Olavxxx Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hei, Jeg har en "oldschool" pc: 3.4 ghz p4 (800mhz fsb) hovedkortet tar pci-e16x, samt den har 1 stk pci-e1x. Ellers, har jeg 4gb ram og skjermkort som var bra for en del år siden: x800xt Såvidt jeg har forstått, for å kjøre CROSSFIRE må jeg da ha: A) 2 x pci-16x? B) 1 stk CROSSFIRE edition kort PC-en er jo singlecore (HT) og core 2 duo cpuer er jo ikke så dyre.. SPørsmålet mitt er egentlig: hva bør jeg gjøre med gamle sliteren? Ps. hovedkortet er ganske bra Asus premium kort, men vil jeg med vannkjøling + overclocking klare å yte veldig bra? Jeg kunne jo alltids lempet ut x800xt kortet og feks. slengt inn et 8800gts? Eller bør jeg da helelr selge PC-en og bygge meg en ny core 2 duo? Jeg vet dette kanskje ikke direkte har med kjøling å gjøre, men dere kjøling-folk vet gjerne mer om potensiale enn de øvrige "hw" folkene, i forhold til ytelse. Denne PC-en eier jeg jo allerede, så den vil jo koste meg da bare feks litt over 1000kr for thermaltake sitt sett.. å bygge om til core 2 duo vil jo koste meg flere tusen, selv om jeg får solgt min gamle pc... What do you think, pplz ? Øvrige specs på PC-en er greie: 680w psu 1 x wd sata2 16mb 500gb hd 1 x 250gb sata hd 2 x toshiba dvdbrennere (18x, duallayer) coolermaster cmstacker med 3 diskholdere med hver sin stillegående 80mm papst vifte 1 x 12cm papstvifte Lenke til kommentar
kash Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Hvorfor vil du oppgradere? Bare fordi den begynner å bli gammel? Dersom du har et bruk hvor denne yter greit, hvorfor oppgradere. Du kan vel overklokket litt på luft kjøling også. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Hvorfor vil du oppgradere? Bare fordi den begynner å bli gammel? Dersom du har et bruk hvor denne yter greit, hvorfor oppgradere. Du kan vel overklokket litt på luft kjøling også. 9561845[/snapback] hehe.. stormannsgal kan jeg med en p4 3.4ghz utnytte et 8800gts-kort? jeg kunne jo clocket med vannkjøling eller bedre luftkjler ja.. har lyst å bytte vifte, pga. støy.. bigwater får man jo ned i 800kr.. men har lest pumpen er litt tvilsom? dog er det fremdeles billig sats om man ser på alle radiatorene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå