OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hvordan burde jeg gå fram her? Jeg fikk aldri noe informasjon om hva garantien gjaldt og jeg kan fremdeles ikke finne noe. Så den er vel ikke gyldig. Og han sier selv at det ikke nødvendigvis er brukerfeil. Laseren fungerte delvis når jeg sendte den inn, men fabrikken påstår at dioden er brent. Med andre ord så fungerer den ikke i det hele tatt. Jeg begynner med den første mailen først. Sjekk også datoene. Tok 3 mnd. Jeg kjøpte 2stk 100mW lasere fra deg for en stund tilbake og nå har den ene blitt defekt. Det er noe som er løst oppi der så den funker bare av og til. Det virker også som er noe støv på linsen. Hvordan skal jeg gå frem med retur? Du kan selv rense linsen med optikk-rens ved å skru av toppen slik at du kommer til linsen. Men om den er defekt kan du sende den tilbake til: xxx Så snart vi mottar pakken vil vi kontakte deg. Date: Mon, 16 Jul 2007 Laseren er defekt, og dioden har takket for seg. Dette kan komme av flere faktorer som slag, fall, eller vanlig driftsfeil uten noen spesifikk grunn. Laserene ble kjøpt 05.03.07, og garantitiden på Stinger er 3 måneder. Vi har kun 2 måneders garanti fra fabrikk på disse, og det har resultert i at vi ikke lenger fører denne typen . Vi vil alikevel sende den tilbake til fabrikk for å se om de kan gjøre noe med produktet. Thursday, September 20 Hei Har du hørt noe fra fabrikken ang laseren? 20. september 2007Jeg kontaktet fabrikken idag og fikk beskjed om at de ikke godtok garanti på denne iogmed at dioden var brent. Det kan dog hende at dette ikke var en brukerfeil, men garantien på disse er ikke mer enn 2 mnd fabrikk, og 3 mnd fra oss, noe som igjen er en av grunnene til at vi ikke lenger fører disse laserene. Om du sender meg din adresse skal jeg alikevel sende deg et plaster på såret. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Har du kjøpt denne hos Nettshop? Kjøpte selv en laser på TG07 som takket for seg for noen uker tilbake. Det hele skjedde når jeg skulle bytte batteri. Den fungerte såvidt med det gamle batteriet, og når jeg satt i det nye skjedde det ingen verdens ting. Satt jeg tilbake det gamle så lyste den litt. Spenningen på det gamle var på 2.6V, og på det nye var det 3.2/3.3V. Sendte mail til Netshop, men har enda ikke fått svar. Laseren var av typen Phoenix(tror jeg). Kostet 1200,- så det burde være mer enn 3mnd garanti på den. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Nei det var hos Illumino Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Herre. Hvorfor er det så dårlig garanti? Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Det er ikke noen garanti. Han har ikke opplyst om hva garantien gjelder og da er den ikke gyldig. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Du har 2 eller 5 års reklamasjonsrett på varer som er ment å vare så lenge, f.eks mobiltelefoner, vaskemaskiner etc. Dette er imidlertid et laserprodukt, og sidestilles på lik linje med f.eks en lyspære til projektor ol. som har begrenset levetid. Slike produkter har begrenset garanti, og forbrukerkjøpsloven gir ingen rettigheter utover det fabrikk/leverandør normalt gir. Jeg fikk dette som svar nå. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Du har 2 eller 5 års reklamasjonsrett på varer som er ment å vare så lenge, f.eks mobiltelefoner, vaskemaskiner etc. Dette er imidlertid et laserprodukt, og sidestilles på lik linje med f.eks en lyspære til projektor ol. som har begrenset levetid. Slike produkter har begrenset garanti, og forbrukerkjøpsloven gir ingen rettigheter utover det fabrikk/leverandør normalt gir. Jeg fikk dette som svar nå. 9538416[/snapback] en laser kan vel ikke sidestilles med en lyspære noe mer en man kan sidestille pære med en diode. i alle fall min mening. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Jeg sendte en email til forbrukerrådet for å høre hva de sier. Er det noen som vet hvor lang tid det pleier å ta før man får svar? Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg vet ikke hvordan det er med mail, men hvis du sender dem et skriftlig brev tar det ikke mer enn et par dager før du får svar. Det er riktignok min erfaring, men det kan alltids hende at noen andre har opplevd noe annet. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg sendte en email til forbrukerrådet for å høre hva de sier. Er det noen som vet hvor lang tid det pleier å ta før man får svar? 9541063[/snapback] En laser har nok definitivt 5 års reklamasjonsrett. Har aldri før vært borti en laser som "blir ødelagt". Det er jo lasere som brukes i dvd-spillere etc. Uansett har du reklamasjonsrett. At butikken innrømmer at det ikke trenger å være din feil, gjør jo saken enda enklere, siden de nå ikke kan begynne å krangle på at det var selvforskyldt. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Men det nytter jo ikke å overbevise butikken om dette selv. Så jeg må vel få forbrukerrådet til å ta en telefon til de. Lenke til kommentar
GardinTrapp Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hva sier produsenten av varen? De må da ha info om dette? Butikken kan ikke lage egne regler Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Han importerer fra Kina en plass. Så det blir ikke lett å finne ut hva de mener. Vet ikke hva produsenten heter engang. Endret 21. september 2007 av tonna Lenke til kommentar
GardinTrapp Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Har aldri hørt om dette firmaet før, men etter å ha lest på informasjon siden deres virker de ikke så veldig profesjonelle. Det står bl.a ingenting om garanti eller reklamasjon, bare at du skal sende den inn. Firmaet ble registrert i april, så de er relativt nye, men de bør da ha litt mer info på sidene deres Kan være at de slipper unna fordi de har skrevet " Lasere meget ømfintlige instrumenter som har begrenset levetid". Men hva er begrenset? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå