Gå til innhold

Rotete service - rutiner for varer borte i posten?


Anbefalte innlegg

Etter å ha bestilt en bærbar pc og en skjerm en helg for snart to uker siden, gledet jeg meg til å motta pakken, men den ble borte i posten. Jeg ble lovet av nettbutikken (på telefon) at varene skulle sendes på nytt i går om det ikke hjalp å etterlyse dem hos posten, men det har ikke skjedd. Jeg glemte selvfølgelig å få navn på personen jeg snakket med, og personen jeg snakket med i dag, sa at skjermen kun var på fjernlager, og at de tidligst kunne sende den på mandag. Hun syntes visst ikke at dette var noe å klage på ( :roll: ), men hun innrømmet heldigvis at jeg kunne heve kjøpet, og det sendte jeg nettopp en skriftlig hendvendelse på mail for å gjøre.

 

Det hører også med til historien at jeg sendte dem en mail tidlig i går for å minne dem på at de skulle sende varene på nytt, den har de ikke svart på foreløpig.

 

Er det flere som har vært borti at det ikke finnes gode rutiner og systemer for varer som blir borte i posten, eller har jeg bare vært uheldig?

 

Mailen med krav om heving:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Da leveringstiden på den bestilte varen ikke er overholdt, og dere heller ikke sendte

varene på nytt onsdag 20.9 slik jeg ble lovet av en av deres kundebehandlere på telefon

den 14.9, velger jeg nå å benytte min rett til å heve kjøpet, etter forbrukerkjøpslovens §

23. Å ikke ha en bærbar pc i mitt studie er en vesentlig ulempe for meg, og å ikke få

varen før ute i neste uke, slik jeg ble forespeilet på telefon i dag, er uholdbart - varen

burde tross alt vært levert sist onsdag, og skulle vært levert senest torsdag, i følge

deres leveringsbetingelser. Jeg ber derfor om å få tilbakeført kjøpssummen umiddelbart.

Skulle dette ta lenger tid enn 1 dag, vil jeg kreve renter etter forbrukerkjøpslovens §

50. og etter lov 17. desember 1976 nr. 100 om renter ved forsinket betaling m.m.

 

Kundebehandlingen deres i dette tilfellet har vært mangelfull og rotete, og jeg kan ikke

si jeg har opplevd det servicenivået jeg forventer av en nettbutikk med den konkurransen

som finnes i det norske markedet i dag. Jeg har nå bestilt varene fra en annen nettbutikk

som forhåpentligvis yter bedre service til sine kunder.

 

Skuffet hilsen

_mittnavn_

 

obs: Det skulle egentlig stått sist torsdag, evt. torsdag forrige uke. En liten leif.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, dette var nok Oslo. Først i dag fikk jeg sva på mailen jeg sendte, han sa at pakken lå hos posten. :roll: Det var jo noe nytt. Hun jeg snakket med på telefonen skulle snakke med kundebehandleren som hadde fått mailen min, men internkommunikasjonen der i gården var visst ikke god...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...