Kake24 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Jeg har kjøpt meg Logitech Z-5500, men med gjevne mellomrom så kommer det en litt irriterendes lyd fra Subwooferen (jeg hører den selv om jeg sitter litt borte fra den). Er dette normalt? Du kan tenke deg at subwooferen er helt stille, men med gjevne mellomrom så høres en "durelyd" som blir høyere til den når en top, og så forsvnner den igjen. Her har jeg prøvd å vise sånn ca. hvordan det høres ut: Kunne noen ha skjekket om sin z-5500 lager denne lyden selv om du ikke har hørt den? Hvis det er likt som med min så høres det best ved å legge øret forann (der lyden kommer ut) og så bare venter du litt. Lyden kommer kanskje ca hvert 20 sekund, men noen ganger oftere. Takk for alle svar Endret 20. september 2007 av Kake24 Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Er lyden fremdeles der hvis du kobler settet bort fra lydkortet? Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Ja, det er den Lenke til kommentar
radivx Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Dårlig strømforsyning eller noe Jeg har sånn durelyd til tider jeg også. Løsningen er å stenge strømmen til den Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Det hadde vært fint om strømmen kunne stå på hele tiden, men jeg får vel leve med det hvis dette er noe som alle hører Lenke til kommentar
Grillspade Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Høres ut som jordingsfeil evnt forstyrrelse/støy på signal kabel. prøv å legge om kablene bak subben litt... signal kabler bør være lengst unna strøm kabler pga støy. prøv å bytt til en annen strøm sokkel. om du har mulighet for det kjør optisk signal, dette gir best lyd på Z5500. Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Forsøkt å plugge den i en jordet stikkontakt? Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 virace: Hva mener du egentlg med å legge om kablene bak? Kan jeg bruke hvilken som helst strøm sokkel, også en som er beregnet til et annet produkt? Akkurat nå så har jeg ikke noen mulighet til å bruke optisk signal dessverre. ull2000: Den står i en jordet stikkontakt. Lenke til kommentar
Grillspade Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 virace: Hva mener du egentlg med å legge om kablene bak? Kan jeg bruke hvilken som helst strøm sokkel, også en som er beregnet til et annet produkt? Akkurat nå så har jeg ikke noen mulighet til å bruke optisk signal dessverre. ull2000: Den står i en jordet stikkontakt. 9533815[/snapback] fordi hvis det er et aldri så lite "juletre", cluster med kabler som ligger i hverandre. som f.eks strøm ligger inntuklet i signal kabler fra lydkort og høyttaler kabler. Siden ingen av kablene synnsyneligvis er godt skjermet kan det komme støy fra støm. strøm kabelen til Z5500 krever vel at sokkelen er jordet, eller så vil den ikke passe, men det kan også komme støy fra andre produkter. TV, diverse lamper, micro osv, derfor kan det være lurt å sette strømmen til anlegget på en annen kurs. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Ok, takk for forklaringen. Kablene ligger faktisk veldig ryddig, og jeg skal ta og teste den med en annen kurs. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Jeg har fortsatt ikke funnet noen løsning. Durelyden var der forresten også da jeg prøvde å koble strømmen til en annen kurs. Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) kansje det er en feil på settet?? vist det er garanti igjen på settet så kan du jo klage du kan prøve å klage uansett, verste du får er et nei. Endret 2. oktober 2007 av kim-roger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå