ilpostino Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 noen som vet om det går ann, ved hjelp av script eller GP, å disable trådløse nettverkskort når en laptop blir koblet til et kablet nettverk? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 noen som vet om det går ann, ved hjelp av script eller GP, å disable trådløse nettverkskort når en laptop blir koblet til et kablet nettverk? 9533835[/snapback] Kan du ikke bare endre metric på kortene da? Dvs at du manuelt setter metric på det det vanlige nettverkskortet til et lavere tall enn det du setter på det trådløse.. Slik vil trafikk gå gjennom "det vanlige" i steden for det trådløse nettet når begge er tilkoblet... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 det er en mulighet men det beste hadde vært å få det helt disablet. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 det er en mulighet men det beste hadde vært å få det helt disablet. 9534037[/snapback] Hvorfor det? Da må det jo aktiveres når de vil ta med seg PC.. ? De som klarer å aktivere kortet igjen når de går klarer jo også å deaktivere kortet når de kommer.... Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Problemer med at to aktive tilkoblinger til samme nettverk gnøkker til domene/servertilkobling? I så fall vil ikke lavere metrikk på det vanlige nettverkskortet nødvendigvis løse problemet. Har opplevd flere problemer med dette selv etter slik endring. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Problemer med at to aktive tilkoblinger til samme nettverk gnøkker til domene/servertilkobling? I så fall vil ikke lavere metrikk på det vanlige nettverkskortet nødvendigvis løse problemet. Har opplevd flere problemer med dette selv etter slik endring. 9545175[/snapback] OK! Dette har alltid løst problemet de gangene jeg har vært borti dette.. Nå setter jeg da alltid opp nettet slik at det trådløse nettet ligger i et annet vlan/segment enn kabelnettet da.. Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) jeg gjorde jeg (ilpostino) en liten bommert gitt..... Endret 8. oktober 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) her er løsning på saken: Const HKEY_LOCAL_MACHINE = &H80000002 Public WShell strComputer = "." Set WShell = Wscript.CreateObject("Wscript.Shell") Set oReg=GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!\\" & _ strComputer & "\root\default:StdRegProv") strKeyPath = "SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Network\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}" oReg.EnumKey HKEY_LOCAL_MACHINE, strKeyPath, arrSubKeys For Each subkey In arrSubKeys If subkey <> "Descriptions" Then Wscript.Echo strKeyPath & "\" & subkey & "\" & "Connection" strValueName = "MediaSubType" oReg.GetDWORDValue HKEY_LOCAL_MACHINE,strKeyPath & "\" & subkey & "\" & "Connection" ,strValueName,dwvalue strValueName = "Name" oReg.GetStringValue HKEY_LOCAL_MACHINE,strKeyPath & "\" & subkey & "\" & "Connection" ,strValueName,strValue Wscript.Echo "Card: " & strValue If dwvalue = 2 Then strValueName = "Name" oReg.GetStringValue HKEY_LOCAL_MACHINE,strKeyPath & "\" & subkey & "\" & "Connection" ,strValueName,strValue Wscript.Echo "This is a wireless card and will be disabled: " & strValue strValueName = "PnpInstanceID" oReg.GetStringValue HKEY_LOCAL_MACHINE,strKeyPath & "\" & subkey & "\" & "Connection" ,strValueName,strValue wShell.Run "devcon disable ""@" & strValue & """" ,2,true End If End If Next Endret 8. oktober 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Det kan ofte velges i bios på nyere laptoper, det satt jeg hvertfall på min hp 6715 Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Har du Intel 3495 på de bærbare, mener jeg at det går an å bruke et admin verktøy til disse som gjør dette. Verktøyet er en del av Proset pakken og må velges spesifikt når du innstallerer drivere til det trådløse kortet. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 noen som vet om det går ann, ved hjelp av script eller GP, å disable trådløse nettverkskort når en laptop blir koblet til et kablet nettverk? <{POST_SNAPBACK}> Kan du ikke bare endre metric på kortene da? Dvs at du manuelt setter metric på det det vanlige nettverkskortet til et lavere tall enn det du setter på det trådløse.. Slik vil trafikk gå gjennom "det vanlige" i steden for det trådløse nettet når begge er tilkoblet... Hvordan endrer du metric? Hva er det metric styrer? hvilket nettverkskort som skal brukes når begge har tilgang til samme server? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Når du har 2 eller flere gateway's (en pr NIC) så vil det NIC'et med lavest metric være det som sender trafikken. Jeg pleier å sette manuell metric på wlan til 200 og på "vanlig" NIC til 1. (det viktige er at det ene tallet er lavere enn det andre) Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Når du har 2 eller flere gateway's (en pr NIC) så vil det NIC'et med lavest metric være det som sender trafikken. Jeg pleier å sette manuell metric på wlan til 200 og på "vanlig" NIC til 1. (det viktige er at det ene tallet er lavere enn det andre) Men hvor kan du endre metric? sjekket enhetsbehandlingen på avansert under ene nettverkskortet, men kunne ikke finne den Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Kontrollpanel - Nettverkstilkoblinger - Høyreklikk tilkobling - Internett-protokoll TCP/IP - Avansert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå