Bardis Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 CPU over temperature Error Denne meldingen får jeg i "DOS" hver gang jeg starter opp PC-en. Noen som kan si meg hva jeg må gjøre for å få fikset dette? Er det med innstillinger å gjøre, eller er selve prosessoren jeg må gjøre noe med? Håper på positive forslag Mvh Eirik Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Google ga blant annet dette svaret: I took off the heatsink, and removed the chip to examine it for any burning or scorching or whatever.* It looked fine.* I put it back in, replaced the heatsink and gave it one more try (after 4 tries, the heatsink FINALLY feels snuggly in place)... The computer said "New CPU installed" so I went to BIOS...it is running nice and cool at between 53.5 and 55 degress celsius.* I've started it up a few times (still haven't installed an OS yet) and I no longer get the error, and every time I go into BIOS its at between 53.5 and 55. http://forums.techguy.org/hardware/362495-...ture-error.html Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Google ga blant annet dette svaret: I took off the heatsink, and removed the chip to examine it for any burning or scorching or whatever.* It looked fine.* I put it back in, replaced the heatsink and gave it one more try (after 4 tries, the heatsink FINALLY feels snuggly in place)... The computer said "New CPU installed" so I went to BIOS...it is running nice and cool at between 53.5 and 55 degress celsius.* I've started it up a few times (still haven't installed an OS yet) and I no longer get the error, and every time I go into BIOS its at between 53.5 and 55. http://forums.techguy.org/hardware/362495-...ture-error.html 9534452[/snapback] Takk for svaret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå