PC^2020 Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Honda CR-V av siste generasjon med diesel er en knallgod bil til litt over 400,000. Som med Honda, er det sjelden feil, far min og mange han kjenner har kjørt Honda feilfritt i over 30 år, vi har hatt en BMW selv og den var det bare tull med (01 3-Serie). Det er mye tull med BMW, og skjer det noe så er det fort veldig dyrt. Her i Drammen så kommer det 2 - 6 BMWer av nyere dato hver dag pga feil på de. BMW er den nye "Pakkisrolsen" som mange sier i dag, noe jeg er delvis enig i. ~ Mortis360 9565396[/snapback] Hvordan er komforten i en ny honda CRV kontra en BMW da..? Kjørte en -05 CRV som kjøreskolebil.. var laber komfort syns jeg. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg vil si at BMW od CR-V har to vidt forskjellige kundegrupper... selv om bilene i seg selv har de noenlunde samme funksjonene. Honda CR-V vant imidlertid i denne testen over X3 i forhold til pris: http://www.dinside.no/php/art.php?id=298040 For å si det enkelt: Skal du ha en fornuftig bil med kjøreegenskaper og komfort midt på treet, så velger du etter mitt syn CR-V. X3 blir som sagt før i denne tråden ett litt feil valg, forde det liksom er bilen for dem som ikke hadde råd til X5. Jeg ville nok heller valgt en topputstyrt CR-V med stor motor, enn en X3 med lite utstyr og liten motor. Jeg tittet en stund siden på SUV jeg også... men etter noen prøvekjøringer var det ingen SUV'er som imponerte meg nevneverdig når det gjelder kjøreopplevelse. Bortsett fra i terreng og mye snå da, hvor andre biler ikke kommer frem. Men hvor ofte har man egentlig bruk for 4x4? De to ukene jeg kjørte en CR-V midt på vinteren, kunne jeg klart meg utmerket uten 4x4. Så det blir liksom litt prestisje og kjøpe seg en SUV forde det er "inn" Jeg skal ikke blande min egen bil for mye her nå... Men til opplysning, så er en Touran mye bedre å kjøre enn en CR-V. X3 har jeg ikke kjørt, men kun sittet på. Fin bil for all del... men synes ikke den bilen er verdt prisen. Det er forøvrig ingen BMW'er. BMW er flotte biler, men er priset alt for høyt. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Hvordan er komforten i en ny honda CRV kontra en BMW da..? Kjørte en -05 CRV som kjøreskolebil.. var laber komfort syns jeg. 9567939[/snapback] Det er mye mer tilnermet en personbil, det kom ny utgave i januar nå som har blitt veldig fin og veldig god å kjøre. Toppmodellen av CR-V med 2,2 i-CTDi Executive koster snaue 475k på veien, da har du omtrent alt av utstyr. Det finnes en modell som har noe mer utstyr som AFS (Aktive frontlykter) Adaptiv Cruisecontrol og CMBS (Colission Migrating Brake System) og den koster ca 30,000 mer. I den testen av X3 er det gamle modellen av CR-V som er tatt for seg, ikke relevant idag. Test av CR-V 2,2 Elegance 07 Hvis jeg ikke husker feil så har også langtongting en CR-V 2,2 i-CTDi Executive. Du finner noen bilder av CR-V Executive her. ~ Mortis360 Endret 25. september 2007 av Mortis360 Lenke til kommentar
Halib Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Så dere mener at X5 er en mye bedre bil enn x3. Hvorfor sier da Beckam at hans favoritt bil er X3 =? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Så dere mener at X5 er en mye bedre bil enn x3. Hvorfor sier da Beckam at hans favoritt bil er X3 =? 9569976[/snapback] For det Beckham er en idiot? :!: Endret 25. september 2007 av Krapfoss Lenke til kommentar
erasmussen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Så dere mener at X5 er en mye bedre bil enn x3. Hvorfor sier da Beckam at hans favoritt bil er X3 =? 9569976[/snapback] Kanskje Beckham har en litt sær bilsmak? :!: Selvom han mens han var i Real Madrid hadde Audi RS4 Cab som firmabil X5 er jo en fin bil, men til 400 000 får du gjerne en 6 år gammel bil noe jeg synes blir litt gammelt. Såørsmålet blir om du er fast bestemt på BMW SUV eller om du kan vurdere andre merker? CRV er "folke SUV", mens X3 er steget inn i "premium SUVenes" verden. Liker ikke helt designet på CRV heller, vinduslinjen på siderutene helt bakerst og grillen har jeg vanskelig for å like. Sier det igjen, Mitsubitshi Outlander er et godt alternativ og har fremdeles 5 års garanti imotsetning til HOnda som gikk ned til 3 års garanti for endel år tilbake. Og BMW har jo bare 2 års garanti...... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hva Beckham og andre såkalte kjendiser sier kan man jo ikke høre på. Man må også ta med i betraktningen at dette er mennesker med penger til bunn. Derfor så er dem ikke sååå nøye med å kjøpe en økonomisk bil, da dem uansett har råd til å bytte den ut veldig ofte. Det kan jo også tenkes at mister Beckham er en BMW-entusiast som til enhver tid måå ha en BMW, men som ikke er mer raus enn at han kjøper noe større enn en X3...? Uansett.. les tester rundt om på nett du... Det kommer du lenger med. Skal du begynne å sammenligne deg selv med kjendiser med mer penger enn det norske statsbudsjettet (overdrevet sef.) blir du fort skuffet. Kom deg altså ned på jorden og gjør opp din egen mening. Du gjør altså ingen brøler ved å kjøpe en X3. Men du må da takke deg med en kjedelig utgave sådan. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Selvom han mens han var i Real Madrid hadde Audi RS4 Cab som firmabil 9570171[/snapback] Hø? Hvem vil kjøre en slik fremtung slødde? :!: Han kan jo ikke være riktig vel bevart!! Lenke til kommentar
erasmussen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hø? Hvem vil kjøre en slik fremtung slødde? :!: Han kan jo ikke være riktig vel bevart!! 9570186[/snapback] Du har et poeng, men den har da blitt bedre med 40/60 fordeling av kreftene. Men ikke optimalt enda. Grom lyd i det minste Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 CRV er "folke SUV", mens X3 er steget inn i "premium SUVenes" verden. Liker ikke helt designet på CRV heller, vinduslinjen på siderutene helt bakerst og grillen har jeg vanskelig for å like. Sier det igjen, Mitsubitshi Outlander er et godt alternativ og har fremdeles 5 års garanti imotsetning til HOnda som gikk ned til 3 års garanti for endel år tilbake. Og BMW har jo bare 2 års garanti...... 9570171[/snapback] De fleste bilmagasiner sier at CR-V har tatt steget inn i "Premium SUVenes" verden. Dieselen er meget sparsom på forbruket hvis man kjører den pent, vi har selv fått bilen ned til 0,46. CR-V er ikke det den var, en helt annen bil. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
erasmussen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 De fleste bilmagasiner sier at CR-V har tatt steget inn i "Premium SUVenes" verden. Dieselen er meget sparsom på forbruket hvis man kjører den pent, vi har selv fått bilen ned til 0,46. CR-V er ikke det den var, en helt annen bil. 9570388[/snapback] For all del, den nyeste CRV'en er en langt bedre bil enn den gamle spesielt på opplevd kvalitet. Poenget mitt var, som Gigaflow nevnte tidligere, at en som er fast bestemt på BMW/Audi/Volvo/Mercedes etc i liten grad vil vurdere en CRV. Går vel på status Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 For all del, den nyeste CRV'en er en langt bedre bil enn den gamle spesielt på opplevd kvalitet. Poenget mitt var, som Gigaflow nevnte tidligere, at en som er fast bestemt på BMW/Audi/Volvo/Mercedes etc i liten grad vil vurdere en CRV. Går vel på status 9570446[/snapback] Status og status, vil nå ikke si at MB, BMW eller de gamle store har mye status og by på mer, mange som har de merkene. Som mange sier ang MB, så er det en fallende stjerne, men det har gått i toppen for mange. De fleste kan har råd til en "statusbil", da er det ikke mye status lengere. Selv syntes jeg X3 ser ille ut, for kantete, ikke veldig romslig og rotete (Vi vurderte en X3, men endte opp med CR-V). ~ Mortis360 Lenke til kommentar
erasmussen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Nevnte de merkene jeg gjorde for å gi eksempler på såkalte Premiummerker. Hva de er nå i forhold til før, var ikke et tema. Synes ikke X3 har et optimalt design, men det har da sannelig ikke Honda CRV heller. Den merkelige vinduslinjen på siderutene bak ligner på noe Ssangyong kunne designet på en dårlig dag. Men CRV er mer valuta for pengene, det er det ikke tvil om Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hø? Hvem vil kjøre en slik fremtung slødde? :!: Han kan jo ikke være riktig vel bevart!! 9570186[/snapback] Du hadde ikke takka nei til en Rs4.. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Selvom han mens han var i Real Madrid hadde Audi RS4 Cab som firmabil 9570171[/snapback] Hø? Hvem vil kjøre en slik fremtung slødde? :!: Han kan jo ikke være riktig vel bevart!! 9570186[/snapback] S4 er 0.2 sekunder treigere enn M3 E46, det så jeg på Top Gear. Hvis S4 er bitte litt treigere enn M3 så hva med RS4 da? RS4 er sikkert raskere enn M3. EDIT: RS4 er raskere enn en M3 E46, se her Endret 25. september 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Helt ærlig så bryr jeg meg ikke hvor og hvordan de får tak i pelsen på jakkene mine, den er nydelig uansett 9570970[/snapback] ja men jeg er nok ganske så sikker på at nye m3 med F1 giring (som visstnok kommer ganske snart) vil slå RS4. men uansett back til topic ^^ Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Om en bil er 0,2 sek. raskere enn en annen bil har absolutt ingenting med hvem av bilene som kjører fra hvem å gjøre. Alt kommer ann på sjaføren og utveksling/dreimoment og slike ting. Selv om den ene bilen er raskere fra null til hundre enn den andre, så kan det hende den andre bilen tar igjen dette ved mellomakselerasjoner. Noe som teller mer enn den berømte null til hundre testen. Min bil gjør null til hundre på underkant av 8 sek. Kanskje ikke så voldsomt mye å skryte av, men en BMW 525IX 2007 mod. med 218HK'ers 6'er har ikke sjans mot min familievogn i mellomakselerasjoner. Dette er ikke skryt.. men bare en forklaring på at hester og null til hundre ikke er alt. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Du får prøve deg mot min Saab så blir brødbilen din stusselig Endret 25. september 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Du får prøve deg mot min Saab så blir brødbilen din stusselig 9576149[/snapback] Det er da mange biler som kjører fra min.... Men mener du at hvilken som helst Saab kjører fra meg? Det er nok i så tillfelle ikke helt riktig håper jeg... hehe. Men leter du frem en ny Saab som kjører fra meg, så skal du grave ganske dypt i lommeboken... det er helt sikkert.. hehe. Grunnen til dette, er at jeg har en Varebil Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Du får prøve deg mot min Saab så blir brødbilen din stusselig 9576149[/snapback] Det er da mange biler som kjører fra min.... Men mener du at hvilken som helst Saab kjører fra meg? Det er nok i så tillfelle ikke helt riktig håper jeg... hehe. Men leter du frem en ny Saab som kjører fra meg, så skal du grave ganske dypt i lommeboken... det er helt sikkert.. hehe. Grunnen til dette, er at jeg har en Varebil 9577384[/snapback] Nei da trenger ikke grave så dypt bare å kjøpe en standar Saab turbo og chippe den og BANG du er langt bak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå