Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Passing av ulydig krapyl - what to do?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, angående alkohol er nok hun mer perfekt enn meg, jeg begynte jo å drikke regulært da jeg ble konfirmert - vel, nå er ikke hu konfirmert ennå, så hu har jo et år igjen på seg sånn sett - men venna mine begynte jo så klart å drikke når de var 12-13 år, som seg hør og bør her oppe, men når sant skal sies, har jeg møtt flere av venninnene hennes fulle, siden de gikk i 5. klasse (4 år siden). Både på festivaler, privatfester hos kompiser hvor det plutselig har dukka opp noen overstadig berusa barn, samt på gata når jeg har vært på vei fra a til b og møtt de på vei fra a til b.

 

Men sånn ellers så hadde i det minste vi respekt for våre eldre - vel, i all hovedsak de eldre elevene - samt ens søskens privatliv og venner og venners ting ><

 

Jeg vil si det er ganske respektløst å kline servelat og hamburgerrygg overalt på min kompis nye bil, bare fordi hu ikke liker ham, eller nekte en venn av søstersen å komme inn fordi han er neger - nå ser vi på ham som norsk siden han har bodd her siden han ble adoptert som liten og snakker godt norsk uten noe fancy gebrokken aksent eller slikt - og minstesøss har ikke noe til overs for negre eller overvektige eller slikt og mobber de og ser ned på de.

Det syns jeg er mangel på respekt og disiplin og vil i alle fall prøve å få henne til å forstå det, samt å få henne til å forstå hvor feil det er og lære henne litt rett og galt.

Lenke til kommentar

Hun høres jo mildt sagt blåst ut, særlig med tanke på hennes rasistiske holdning og holdning mot overvektige. Jeg tror dessverre det vanskelig skal gjøres at du klarer å lære henne noe. Virker dessverre som om foreldrene dine har feilet big time med oppdragelsen..

 

Håper du kommer deg gjennom helgen uten varige mén.

 

Sangesland: Han ville at hun skulle ta etter han og vennene hans. Jeg kommenterte derfor alkoholforbruket.

Lenke til kommentar

Jeg kan godt vise skjønn, men jeg vil ikke trosse reglene satt av foreldra mine.

Kanskje jeg er streng, men sånn har det blitt.

 

 

Nå kom en venn på besøk og vi så film i stua, og minstesøss satt der og ignorerte oss helt, hørte på musikk, snakka høylytt i telefon og tok ikke noe hensyn.

Så prøvde jeg og søss å få henne til å hjelpe oss å rydde, men nei. Nytteløst.

Så nå har vi vår fulle hyre med å holde henne inne, for hu skal visst ut og møte noen gutter nå.

Lenke til kommentar

Hørt om super nanny? Det er et program i USA om familier med dårlig opdradde barn. Standard løsninger der er:

Faste, stramme regler

Advarsel først, deretter konsekvens

Belønning ved en god gjerning (drops/godteri?)

Hør på henne og de ønsker hun har

La henne få delta i det arbeidet du gjør (klesvask, matlaging osv..)

 

90% av gangene fungerer det (ifølge tv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...