NgZ Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Etter å ha bestilt en bærbar pc og en skjerm en helg for snart to uker siden, gledet jeg meg til å motta pakken, men den ble borte i posten. Jeg ble lovet av nettbutikken (på telefon) at varene skulle sendes på nytt i går om det ikke hjalp å etterlyse dem hos posten, men det har ikke skjedd. Jeg glemte selvfølgelig å få navn på personen jeg snakket med, og personen jeg snakket med i dag, sa at skjermen kun var på fjernlager, og at de tidligst kunne sende den på mandag. Hun syntes visst ikke at dette var noe å klage på ( ), men hun innrømmet heldigvis at jeg kunne heve kjøpet, og det sendte jeg nettopp en skriftlig hendvendelse på mail for å gjøre. Det hører også med til historien at jeg sendte dem en mail tidlig i går for å minne dem på at de skulle sende varene på nytt, den har de ikke svart på foreløpig. Er det flere som har vært borti at det ikke finnes gode rutiner og systemer for varer som blir borte i posten, eller har jeg bare vært uheldig? Mailen med krav om heving: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Da leveringstiden på den bestilte varen ikke er overholdt, og dere heller ikke sendtevarene på nytt onsdag 20.9 slik jeg ble lovet av en av deres kundebehandlere på telefon den 14.9, velger jeg nå å benytte min rett til å heve kjøpet, etter forbrukerkjøpslovens § 23. Å ikke ha en bærbar pc i mitt studie er en vesentlig ulempe for meg, og å ikke få varen før ute i neste uke, slik jeg ble forespeilet på telefon i dag, er uholdbart - varen burde tross alt vært levert sist onsdag, og skulle vært levert senest torsdag, i følge deres leveringsbetingelser. Jeg ber derfor om å få tilbakeført kjøpssummen umiddelbart. Skulle dette ta lenger tid enn 1 dag, vil jeg kreve renter etter forbrukerkjøpslovens § 50. og etter lov 17. desember 1976 nr. 100 om renter ved forsinket betaling m.m. Kundebehandlingen deres i dette tilfellet har vært mangelfull og rotete, og jeg kan ikke si jeg har opplevd det servicenivået jeg forventer av en nettbutikk med den konkurransen som finnes i det norske markedet i dag. Jeg har nå bestilt varene fra en annen nettbutikk som forhåpentligvis yter bedre service til sine kunder. Skuffet hilsen _mittnavn_ obs: Det skulle egentlig stått sist torsdag, evt. torsdag forrige uke. En liten leif. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Dette var ikke i Trondheim? Bestilte en PC der sist onsdag, skulle kommet fredag, kom i går. Posten hadde rotet bort et helt bur med pakker :/ Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Nei, dette var nok Oslo. Først i dag fikk jeg sva på mailen jeg sendte, han sa at pakken lå hos posten. Det var jo noe nytt. Hun jeg snakket med på telefonen skulle snakke med kundebehandleren som hadde fått mailen min, men internkommunikasjonen der i gården var visst ikke god... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå