Gå til innhold

Lappen Klasse B, lærling, lån?

Cell_v14

Anbefalte innlegg

Hei!

Må bare høre deres mening om det her. Jeg går lærling i IKT for tiden å vil ta lappen før den blir enda dyrere enn det den er. Har ikke så godt inskudd siden det er lærling lønn men får ekstra fra låneklassen så man lever litt godt da.

Har ikke akkurat penger til å ta lappen, så kan vurdere å ta lån rett å slett. Lappen er jo essensielt iløpet av live vil da jeg si.

Trenger jo Grunnkurset.

Men har dere noen tips på hvordan man kan få lappen så billig som mulig?. Har pratet med de på jobb og de er villig til å hjelpe meg med øvelseskjøring så man får mest mulig erfaring som mulig uten å betale dyre dommer i ekstra kjøretimer.

Noen som har litt tips på hvordan jeg burde gå fram på akkurat dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke annet å si at det er lurt å kjøre MYE!! Det er opp til kjøre lærer om hvor mye kjøring du trenger..

men det vil alltid komme utgifter siden du MÅ ha glattkjøring, mørkekjøring, grunnkurs, langveiskjøring og oppkjøring.

Prøve å ikke strykke på teori prøve... Lese mye..

Og som sakt kjør masse.

Lenke til kommentar
Hei!

Må bare høre deres mening om det her. Jeg går lærling i IKT for tiden å vil ta lappen før den blir enda dyrere enn det den er. Har ikke så godt inskudd siden det er lærling lønn men får ekstra fra låneklassen så man lever litt godt da.

Har ikke akkurat penger til å ta lappen, så kan vurdere å ta lån rett å slett. Lappen er jo essensielt iløpet av live vil da jeg si.

Trenger jo Grunnkurset.

Men har dere noen tips på hvordan man kan få lappen så billig som mulig?. Har pratet med de på jobb og de er villig til å hjelpe meg med øvelseskjøring så man får mest mulig erfaring som mulig uten å betale dyre dommer i ekstra kjøretimer.

Noen som har litt tips på hvordan jeg burde gå fram på akkurat dette?

9534032[/snapback]

Hadde Cresco betaling der som jeg tok lappen, når jeg var lærlig.. Cresco gir deg sånn betalingsutsettelse eller noe slikt.. Betalte ned et par tusen i månede..

Lenke til kommentar
Jeg ville ventet til jeg fikk råd uten å måtte ta opp lån.

Om du på død og liv bare må ha sertifikatet så raskt som mulig, så ville jeg først spurt foreldre om lån, ikke banken.

9541996[/snapback]

dessverre er liv å død ja. Men trur neppe gamlingen er villig til å gi meg en 20k cash liksom.. :hmm:

Lenke til kommentar

TA SKOLE LÅN. DET ER RENTEFRI

www.lanekassen.no Siden du har lærling så har du rett til å søke stipend/lån men du må være litt sjapp nå og fylle ut skjemaet og sende den til lånekassen.

12 oktober er siste frist. Du får rentefri lån inntill du er ferdig med utdannelsen/lærlingen. Du kan betale den ned sakte.

Hvis du er over 21 år så har du ingen rett til skole lån. Skole lån får du bare hvis du driver med utdannelse eller har lærlingplass. Jeg har søkt selv og får ca. 90.000 i lån.

Det som er dumt er at du får penger i kontoen i måneden og ikke alt på en gang.

Kontakt skolen din/den du gikk på for mer info.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...