Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW X3 en bra bil?

Halib

Anbefalte innlegg

Sist jeg så en prisliste fra en BMW-forhandler så jeg at 5-serien er rundt 30.000 billigere enn X3, selv med en kraftigere motor i 5-serien.

:dontgetit:

Om man nå først skal kjøpe BMW er det vanskelig å se meningen i å kjøpe en dyrere X3 foran en 5-serie. Skal man kjøre terreng er X3 dårlig, og på veien er en vanlig 5-serie både bedre og altså også billigere. Så for å svare på spørsmålet synes jeg X3 er en dårlig bil. Det er bedre biler både på veien og i terrenget for mindre penger. X3 er ikke et godt kompromiss engang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sist jeg så en prisliste fra en BMW-forhandler så jeg at 5-serien er rundt 30.000 billigere enn X3, selv med en kraftigere motor i 5-serien.

:dontgetit:

Om man nå først skal kjøpe BMW er det vanskelig å se meningen i å kjøpe en dyrere X3 foran en 5-serie. Skal man kjøre terreng er X3 dårlig, og på veien er en vanlig 5-serie både bedre og altså også billigere. Så for å svare på spørsmålet synes jeg X3 er en dårlig bil. Det er bedre biler både på veien og i terrenget for mindre penger. X3 er ikke et godt kompromiss engang.

9559456[/snapback]

Enig med med Øyst, ta heller å kjøp 5 serie hvis den er billigere enn X3.

5 serie er både finere, mer sportslig utsene og sikkert bedre comfort. (tenker på sedan)

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar

For å sette det på spissen:

X3 = Kone-SUV

X5= Rik mann-suv

X5'en er en suv med kjempebra komfort og ganske så bra kjøreegenskaper. (Til suv å være, vel å merke...) Har aldri kjørt X5, så kan ikke uttale meg.

X3 har jeg kjørt, jeg syns det var en litt "slengete" og vuggete bil å kjøre, kan ikke si at jeg likte kjøreegenskapene særlig godt.. Setene var harde syns jeg og.. likte ikke komforten. Ser ingenting posotivt med en X3 egentlig.

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
BMW er verdt pengene ja ! prøvde en BMW 116i.. mye mer behagelig, morsommere, og et myye fetere design enn VW Golf- !

9563071[/snapback]

Er enig i at BMW 116i er en bedre bil når det gjelder opplevd kvalitet.

Bortsett fra at 116i er en trig motor da sef.

Skal man ha en BMW som kan måle seg med en feks. Golf 1.4TSI med 140HK'er så må man nærmest ha en 323i. Å da blir jo prisen latterlig høy for BMW'en i forrhold.

BMW er skikkelige flotte biler! Men hvor er turboen?

Kjørte en 323i 2007 mod. Ble ikke akkurat mektig imponert over denne motoren, hvis man sammenligner motoren i en TSI.

BMW vil jeg si er en bedre bil enn Golf når det gjelder opplevd kvalitet, men det betaler man jammen meg for også.

Sett i forhold til pris, så synes jeg ikke BMW tar innersvingen på Golf uansett motor. Hvis man da ser bort i fra De helt råeste BMW'ene da sef...

Lenke til kommentar
BMW er verdt pengene ja ! prøvde en BMW 116i.. mye mer behagelig, morsommere, og et myye fetere design enn VW Golf- !

9563071[/snapback]

Kjører du en Bmw får du mer sport følelse, alt henger på riktig sted. Bmw er sportslig både utvendig og innvendig.

Audi, Mercedes eller Bmw: Da blir det en Bmw for meg.

9563167[/snapback]

Du har tydelig ikke prøvd de riktige modellene fra Audi og Mercedes skjønner jeg, og hvorfor er ditt kallenavn MercedesMotor hvis du ville valg en Bmw kontra MB :roll:

Edit- Huff det skrives mye dumt her inne..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

9563071[/snapback]

Kjører du en Bmw får du mer sport følelse, alt henger på riktig sted. Bmw er sportslig både utvendig og innvendig.

9563167[/snapback]

Du har tydelig ikke prøvd de riktige modellene fra Audi og Mercedes skjønner jeg, og hvorfor er ditt kallenavn MercedesMotor hvis du ville valg en Bmw kontra MB :roll:

9563204[/snapback]

MercedesMotor kalte jeg meg selv siden jeg ble litt glad i C og S klassen :D

Tenkte nå på: Audi A4 / Bmw 3 Serie / Mercedes C klasse mellom 97-00 modell. Da mener jeg at Bmw er mer sportslig, siden A4 har jeg prøvd, Bmw du kan si det ja, C klasse har jeg ikke prøvd enda, bare sittet i den.

Men det er noe jeg mener og har selv hørt det fra en som har prøvd alle de 3 bilene.

EDIT: Kan hende noen mener noe annet, men det er fra person til person

-> Bmw vant på flest fornøyde eiere. Mer enn 1 gang.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar

9563071[/snapback]

9563167[/snapback]

9563204[/snapback]

Tenkte nå på: Audi A4 / Bmw 3 Serie / Mercedes C klasse mellom 97-00 modell. Da mener jeg at Bmw er mer sportslig, siden A4 har jeg prøvd, Bmw du kan si det ja, C klasse har jeg ikke prøvd enda, bare sittet i den.

Men det er noe jeg mener og har selv hørt det fra en som har prøvd alle de 3 bilene.

9563262[/snapback]

Så man skulle tippe at du mente A4-3 serien og C klassen da alså?

Når du skriver "Audi, Mercedes eller Bmw: Da blir det en Bmw for meg" så blir det veldig vanskelig å skjønne dette for der skjærer du alle bilene under en kam.

Av og til burde men kanskje la være å skrive og i hvertfall hvis man ikke kan formulere en settning....

Lenke til kommentar
Skal man ha en BMW som kan måle seg med en feks. Golf 1.4TSI med 140HK'er så må man nærmest ha en 323i. Å da blir jo prisen latterlig høy for BMW'en i forrhold.

BMW er skikkelige flotte biler! Men hvor er turboen?

Kjørte en 323i 2007 mod. Ble ikke akkurat mektig imponert over denne motoren, hvis man sammenligner motoren i en TSI.

9563165[/snapback]

Enig der Gigaflow, 1,4 TSI motorene til Volkswagen er potent. Har kjørt Golf GT med og uten DSG, og det var en meget god opplevelse :)

Har også kjørt BMW 116i som også var et hyggelig bekjentskap, men altfor dårlig plass i den kontra Golf. Kjøreegenskapene på Golf GT og også sportline utgavene av golf holder i massevis for mitt bruk :thumbup:

Mvh

Erik

Lenke til kommentar

9563071[/snapback]

9563167[/snapback]

9563204[/snapback]

9563262[/snapback]

Så man skulle tippe at du mente A4-3 serien og C klassen da alså?

Når du skriver "Audi, Mercedes eller Bmw: Da blir det en Bmw for meg" så blir det veldig vanskelig å skjønne dette for der skjærer du alle bilene under en kam.

Av og til burde men kanskje la være å skrive og i hvertfall hvis man ikke kan formulere en settning....

9563323[/snapback]

jadajada, ikkenoe smartass svar tilbake.

"Audi, Mercedes eller Bmw: Da blir det en Bmw for meg" <--- Hvis jeg skulle velge mellom en av de, samme hvilke så hadde jeg valgt bmw. Denne setningne der tenkte jeg på ALLE typene.

Lenke til kommentar

Honda CR-V av siste generasjon med diesel er en knallgod bil til litt over 400,000. Som med Honda, er det sjelden feil, far min og mange han kjenner har kjørt Honda feilfritt i over 30 år, vi har hatt en BMW selv og den var det bare tull med (01 3-Serie). Det er mye tull med BMW, og skjer det noe så er det fort veldig dyrt. Her i Drammen så kommer det 2 - 6 BMWer av nyere dato hver dag pga feil på de.

~ Mortis360

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...