Gå til innhold

Fra sketchup til 3d modellering og animasjons film

Anbefalte innlegg

Satt og lekte meg litt med Sketch i det siste, og syns det er veldig lett og lage 3d modeller av det. Har erfaring fra filmskole og stop-motion animation og kunne godt tenkt meg til å utvide horisonten litt med data animasjon. I første om gang kunne det bare være greit og lagd omgivelser i 3d på maskinen, men kunne jo vært gøy og hatt karaktere som kunne animeres.

Spørsmålet er hvilket program jeg skal prøve meg. Jeg ønsker et som er like lett som sketchup til å lage modeller i, evt noe som kan overføre modeller fra sketchup.

Noen forslag til hvor jeg kan begynne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Autodesk har noen programmer som kan minne om sketch-up, og også fullblods animasjonsprogrammer til spill og film (3ds max og maya). Du kan sjekke deres nettsider autodesk.com for deres sketch-programmer. Eller om du fristes av 3dsmax eller maya vet jeg at det finnes en Maya PLE edition (personal learning edition), som har alle funksjoner som Maya Complete, dog at renderings får en watermark på seg.

Har man først forstått hvordan Maya fungerer er det egentlig nesten bare fantasien som setter stopperen. Et suverent program! Det følger med en haug med tutorials som setter deg i gang også. Verdt å sjekke ut=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...