Fantomius Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Har et problem jeg lurte på om noen her kunne hjelpe meg med... evt om andre har samme problem. Jeg har Telenor ADSL 704/128. Hastigheten fungerer fint. Og jeg får ofte over denne farta også når jeg laster ned. Ut går det også opp på full fart. Problemet oppstår da jeg både sender og mottar samtidig. Ut-hastigheten holder seg normalt helt på topp, men innhastigheten synker noe helt sinnsykt.. ofte legger den seg stabilt rett over ut hastighet eller et godt stykke under. Problemet er aller verst i DC++ der jeg ofte opplever at hastigheter synker med over 90% straks noen begynner å laste ned fra meg. Ikkeno er mer irriterende enn å synke fra over 600 kbit/s til under 24 kbit/s (3 kb/s) straks noen begynner å hente fra meg, mens den som henter får 128 kbit av meg. I det siste så har ca 50% av nedlastingene lagt seg på under 8 kbit/s (1 kb/s).. så jeg altså ligger på rundt halvparten av det et 9 600 modem klarer.. Ikke akkurat det jeg hadde forventet meg av ADSL. Noen som vet om dette kan skyldes feil i DC++ (der det er verst.. men også alle andre programmer synker noe helt villt såvidt jeg har fått med meg jaffal). Jeg bruker forøvrig DC++ 0.180 og har Alcatel ADSL modem.. Håper noen kan hjelpe med dette.. for jeg holder på å tilte villt. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg og noen andre delte en 1Mbit ADSL fra telehor. Den var forferdelig ustabil, og som du forteller, tok UL knekken på DL. Vi ga i alle fall opp, så i dag koser vi oss med en 1Mbit SDSL fra Catchcom. SDSL- linja er eventyrlig stabil i forhold til ADSL- linja vi hadde. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Skift til BCDC 0.22. Der kan du blant annet kontrollere antall uploads og begrense upload hastighet. Jeg vet ikke om det er genuint i BCDC++ men du kan stille low buffer under Advanced. Hvis du er heldig får du en bedre linje. Jeg har selv erfart å ha 10-12 uploads samtidig med grådig sen download. Har selv 1024/256 ADSL. Lenke til kommentar
Q.bat Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg har også samme problem... Har 704/128 linje... Begynner å laste ned noe i 89kb/s.. og med en gang noen begynner å uploade fra meg så går download hastigheten ned i 7-8kb/s og upload hastigheten ligger i faktisk 12kb/s...... Skikkelig irriterende!! Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 laster 120 kb/s max på telenor 1 mb greia og laster lett 26 kb/s ut og den synker kansje til 100 (når eg laster på nettet) er sjelden en laster 120 på winmx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå