Huberti Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Tiden er igjen inne for å kjøpe ny mobiltelefon. Etter å ha levd godt med Nokia 6280 snart halvannet år, begynner denne å skrante. Jeg liker telefonen veldig godt, og en telefon med noenlunde samme egenskaper vil passe meg bra. Spesielt godt liker jeg denne telefonens gode muligheter til egentilpasning, blant annet aktiv skrivebordsbakgrunn, så mange av de egenskapene jeg finner hos 6280 bør være til stede hos arvtakeren. Jeg ser også gjerne at den nye telefonen er noe mer solid. Det jeg trenger er: Funksjoner: -Kalender: Ja. -GPRS: Ja. -Email klient: En klar fordel, men intet absolutt krav. Form: -Format: Mindre viktig, men en solid telefon ønskes. -Vekt: Ikke viktig. -Sprut/støtsikker: Intet krav. Skjerm: Fargeskjerm -Størrelse på skjerm: Stor og god. -Touchscreen: Nei. Pris: Mindre viktig, telefonen vil kjøpes med NetCom-abonnement. Diverse: -Merke: Helst Nokia, men er åpen for andre. -Kamera: Ja, dersom kameraet kan fungere som en brukbar erstatning for et fullverdig kamera. -Videokamera: Nei. -Symbian: Gjerne, men intet absolutt krav. -Infrarød port: Ja. -Blåtann (Bluetooth): Ja. -Minne: Uvesentlig dersom minnekort. -Minnekort?: Ja. -MP3: Ja. -Triband: Uviktig. -UMTS/3G: Intet absolutt krav, men en fordel. -Wlan: Mindre viktig, men en klar fordel. -GPS: Nei. - Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Nei. -Radio: Mindre viktig, men en fordel. -Bruksområder: Primært til tale og tekst; SMS og e-post. Utover dette brukes kalender, musikkspiller og kamera hyppig. Jeg har hittil kommet frem til at Nokia N73 bør passe meg bra. Hvordan er erfaringene med denne? Det eneste jeg er skeptisk til ved denne, er navigeringstasten. Hvordan er erfaringene med denne – er den like solid som Nokias vanlige navigeringstast? Andre forslag mottas med takk! Lenke til kommentar
Saint AS Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 N73 er en god telefon, det var noen som hadde problemer med firmware med en gang den kom ut, men tror ikke det problemet eksisterer lenger;) Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 N73 burde passe bra dersom du vil ha noe ganske avansert. Kjøp minnekort utenom, for prisene vil vanligvis være slik at pakken med minnekort er utrolig prisugunstig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå