Gjest Slettet+65132 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Hei Fant ut noke merkeleg her om dagen. Eg lasta ned eit bilde som eg skulle bruke som ein bakgrunn til ein meny. Ut på sidene av bildet var det bitte små kvite og grå firkanta rute. Der desse rutene var, kom bakgrunnen som eg bruka under bilde fram. Har noken peiling på kvifor dette skjer? Kan eg lage ein slik bakgrunn i photoshop eller lasta det ned slik at eg eksempel kan lage ein logo som kan passe på alle websider(eller bakgrunnar)? Litt dårleg formulert kanskje, men håper på svar Endret 20. september 2007 av Slettet+65132 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 De hvite og grå firkantene indikerer gjennomsiktighet, noe som vel egentlig burde si seg selv. Gjennomsiktighet i PS får du ved å slette det låste bakgrunnslaget, og slette de pikslene i lagene over der du vil at bakgrunnen skal skinne gjennom. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 De hvite og grå firkantene indikerer gjennomsiktighet, noe som vel egentlig burde si seg selv. Gjennomsiktighet i PS får du ved å slette det låste bakgrunnslaget, og slette de pikslene i lagene over der du vil at bakgrunnen skal skinne gjennom. 9533984[/snapback] Kanskje det seie seg sjølv, men eg sjønte i alle fall ikkje kvifor det er slik Korleis skal eg slette den låste bakgrunnen? Får ikkje det heilt til.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Dobbeltklikk på låsen, velg OK, slett laget... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Dobbeltklikk på låsen, velg OK, slett laget... 9534209[/snapback] Takk for svar. Fekk det til no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå