Killerquo Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Heppsann. Nå har jeg vært plaget av bitestikkelbetennelse i omtrent ett år, uten å vite grunnen til hvorfor. Jeg lager denne tråden så menn/gutter kan få vite hvordan de kan unngå flere legebsøk, undersøkelse av ballene og en finger opp i ræva Tre ganger har jeg vært hos legen og fått antibiotikakur for å fjerne betennelsen to ganger, og siste gangen betennelsesdempende medisiner. Siste gangen fikk jeg henvisning til urolog siden problemet har blusset opp for mange ganger til at det kan være tilfeldig. Konstant smerte i ballene er ikke noe jeg liker, og tviler på at andre ville likt det no bedre enn meg. Derfor dro iallfall jeg gladelig for å finne ut av den teite årsaken. Jeg fikk konstatert at problemet var en betennelse i prostata, som igjen sendte bakterier i hele systemet nedentil, som til slutt ga utslag i det svakeste punktet: Bitestiklene. Betennelsen i prostata kommer oftest av bakterier fra tarmen som har forvillet seg gjennom lymfesystemet på grunn av analfissur (rifter i ræva). Analfissur kan komme av blant annet avføringsproblemer, hardhendt rumpetørking ( ) eller grovt dopapir. Betennelsen blusser som regel opp og gir utslag når immunforsvaret er svekket. For eksempel om man har vært ute i kaldt vær, har vært syk, har dårlig kosthold etc. Advarselen jeg kommer med er hermed at om dere er redd for at dere tørker dere for hardt i røven, så kjøp så mykt dopapir du kan og tørk deg forsiktig Er problemet allerede der, så går behandlingen ut på reseptbelagte stikkpiller og forsiktig rumpetørking Begynn derfor å forebygge noe som, om det slår inn, er et forpult og jævlig problem som svekker konsentrasjonsevne, og ikke minst fører til konstant smerte i ballene. Forebyggende metoder: Endre kostholdet og sørg for balansert mat som fører til en god bakterieflora (grovbrød, biola, variert og sunn middag, grønnsaker), unngå å sitte på kalde flater, ikke frys og til slutt: unngå stress, da dette også kan føre til svekket immunforsvar Håper denne tråden hjelper resten av gutta her til å bli litt mer opplyst på hva som kan gi problemer med dine edleste deler, og at resten av dere slipper å gjennomgå den ubehagelige og irriterende dritten jeg har vært gjennom. Kjør på med ny livvstil, gutta! Lenke til kommentar
Peprepupp Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Bra info! Å gå rundt med vondt i pungen er ikke så trivelig.. For øvrig var det ikke dårlig av legen å finne ut at det var nettopp det som var problemet. Håper det ordner seg nå, og du slipper at det blusser opp mer! Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Vil si det er godt gjort å trenge tre(?) forsøk, men... Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Denne tråden er legendarisk for at jeg kan mobbe deg, Mathias. Det forstår du. God info uansett! Alltid bra å unngå ballesmerter, vil nå jeg si. Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Haha, jeg er klar for mobbing, ja Er jo helt teit at det har tatt så lang tid. Stick a finger up me arse? Yes please don't do it Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Haha, sliter du med ballegreiene enda? Bra med tips da, lyngfiol. Lenke til kommentar
Gjest En som lurer Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hei I dag kommer jeg meg ikke til skolen for at jeg har veldig vont i den ene testikkelen og "rundt" den, den er også veldig følsom for alt som måtte være av berølelser. Den har i det siste blitt større også Får også vont opp til eller ved siden av urinblæren hvist jeg presser litt der eller reiser meg fort opp eller slikt. kan det være bitestikkelbetennelse? Har kjent at noe var i færd med og skje siden sent i sommerferien, men tenkte ikke så mye på det da. Lenke til kommentar
Gjest En som lurer Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Ok, da hår jeg vært på sykehuset og skjekket. Jeg blir en einstein på mandagen Kjipe saker dette også.. Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Du fortalte ikke hva det var for no du fikk konstatert. Men siden du skal fjerne den ene testikkelene virker det som kreft? Uansett synd at sånt skjer. Lenke til kommentar
Gjest En som lurer Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Du fortalte ikke hva det var for no du fikk konstatert. Men siden du skal fjerne den ene testikkelene virker det som kreft? Uansett synd at sånt skjer. 9547202[/snapback] Jepp, det er testikkelkreft Heldigvis ingen spreding, så det er "bare" å ta den bort og så er jeg frisk Men, for guds skyld alle som merker at noe unormalt er i ferd med og skje nedi der: Skjekk dere! Man vet aldri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå