Gå til innhold

2 driverproblemer Sigmatel og Nividia

Warwick

Anbefalte innlegg

Har formatert min nye M1330 og kasta Vista på dør. Sitter igjen med XP som fungerer bra bortsett fra to ting:

1: Sigmatel lydkortdriveren fungerer ikke. Har kommet så langt at jeg har fått lagt den inn og "Sigmatel High Definition Audio Codec" har dukket opp i enhetsbehandling, men med "Code 10" error; "Enheten kan ikke starte". Har prøvd å avisntallere/installere, oppdatere driver, kikka i BIOS og googla masse, men finner ingen løsning. Har også lagt inn et par fixes fra windows etter tips via google. Noen som kan hjelpe meg?

2:Skjermkortet dukker opp som "Skjermkort (VGA-kompatibelt)" i enhetsbehandling, men får beskjed om at programmet ikke finner noe hardware som passer driveren når jeg installerer. Har prøvd å installere manuelt via enhetsbehandling ved å spesifisere driverplassering, men får feilmelding da også. Noen tips her??

Skjermkortet er Geforce 8400 Go.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at dette er en ny Dell maskin, så garanterer ikke Dell drivere for andre OS enn Vista, ikke sikkert det kommer noen fungerende driver fra Dell.

Ring Dell XPS supporten, kan være de har noen "uoffisielle" drivere.

Dell XPS: 815 35 043

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sliter med akkurat det samme.

Fant ut at vista er en grusom oppfinnelse og installerte XP Pro og har fått installert alt av drivere bortsett fra lydkortet.. som der ut til å være umulig siden alle drivere jeg finner er skrevet til vista..

Det rare er at i Ubuntu ble lydkortet oppdaget automatisk (var noe annet som var problemet der) så jeg venter på at 7.10 skal komme ut av beta stadiet

fant du en lydkort driver som fungerer?

er kjedelig å ikke ha lyd på lappisen

Lenke til kommentar

Gav det opp og la inn Vista igen. Heldigvis går ting en del raskere nå som jeg har en clean Vista uten alt Dell mener jeg burde ha. Vista virker faktisk tilnærmet OK nå :) , venter på SP1 til Vista da, håper den er like god som de lover... :roll:

Lenke til kommentar
Er det mulig å legge inn helt clean Vista-install på Dell-PCene, eller følger det med masse dritt selv om du reinstallerer?

9648177[/snapback]

På Dell maskiner kan du kjøre 2 slags reinstallasjoner:

1.: F8 ved oppstart og "repair my computer" -> logg inn -> Restore Dell factory image

Denne vil formatere hele harddisken, legge inn Windows og alle programmer så maskinen blir som ved første gangs oppstart.

2.: Installasjon via CD, trykk F12 ved oppstart av maskinen og boot til medfølgende Vista plate.

Denne installasjonen er "Clean" og bare Windows Vista blir installert, du må selv installere hva mere du vil ha på maskinen.

Om du kjører denne installasjonen, så må du laste ned "Dell Notebook System Software" som vil fikse små problemer mellom Vista og maskinen, og Dell Quickset som har med strøm styring og mere og gjøre.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...