcore.dk. Sistnevnte har noen fete sett bygd opp på LianLi og Aquacomputer, se mere http://vcore.dk/shop/kabinetter-89c1.html. Det fine med å handle med Danmark er at momsen er lik den norske, så da er det bare tollgebyret (samt kursen) som utgjør forskjellen. :cool:

http://www.aquacomputer.de selger også disse settene direkte, men der er mva 19%, så regnestykket blir litt mer komplisert. Ellers er aquacomputer en av mine favorritter i vannkjøling ... :love:

EDIT: Selv om noen av settene er utsolgt, så svarer vcore raskt på mail om når de er ventet, og de er svært behjelpelig på mail ... de kan også reservere om du spør pent.

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Nå har jeg drista meg til å bestille dette überkabinettet. :p

Fant ut at det egentlig ikke er så dyrt med tanke på at jeg sannsynligvis hadde kjøpt et Lian Li kabinett uansett.

Trenger kjøleblokker, og da trenger jeg tips. Har dere noen gode ideer?

Tror det blir disse til skjermkortene, og kanskje denne til CPU-en.

Hva tror dere om dette?

Lenke til kommentar

maedox, jeg tror du har gjort et kjempekjøp! :dribble:

Når det gjelder CPU blokk, ville jeg styrt unna den Swiftechblokken da den har hatt litt problemer med korrosjon.

Jeg ville enten valgt enten AC Cuplex XT di eller D-Tek Fuzion. Disse to er pt de blokkene som gjør det best på diverse tester (før har ofte Swiftech vunnet disse kåringene), se http://www.aqua-computer-systeme.de/cgi-bi...;num=1190042113

Jeg tror det vil bli temmelig likt hvilken av disse du velger, men AC Cuplex kom litt bedre ut enn D-Tek på den testen jeg linket til over ... selv er jeg svak for finnishen til AC, den er suveren.

Du bør også være klar over at dette AC systemet er low flow, i motsetning til Swiftech som er high flow. Når det er sagt, så har dette ingen innvirkning på kjøleevnen så fremt du bruker low flow blokker.

Jeg har selv hatt Aquastream pumpen, og kan anbefale den på det sterkeste! Den drev mine 11 vannblokker med glans, men systemet ble etterhvert så omfattende at jeg nå bygger et system med to pumper i serie ...

Begge får du billigere i Danmark (vcore.dk) enn her hjemme ... :cool:

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Kabinettet blir levert med AC sitt PUSH-IN system.

Så jeg ville fortsatt med det (det skal være svært bra, men jeg har ikke brukt dette selv), og brukt disse fra AC på både CPU og GPU (kjøp noen ekstra så har du til utvidelse til f.eks. mosfet, nb, sb +++)

Jeg synest 2m slange blir for lite, og ville ha kjøpt 3m ekstra av AC slange for PUSH-IN, de koster lite, og det er kjekt å ha (og så slipper du ekstra frakt)

Denne slangen finnes også i en Active Blue variant, som kan være aktuell dersom du skifter til dør med vindu.

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Spiller liten rolle, men det er vanlig med rad, pumpe, cpu, gpu1, gpu2, ..., rad.

Vanntemperaturen stiger ikke så mye mellom hver, så selv er jeg ikke så nøye på rekkefølgen ...

For all del, kjør alt i serie, ikke noe paralellt, da du kan risikere at flowen stopper opp i en av paralellene uten at du merker det før det er for sent.

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Hehe, ja, det var det jeg også tenkte på, men visste ikke om det fantes noen geniale triks.

Du har jo den Aquaero saken; De temperatursensorene som følger med, kan de brukes til å måle vanntemperaturen på en enkel måte, eller bør jeg kjøpe en sensor som er laget spesielt til det?

Ser for meg at det er greit å ha temp-sensor i vannet og i tillegg en flowsensor.

Lenke til kommentar

Kjøp 2 slike temp sensorer. En til vanntanken (vha en slik), samt en inline (vha denne) for å ha rett før radiatoren. Da kan du faktisk måle kjøeffekten din vha aquaero.

De temp sensorene som følger med, bruker jeg til å måle lufttemp i rommet, samt temperaturen på pumpekontrolleren min. Ellers måler jeg temp i tank og skal ha tre inline temp, slik at jeg kan måle kjølingen fra begge radiatorene mine.

NB, for å måle kjøleeffekten trenger du også et flowmeter. Men kjøp den nye typen digmesa flowmeter fra AC som har 5,6 mm både inn og ut (ikke den gamle med 3,3 + 5,6mm).

Ellers finner du mye nyttig info om aquacomputer her ... :cool:

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...