Gå til innhold

Hva mener dere om menn som barberer skallen?

Anbefalte innlegg

Etter nå å ha irritert meg over dette ekle "mote"- fenomenet som begynte å spre seg rundt slutten av 90-tallet, har jeg nå samlet en del tilbakemeldinger, som jeg tror flere av dere hårfjernere kan dra nytte av:

Poengterer at dette er ment til de som raker av seg absolutt alt håret....

Hodeform: Mange av dere sliter med en ”noe” underlig hodeform – som hadde tjent på å ha litt hår på. Om man har store groper og spor etter operasjoner i hodebunnen - lå nå litt hår være igjen...

Svette: På en blank skalle er svette rett og slett ikke lekkert. Hva med litt pudder – eller rett å slett la det håret du har igjen gro.

Fettvalker i nakken: Mange av dere er opptatt av å ikke ha valker på magen. Magen er tross alt skjult under klær store deler av året. Hva med å tenke litt på omgivelsene som må gå å stirre på dine nakkevalker?

Briller: Om du raker av deg alt hår – og i tillegg er brillebruker – så må ofte omgivelsene være vitne til at brillene lager merker i vevet ved ørene…..ekkelt å se på.

Panikk: I mange tilfeller virker det som et skrik om hjelp når det første en gjør når hår evakuerer og en måne begynner å etablere seg, er å dra fram høvelen, skrape av seg det resterende håret og kjøpe seg skinnjakke. Rimelig patetisk

Hva mener dere andre på forumet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer vel helt an på. Noen passer glattbarbert skalle, mens andre ikke gjør det. En kamerat av meg gjorde akkurat det du beskriver i posten din, han begynte å få måne og raket av seg alt håret. Han sa at han ikke synes han passet til å gå rundt med måne, siden det ville få ham til å se ut som en eldre mann. Noe jeg egentlig er enig med ham i. Synes han passer uten hår, og damene han var sammen med (før han slo seg ned med kone og barn) så ikke ut til å ha noe i mot det. Men som du uttrykker, enhver sin smak.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med smirnoff, noen kler det, andre ikke. Og ALT er bedre enn hentesveis. Men et alternativ til å rake av seg alt, kan være å la det være igjen 3-5mm, noe min mellomste bror og onkel gjør. Men igjen, noen kler det, andre ikke.

Litt offtopic, leste litt feil først i posten din smirnoff.

før han slo (seg) ned (med) kone og barn

9533298[/snapback]

sånn kan det gå når man prøver å snike inn litt forumlesing i matpausen. :p

Lenke til kommentar
Og hvis du legger merke til alle de detaljene du oppsumerer der må du virkelig ha beglodd folk. Ikke ripp opp i sånt.

9533539[/snapback]

Beglodd og beglodd.... når man er dame og ser på mannfolk, så blir det ofte til at man legger merke til detaljer man setter pris på - og ting man ikke liker så godt.....

Lenke til kommentar
Etter nå å ha irritert meg over dette ekle "mote"- fenomenet

Med dette utgangspunktet stiller du jo litt dårlig.

Svette:  På en blank skalle er svette rett og slett ikke lekkert. Hva med litt pudder – eller rett å slett la det håret du har igjen gro.

Puddermann ? Hva slags mann er det ? At du har et problematisk forhold til naturlig svette er da ikke andre folks problem.

Briller: Om du raker av deg alt hår – og i tillegg er brillebruker – så må ofte omgivelsene være vitne til at brillene lager merker i vevet ved ørene…..ekkelt å se på.

Her tror jeg du trenger å se litt på ditt eget forhold til kropp. Hud oppfører seg som hud gjør, det må du bare lære å takle.

Panikk: I mange tilfeller virker det som et skrik om hjelp når det første en gjør når hår evakuerer og en måne begynner å etablere seg, er å dra fram høvelen, skrape av seg det resterende håret og kjøpe seg skinnjakke. Rimelig patetisk

Enig i at man bør droppe skinnjakken.

Lenke til kommentar
Etter nå å ha irritert meg over dette ekle "mote"- fenomenet

Med dette utgangspunktet stiller du jo litt dårlig.

9535389[/snapback]

Jeg stiller litt dårlig? Hva mener du? Innspillet mitt går for det meste på å få fram flere aspekter ved det valget mange menn tar ved å barbere skallen. Mange menn har sikkert ikke vurdert alle sidene av skalleraking, og kun sett det som for dem framstår som positivt... (bruker mindre shampoo og andre hårprodukter, ingen utgifter til kam, slipper å bruke tid foran speilet.....& so on)

Ditt innlegg går ikke på synspunkter vedrørende skalleraking - men på den som skriver innlegget..........

Om du mener at skalleraking har noen positive aspekter - så får du jo heller komme med dem, istedet for å henge deg opp i meg....

Lenke til kommentar
Så det du sier er at du synes det er penere med den første sveisen her enn med en av de to siste?

Jeg må ærlig innrømme at da er vi veldig uenige.

Det og da i tillegg trekke frem uttrykk som patetisk og ekkelt sier vel mer om deg enn om dem som raker seg på hodet.

-KJ

9541490[/snapback]

Sier vel om meg at jeg ikke synes at det er pent eller spesiellt sexy med rakede skaller..... og lurer på hvorfor menn gjør dette....

I tillegg så håper jeg at man med denne diskusjonen kan sette en stopper for menn som kanskje vurderer skalleraking - men som ikke har begynt ennå.

Nei - jeg synes ikke at hentesveis er bedre. Men jeg mener, som jeg skriver innledningsvis - at dette er ment til de som raker av alt håret.

Som en skriver overfor: La noen millimetere være igjen....

Lenke til kommentar

Sånn som dette, mener du?

I såfall er jeg fortsatt helt og holdent uenig.

Menn som tviholder på de siste tustene som det der kan umulig ha særlig selvtillit når det kommer til utseendet sitt.

Skal ikke blande inn meg som person her, men personlig synes jeg generelt at man bør fjerne alt når det blir så glissent som det der. Det er jo greit at andre kan ha en annen oppfatning om det, men å begynne å påstå at det motsatte er ekkelt og patetisk er helt bak mål.

Men smaken er heldigvis som baken. Så lenge du foretrekker denne typen hårsveis foran den barberte versjonen så skal du få lov til det. Og når du får lov til å ha denne meningen så bør du respektere at andre kan være uenige og ha andre meninger uten at du skal begynne å kalle dem patetiske og ekle.

-KJ

post-11658-1190374602_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Og når du får lov til å ha denne meningen så bør du respektere at andre kan være uenige og ha andre meninger uten at du skal begynne å kalle dem patetiske og ekle.

-KJ

9541820[/snapback]

Hmmm - har ikke kalt personer som har andre meninger for patetiske og ekle. Kalte det for et "ekkelt" motefenomen, og selve handlingen "barbere skallen og kjøpe skinnjakke" for patetisk...

Enoksen kunne nok med fordel ha kuttet fjonene sine mer - men tror ikke at han hadde kommet bedre ut med å være helt glattbarbert på hodet.....

Lenke til kommentar

Er dette kun et motefenomen oppstått på 90-tallet, da? Jeg trodde folk har vært blankpolerte til alle tider, jeg :dontgetit:

Det du sier er at du ikke liker _noen_ som har barbert hodet? Ok, da skal du få lov å mislike dem :)

Jeg synes mange passer veldig bra til glattraka skalle, og det har ingenting med at jeg er for nynazister, selv om mange av disse også raker skallen.

Diverse familie, lærere og andre bekjente har raka alt, eller har bare helt korte stubber på hodet, og jeg synes det ser bra ut i veldig mange tilfeller.

Derimot er det noen jeg synes ser stakkarslige uten skjegg...ja, uten!

Jeg har selv prøvd å fjerne så og si alt håret, dog ikke frivillig i utgangspunket :p Det var utrolig deilig, men jeg var ikke personen som passa til det, tross at det var deilig.

Lenke til kommentar
Etter nå å ha irritert meg over dette ekle "mote"- fenomenet som begynte å spre seg rundt slutten av 90-tallet, har jeg nå samlet en del tilbakemeldinger, som jeg tror flere av dere hårfjernere kan dra nytte av:

Poengterer at dette er ment til de som raker av seg absolutt alt håret....

Hodeform: Mange av dere sliter med en ”noe” underlig hodeform – som hadde tjent på å ha litt hår på. Om man har store groper og spor etter operasjoner i hodebunnen - lå nå litt hår være igjen... 

Svette:  På en blank skalle er svette rett og slett ikke lekkert. Hva med litt pudder – eller rett å slett la det håret du har igjen gro.

Fettvalker i nakken: Mange av dere er opptatt av å ikke ha valker på magen. Magen er tross alt skjult under klær store deler av året. Hva med å tenke litt på omgivelsene som må gå å stirre på dine nakkevalker?

Hva mener dere andre på forumet?

9533264[/snapback]

At du klarer å bli så opphengt i andres utseende må være problematisk for deg. Jeg tror (og håper) at du vil vokse det av deg med tiden.

Forresten synes jeg ikke at det er patetisk å gjøre en så drastisk omvending som å barbere hodet og kjøpe skinnjakke. Det krever faktisk mer baller å gjøre det enn å ikke gjøre noe. Om det er kledlig blir en annen sak, men kudos til dem som tør å gjøre det.

Lenke til kommentar

På en del folk så passer det ikke at de barberer hodet. Passer som regel ikke til unge folk, men jeg kjenner 2 voksne som det ser kult ut på. Varierer også på selve kroppsbygningen og.

Men alt i alt så har jeg ikke noe imot folk som gjør dette.

Hvorfor legger du deg så hardt opp i dette uansett? Skal man ikke gjøre ting som noen få folk kanskje ikke liker, så må man vel bare stenge seg selv inne i et lukket rom da.

Sikkert noen som ikke liker hårtypen min og.

*Tre en papirpose over hodet og klippe øye-nese-munn hull i den:)*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...