Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Treeeeeg Vista installasjon.

Anbefalte innlegg

Hei, håper noen kan hjelpe meg med denne saken, Først min HW:

- AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2

- Asus M2V-MX SE Socket AM2 mATX Mainboard

- Kingston 2048MB DDR2 PC6400 DIMM

- Western Digital 320GB Caviar SE16 SATAII

- Asus GeForce 7100GS 512MB TurboCache

- NEC AD-5170 DVD±RW 18x Dual layer

Denne maskinen er helt ny, og jeg har kjørt med XP i ca 10 dager ingen problemer med installasjonen eller systemet i denne tide. Problemet startet da jeg formaterte HD og skulle installere Vista (Ultimate) Jeg bruker en orginal MS dvd så det er ingen problemer med DVD-en, jeg har også installert laptopen min med samme dvd, men DET som skjer er at installasjonen starter som normalt men installasjonen tar 15-20 timer?? har prøvd 2 ganger med Vista Ultimate og Business, samme resultat begge gangene, når installasjonen endelig er ferdig så vil den ikke starte Vista. Jeg har også testet Windows Server 2003 R2 på samme maskinen, også der fungerer alt 100%, så det må være et eller annet med Vista, er det noen andre som har opplevd lignende problemer? Alle svar mottas med STOR TAKK.

Mvh

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, håper noen kan hjelpe meg med denne saken, Først min HW:

- AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2

- Asus M2V-MX SE Socket AM2 mATX Mainboard

- Kingston 2048MB DDR2 PC6400 DIMM

- Western Digital 320GB Caviar SE16 SATAII

- Asus GeForce 7100GS 512MB TurboCache

- NEC AD-5170 DVD±RW 18x Dual layer

Denne maskinen er helt ny, og jeg har kjørt med XP i ca 10 dager ingen problemer med installasjonen eller systemet i denne tide. Problemet startet da jeg formaterte HD og skulle installere Vista (Ultimate) Jeg bruker en orginal MS dvd så det er ingen problemer med DVD-en, jeg har også installert laptopen min med samme dvd,  men DET som skjer er at installasjonen starter som normalt men installasjonen tar 15-20 timer?? har prøvd 2 ganger med Vista Ultimate og Business, samme resultat begge gangene, når installasjonen endelig er ferdig så vil den ikke starte Vista.  Jeg har også testet Windows Server 2003 R2 på samme maskinen, også der fungerer alt 100%, så det må være et eller annet med Vista, er det noen andre som har opplevd lignende problemer? Alle svar mottas med STOR TAKK.

Mvh

Christian

9534238[/snapback]

Siden ingen gidder og svare meg så fant jeg ut feilen selv.

Det første jeg prøvde var og bytte til en annen DVD spiller, men ingen forbedring der. Tok derettet og koblet fra SATA disken og satt inn en IDE disk (Western Digital 120GB) og staret installasjonen på nytt, og presto alt gikk OK, ca 30 min install, bruker nå denne disken som system disk og koblet på SATA disken (320 GB) etter installasjon, og alt virker som en drøm. Problemet her var antagelig en vista driver for SATA kontrolleren på ASUS hovedkortet mitt.

Mvh

Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...