Calc Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hei, jeg prøver å installere ubuntu på en dell6400 med X1400 kort. Får selvfølgelig X server error og kommer derfor ikke lengre enn til text mode. Jeg har søkt litt rundt og funnet noen måter å fikse dette på, men hver metode krever at jeg har tilgang til internett. Så til problemet: Hvordan får jeg nettet til å funke fra text mode? Oppsett:Intel wireless kort. Et stk. DI-524 router. Leverandør: BKK.. Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) iwlist <interface> scan for å finne AP i ditt område sudo iwconfig essid "my-accesspoint" key s:passphrase && dhclient <interface> Har du AP med WPA så blir det fort litt mer komplisert. *edit* Hvis systemet ikke "finner" kortet ditt, prøv "sudo modprobe ipw2200" først. Endret 20. september 2007 av nisselue Lenke til kommentar
Calc Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Er helt fersk så hold ut Jeg skriver inn: 1. iwlist [interface] scan får ut: Interface doesn't support scanning 2. sudo iwconfig essid "my-accesspoint" key s:passphrase && dhclien [inteface] output: Error: unrecognised wireless request "my-accesspoint".. Er det fixbart? Takker for svar! Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hvis du skriver iwlist scan og ingen støtter scanning så er ikke driveren installert/aktiv. Har du intel, så har du sikkert ipw2200. Bare søk i pakkebrønnen. Skal du være sikker, kan du skrive lspci og få en liste over devices. (Mulig det bare går på Arch , den siste biten altså) For å loade driveren kan du bruke modprobe navnpådriverfil. Lenke til kommentar
Calc Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Der snakket du lang over hodet på meg gitt! Hvordan søker man i pakkebrønnen? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Applications - Add/remove - Search (om jeg ikke husker feil) Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Skal du være sikker, kan du skrive lspci og få en liste over devices. (Mulig det bare går på Arch , den siste biten altså) 9539259[/snapback] Skal ikke si sikkert om det er lspci i ubuntu også, men man har lshw, som spytter ut masse info Lenke til kommentar
Calc Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Jeg kommer ikke lenger enn til text-mode siden X serveren ikke fungerer. Lenke til kommentar
Del Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Skriv lspci|grep VGA slik at vi vet hvilket grafikkort du har. Koble den til internet med ledning i første omgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå