Euklid Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Problemet er at mange bedrifter ikke tillater installasjon av applikasjoner som Classic Menu. Jeg er en rimelig ekstremt heavy Excel-bruker, og kunne ikke tenke meg å gå bort fra 2003 på grunn av snarveiene – men innser at jeg før eller senere kommer til å bli påtvunget noe annet, håper MS tilbyr den gamle menyen også innen den tid. Dette er det ikke bare snakk om en lærekurve, ribbon-interfacet er rett og slett uegnet til tastatursnarveier. Lenke til kommentar
G Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hva er greit å benytte på databaser? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Glemte å nevne i min forrige post. En ting som jeg sårt savner i Openoffice er muligheten å vise 2-sider samtidig mens man jobber i et dokument, for eksempel i høye oppløsninger eller liten zoom. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Er som gjelder når man skal skrive dokumenter. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Torbjørn: Innlegget er fra 2007. Funksjonen kan godt ha kommet i mellomtida. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Aha, det såg eg faktisk ikkje. Stemmer det du seier, den funksjonen kom vel med OOo 3, altso i slutten av 2008. Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Skjønner ikke vitsen med å delvis oppdatere en text fra 2007 for så og pushe den øverst på forsiden. Teksten er jo fortsatt for det meste mer utdatert enn oppdatert! Retro? Lenke til kommentar
Jo Inge Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Er som gjelder når man skal skrive dokumenter. Hehe, helt klart! Og Beamer til presentasjoner.. Lenke til kommentar
lif Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg holder en knapp på LaTeX... Og her i gården bruker vi vim. <sarkasme>Hva er alt dette snakke om grammatikk- og stavekontroll? Har dere ikke gått på skole? Den dyre utdannelsen som dere har fått fra staten, bruker dere ikke den?</sarkasme> Hvorfor bruke TeX/LaTeX? Når jeg skriver, ønsker jeg ikke å bruke tid på presentasjon teksten. Det er mye bedre å overlate dette til noen eller noe som har peiling på dette. I avisbransjen har de typografer. En typograf er en som setter opp avissider. I gamle dager, ble dette gjort for hånd med løse bokstaver av bly. Men nå gjøres selvsagt med hjelp av datamaskin. En typograf er en som er spesialist på layout og slikt. Hadde det ikke vært kjekt å ha en egen typograf? Det har du nå mulighet til: TeX/LaTeX er et system for typesetting. De såkalte tekstbehandlingssystemene baserer seg på WYSIWYG (What You See Is What You Get); TeX/LaTeX på den andre siden er basert på prinsippet WYSIWYM (What You See Is What You Mean). Du sier hva du vil ha; og systemet presenterer dette slik du ønsker. Men du får ikke snik-kikke... Vent til du er ferdig med skrivingen... TeX/LaTeX har en ganske bratt læringskurve, men om du tar deg litt tid til å lære vil du snart oppleve at det går mye raskere å produsere tekst. For de modige vil denne lenken gi en god start http://www.pvv.ntnu.no/~berland/latex/ Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 TeX/LaTeX på den andre siden er basert på prinsippet WYSIWYM (What You See Is What You Mean).Akkurat WYSIWYM er det vel LyX-folka som har funne på. Men eg støtter opp om LaTeX-anbefalinga, og nytter anledninga til å reklamere for LaTeX-tråden vår: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=586480 Lenke til kommentar
HHHoltan Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Hvorfor er ikke Ashampoo Office (2010) representert her? Det er jo en kompetent kontorpakke med tekstbehandling, regneark og presentasjonsprogram til en billig penge. Enklere og raskere en Microsoft og likevel avansert nok.. Har 2008 versjonen og betalte under 50-lappen for det.. Fungerer veldig greitt... http://www.ashampoo.com/en/eur/pin/0338/Office_Software/Ashampoo-Office-2010 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå