Gå til innhold

Overopphetet strømkontakt til bærbar

rikardo

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter her med en laptop som krangler litt i strømtilkoblingen. Det er dårlig kontakt og det krever litt vriding og nykking opp og ned på kabelen for å få kontakt slik at maskinen lader og får strøm.

Men til tider opplever jeg at området rundt kontakten og selve kontakten blir voldsomt varm.

Har også opplevd å få antydning til strøm i meg på enkelte steder på chassiet til lappisen.

Er det fare på fære? Er ting på tur å ryke? Antar det er en kontaktfeil en eller annen plass... :hmm:

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke akkuratt si at jeg har superpeiling på strøm og sånn. Men jeg er ganske sikker på at varmeutvikling og støt ikke er helt bra! Og strøm er ikke noe å leke med, det kan jo faktisk skje værre ting enn å få støt...

Så jeg vil vel anbefalle å bytte ett eller annet slik at problemet ikke oppstår mer

Lenke til kommentar

Har ikke forsøkt å bytte kabel nei, går jo kabel fra strømforsyningen, men virker som at kontakten er dårlig inni maskina, for det skjer ingenting om jeg bøyer eller kniper på kontakten eller i området rundt. Tror jeg skal skru opp maskina og se om det er selve kontakten på hovedkortet som er dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...