MDCCLXXVI Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Hei! Satt i et par uker for å få opp designet på den nye hjemmesiden min. Er snart ferdig, men det mangler litt innhold. Designet skal være oppe å gå, så jeg lurte på om dere har noen innvendinger? Ikke klag på shoutboxen. Den er ikke ferdig tweeket enda Det er mulig å poste meldinger i den da! På forhånd, takk! (for de som ikke finner www linken nederst: www.strupstad.net ) Lenke til kommentar
pekle Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Ok, hardt og brutalt: den validerer ikkje. Mest pga. manglande DOCTYPE. Men oversiktleg ellers. Personleg er eg ikkje så svak for fargane, men det er no mitt problem.. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Enda hardere: Den har ikke doctype fordi da går det i krøll med php. Har jeg doctype, fører det til en parsing error i linje #1 når man skal laste siden. Derfor Kan sikkert gjøre slik at den valideres korrekt. Men er det noe problem når den vises korrekt i de fleste nettlesere? Vises siden min korrekt i Opera og Netscape? hehe.. har ikke noen av de leserne.. Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Ser ikke helt topp ut i Opera, en del som ikke stemmer.. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Screenshot? mail til [email protected] hvis du gidder Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Ligger i postkassa di nå tenker jeg. Lenke til kommentar
petter_n Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Den vises helt fint i min Opera: versions info. Version 7.0 Build 2577 Platform Win32 System Windows 2000 Java Sun Java Runtime Environment version 1.4 Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Tja.. fikk tatt meg tid til å konvertere til XHTML med doctype Knekk den Se om den fungerer nå da Qrt_! Lenke til kommentar
pekle Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Hehe, fint du putta inn doctype, men no har du to... ein øverst, og ein midt nede i koden. Dessutan har du script-tag mellom head og body. Jada, eg pirkar, men ropar ein skogen får ein kongler i munnen.... Lenke til kommentar
Exeter Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg er ikke noe hjemmeside koder men, etter hva jeg så; så må jeg si at layout og oversikten på siden var utmerket. Kan ikke si at fargen er det mest velsmakene jeg har sett. Ellers veldig bra. .exe Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Den var ihvertfall ikke fæl Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Hehe, fint du putta inn doctype, men no har du to... ein øverst, og ein midt nede i koden. Ja.. jeg bruker php include til å inkludere de filene jeg vil. Det er egentlig *vanlige* html filer, men har php endelse i tilfelle jeg vil putte inn no php der en gang. Gjør vel ikke no om de har doctype også? Dessutan har du script-tag mellom head og body. Hmm.. Tror jeg har lest at javascripts skal være i en egen fil, og inkluderes i dokumentet det skal brukes i... tar jeg feil? Lenke til kommentar
pekle Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Ja.. jeg bruker php include til å inkludere de filene jeg vil. Det er egentlig *vanlige* html filer, men har php endelse i tilfelle jeg vil putte inn no php der en gang. Gjør vel ikke no om de har doctype også? Nja, det er vel ikkje skadeleg, men det beste ville vel vere å putte DOCTYPE øverst i hoved-php fila di. Og dei filene du inkluderer treng ikkje å heite php, sjølv om dei skulle ha php-kode i seg, den blir parsa likevel så lenge den er innafor <?php ..... ?> Hmm.. Tror jeg har lest at javascripts skal være i en egen fil, og inkluderes i dokumentet det skal brukes i... tar jeg feil? Neida, riktig det, men slik det er no så er det som dette: <head> </head> <script> noe skriptgreier </script> <body> Det burde vere slik: <head> <script src=etellerannetfilnavn.js /> </head> <body> Håpar det var forståeleg :-) Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Okey Takker.. Lenke til kommentar
En Tiger Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Noen pirker, jeg også, litt. Anbefaling skrives med en n :wink: Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 This page cannot be viewed. Eller noe sånt.. Lenke til kommentar
En Tiger Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 fikk opp denne melding da jeg skulle inn på lenker: Warning: Second argument to array_rand() has to be between 1 and the number of elements in the array in /home/sites/site88/web/vaffiliates/vaffiliates.php on line 88 Jeg bruker IE.. Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg vil også lære meg å lage en slik side!!! Hvordan??? Jeg har litt erfaring med HTML - har skjønnt prinsippet liksom. Har også bestått eksamen i JAVA-programmering, men jeg har lite praksis. Kan kun "grunnprinsippene". Lenke til kommentar
xthal Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 syns ikke den så helt god ut i mozilla, men du kan jo se selv her Lenke til kommentar
pbn Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Grunnen til at Doctype kolliderer med PHP er at du har satt <!DOCTYPE> taggen over <?php ?> Og inni PHPkoden din bruker du enten en form for "header()" funksjonen, eller noe annet som fikser header informasjonen som skal sendes til nettleseren. <!DOCTYPE> kan lett flyttes under PHP koden. du kan alltids dele opp phpkoden i flere <?php /*Din kode her*/ ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå