Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Passing av ulydig krapyl - what to do?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kommer ikke til å vinne en kamp med henne. 14 eller 28, betyr null. Alle damer er like.

9534725[/snapback]

 

Can I have sex with that? Yes, I am going to do. Yeah, I want that filthy little whore. Yeah, you know I want it. I want it so badly!

 

Det er en stor sannhet i det du sier! :( Men heldigvis finnes unntakene!

 

Oh, en ting. Ikke vis at du lar deg skremme. Om hun kommer med øks så bare stå der. Du er nok trygg. Om du løper så er ikke du sjefen lengre

9534812[/snapback]

 

Et bra poeng, om hun kun er ute etter å skremme. Problemet er bare om hun er veldig ustabil, og virkelig ønsker å skade han.

Lenke til kommentar

Du skal passe henne en helg, og har planer om å prøve å oppdra henne etter 14 år uten oppdragelse?

 

La henne styre på, men ikke slipp inn gærninger i huset. Pass på at hun kommer hjem til noelunde skapelig tid, og at hun ikke skader seg selv. Utover det tror jeg det er meningsløst å prøve å sette seg i respekt ovenfor henne. Hvorfor skal du være autoritær mot din egen søster? Du er ikke sjefen fordi om hun er yngre enn deg.

 

Hvis hun har et veldig fiendtlig forhold til deg, så prøv å få den andre søsteren din til å prate litt med henne om at hvis de ikke oppfører seg så får de sikkert aldri mer være alene hjemme osv, slik at hun forstår konsekvensene av det hele.

 

Bestill pizza og la vennene hennes (de som kan oppføre seg) komme på besøk. Er det så farlig om de er der etter kl 22 da? Eller om det kommer gutter og ser på film sammen med dere? Vær litt kul og la henne få litt ekstra tøyler, samtidig som du er tydelig på at dette kun vil gjelde dersom hun ikke drikker seg full eller skaper seg på andre måter. Om det er for store problemer får du bare ringe foreldrene dine og be dem om å prate med henne.

Lenke til kommentar

Huff, dette er nok et problem du ikke er alene (om kanskje ikke i så alvorlig tilstand).

 

Mange foreldre idag har altfor liten tid til å oppdra ungene sine, og sender dem helst avsted i barnehager, sfo ordninger, barnevakter etc slik at dem kan dra på fest eller annet.

 

Andre igjen tar altfor lett på oppdragelsen og kommer med trusler til ungene, eks ved middag: "Hvis du ikke spiser nå, får du ikke mer mat ikveld" ungen går fra bordet uten å spise, kommer igjen på kvelden "mamma/pappa jeg er så sulten..." også får han/hun mat med likevel.

Eller et annet eksempel: "Hvis du gjør det en gang til blir det ikke noe spilling resten av uka" også følger de ikke opp dette og ungen(e) lærer kjapt at de egentlig kan gjøre hva de vil uten å faktisk få noe straff for dette.

Lenke til kommentar
Du er ikke sjefen fordi om hun er yngre enn deg.

9543040[/snapback]

Nei, men han er sjef pga foeldrene har overlatt ansvaret til han mens de er ute for kvelden. Jo eldre en person er jo mer ansvarlig pleier dem å være.

Noen må jo passe på at reglene blir opprettholdt!

 

og Datasmurf: hvor mange kg/cm er du egentlig?

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Sangesland, rundt 179 cm, gudene vet hvor mange kg, ikke veid meg siden i våres. Sikkert noen og nitti.

 

Første kveld har sålangt gått bra.

Ingen venner kunne komme *flaks*, hu har vært planta foran Disney Channel, Jetix og Idol i hele kveld, så spilte vi en lang runde monopol (hvor jeg knuste henne som vanlig) før hu til slutt la seg, men noe er ikke helt rett her, jeg lukter ugler i mosen og frykter det verste gjenstår.

Lenke til kommentar

Haha, nesten komisk situasjon du er i Datasmurf. :D

 

Det jeg ville gjort er å prøve å være vennlig med henne, men hvis hun driter i de reglene som er satt og forsøker å hogge av deg armen ville jeg ringt snuten og fått henne bura inn for natten, for så og ta en alvorsprat med foreldrene dine om oppdragelsen sammen med politiet.

 

Edit: har hun et vindu? Isåfall, ta deg en RedBull og forbered deg på en lang natt ute i hagen.

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Du er ikke sjefen fordi om hun er yngre enn deg.

9543040[/snapback]

Nei, men han er sjef pga foeldrene har overlatt ansvaret til han mens de er ute for kvelden. Jo eldre en person er jo mer ansvarlig pleier dem å være.

Noen må jo passe på at reglene blir opprettholdt!

 

og Datasmurf: hvor mange kg/cm er du egentlig?

9546592[/snapback]

 

Noen må ikke passe på at reglene blir opprettholdt. Hun er trossalt 14 år, og burde være i stand til å passe seg selv. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor vennene (jenter) må være ute før kl 22 f.eks. Det er jo helg! Da skjønner jeg godt at en fjortenåring heller ikke skjønner det.

 

Det er greit nok at foreldrene har overlatt ansvaret til Datasmurf, men ærlig talt. Tror du fjortenåringen plutselig mirakuløst skal begynne å respektere han og la han bestemme over seg fordi foreldrene sier det?

 

Det er noe som heter å velge sine kamper med omhu. Og det mener jeg Datasmurf bør gjøre. Ikke krangle på det at venner ikke får være der etter 22, og så lenge det er besøk som oppholder seg i stua, så burde det også gå greit med gutter på besøk. Så lenge han passer på at hun ikke er alene på rommet med en fyr, ikke kommer hjem igjen, og at ingen ødelegger noe, så bør det være mer enn nok.

Lenke til kommentar

Mulig det, darkness|, men når våre foreldre har satt reglene, så er ikke jeg den til å bryte de bare for å være på hennes gode side.

 

Mulig jeg har blitt litt ikke-så-gem-storebrorish som jeg var før jeg flytta hjemmefra, men jeg har begynt å tenke mer og mer på å prøve å lære respektløse barn respekt, samt å disiplinere krapyl.

Jeg merker det hver gang jeg har vært hjemme eller møtt ungen, det er frustrerende hvordan hun oppfører seg.

 

Og jeg ser det overalt med barn rundt meg oppe i Steinkjer. Barn og ungdommer. Det frustrerer meg grønn, da det ikke var sånn da jeg var 14. Så vidt jeg husker, oppførte vi oss og hadde respekt for de eldre. I motsetning til barna i kullet to år under oss og alle som kom etter det.

Svært frustrerende å se hvordan generasjonene plutselig gikk ad undas.

Lenke til kommentar

Jeg vet det er for sent, men er lov å håpe på mirakler, right?

Tenker ikke på fysiske tiltak, bare lov å håpe at hu innser hvor lite disiplinert hu er når hu ser på hvordan jeg og venna mine er / har vært opp gjennom de siste åra - i motsetning til henne og hennes venner, og tar lærdom av det.

 

 

ha ha ha, as if that'll EVER happen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...