Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

fjernstyring av server!

Anbefalte innlegg

Hei og hå..

Har en cs server stående hos en kamerat.. for telenor linja mi holder som sagt ikke mål. Lurer da på om det går an å fjernstyre pc'n fra meg på en eller annen måte.. uten at de i andre enden må godta.. blir litt slitsomt å dra til han hver gang det er noe som må rettes på.. har vært bort remote controll på xp... men der må jo som sagt andre enden godta... kjører nå win2000 pro på begge maskinene...

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når vi er inne på dette,noen som vet om remote programmer som funker på modem,har prøvd radmin og cool remote server men får ikke kontakt og ja pc`en var logga på nettet,har sjøl bredbånd,har ikke prøv pc anywhere men kanskje skal teste det,ser litt for avansert.

Planet remote ser lovende ut men jeg syns prisen var stiv.

Lenke til kommentar
når vi er inne på dette,noen som vet om remote programmer som funker på modem,har prøvd radmin og cool remote server men får ikke kontakt og ja pc`en var logga på nettet,har sjøl bredbånd,har ikke prøv pc anywhere men kanskje skal teste det,ser litt for avansert.

Planet remote ser lovende ut men jeg syns prisen var stiv.

mulig jeg er borte vek nå, men kan ikke xp gjøre noe lignede, kommer jo sef ann å om det er en annen desktop eller en server du skal styre da....

Lenke til kommentar

Jeg styrer min fil-server utelukkende med RDC funksjonen i Windows XP, fungerer VELDIG bra synes jeg :)

Det at "den andre siden" må "ta i mot" kommer jo an på hvordan du konfigurerer det hele. Jeg har det slik at jeg bare skriver inn serverens navn eller IP (avhengig av hvilket nettverk jeg befinner meg på), og så brukernavn og passord. NULL problem :D

PS: Det med brukernavn, passord og restriksjoner er jo veldig viktige elementer. Windows XP er litt for "plug'n'play" når det gjelder restriksjoner på ting (som shares etc.), så hvis man ikke ser seg for er det lett for andre å komme seg inn på maskinen.

Lenke til kommentar

Ville installer XP på CS serveren om du har lisens på det

Remote desktop er uten tvil den løsningen som fungerer best. Raskest responstid over begrenset båndbredde. Du kan også mappe opp disker og printere samt streame lyden fra den maskinen du mapper opp, så mulighetene er mange og gode.

Har du ikke lisens på XP (Eller w2k server) kan du jo kjøpe Remote Administrator (Radmin) som jeg synes kommer på en god nummer 2. Radmin har også filoverføringsmodus, men den er ikke like elegant som Remote Desktop spør du meg. Men du slipper å sette opp FTP server og åpne for FTP på firewallen din... (Derimot er det velidig fint å ha en SSH server, men det er annen diskusjon...)

Skal du bruke VNC så bruk TightVNC. Den krever mindre båndbredde enn "standard" VNC. Men VNC har ingen filoverførings-funksjon, og min erfaring er at den oppfører seg mye bedre på Unix og Linux enn på MS plattform.

PC-anywhere skal vel oxo være bra, men den har jeg ikke prøvd på lenge, så jeg vet ikke hva som har skjedd der siden sist :-)

Lenke til kommentar
Hei og hå..

Har en cs server stående hos en kamerat.. for telenor linja mi holder som sagt ikke mål. Lurer da på om det går an å fjernstyre pc'n fra meg på en eller annen måte.. uten at de i andre enden må godta.. blir litt slitsomt å dra til han hver gang det er noe som må rettes på.. har vært bort remote controll på xp... men der må jo som sagt andre enden godta... kjører nå win2000 pro på begge maskinene...

på forhånd takk!

Kan absolutt anbefale Tightvnc. Det går helt fint over internett om du ikke har for treg linje. Har brukt det over isdn, og det går fint til enkel server administrering. Husk at du kan få mye bedre ytelse i Xp om du slår av alle effektene osv.

Url: http://www.tightvnc.com/

Lenke til kommentar
rcon... men funker den til å gjøre om i config filene da? serveren må jo restartes om det skal tre i kraft.. sjekker ut NetOp Remote Controll nå..

NetOp er glimrende! kjører det på jobb, fjernstyrer alle maskinene uten problem! glitrende app!

Lenke til kommentar

Hey alle der ute i PC-land...

Det programmet som er best til grafisk-fjernstyring er TightVNC,

som nevnt...

Men jeg har et nytt problem, fordi jeg kjører Serveren min bak en PC med internett-shareing via Sygate. DVS: at jeg ikke har en egen IP utenfor nettverket....

Så når jeg skal logge på må jeg kjøre en server (internett-share)

med VNC til å fjernstyre min Server (web/ftp). VNC i VNC... Ikke bra..

Vet noen hvordan jeg kan gjøre slik at jeg kan logge meg rett inn i min server?

Har prøvd noen IP->Domene progs, men uten hell...

Med vennlig hilsen

Ken :woot:

[email protected]

www.HipHopDrammen.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...