kroxy Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hei Eg har eit problem med den bærbare PC-en her. Problemet: eg finner ikkje nettverkskorte, finner det ikkje i Device manager heller eller noen plass. halvveis løsning til problemet mitt: Viss eg går inn i BIOS'en og ikkje rører noe, bare "F10 for Save & Exit" og tar omstart og logger inn. Da virker korte og det er mulig å sjå det på f.eks Device Manager. Noen av dere som har vert borte i det samme problemet? Er litt irriterende å måtte gå inn i BIOS'en kvar gang for å få nettverkskorte til å virke. Håper noen kan dette her og veit korleis det kan fikses! MVH Tore Næss Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hei, Mangler mange detaljer som: - Laptop make/model - Wireless card. Innebygd? Make/model? Så jeg må bare gjette her. To ting jeg ville sjekket først er: 1. Finnes det noen fysisk knapp/bryter på laptop'en som enabler/disabler trådløst nett? 2. Finnes det en funksjonstast (F1, F2, F3...F12) med et symbol som kan minne om en antenne med radiobølger på? (På en Dell vil det f.eks være på F2). Og nede i venstre hjørne en tast med påskrift [Fn]. Trykk i så fall på [Fn]+[F2] for å skru på trådløst nettverkskort. Lenke til kommentar
kroxy Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Hei,Mangler mange detaljer som: - Laptop make/model - Wireless card. Innebygd? Make/model? Så jeg må bare gjette her. To ting jeg ville sjekket først er: 1. Finnes det noen fysisk knapp/bryter på laptop'en som enabler/disabler trådløst nett? 2. Finnes det en funksjonstast (F1, F2, F3...F12) med et symbol som kan minne om en antenne med radiobølger på? (På en Dell vil det f.eks være på F2). Og nede i venstre hjørne en tast med påskrift [Fn]. Trykk i så fall på [Fn]+[F2] for å skru på trådløst nettverkskort. 9535485[/snapback] Hei Det er ein HP Pavilion dv6000 Det er innebygd trådlaust nettverkskort Har prøvd alt det der, veit kje korleis eg forklare problemet, er veldig få til nå som har forstått kva eg meiner. Sikkert dårleg til å forklare. Korte virker og alt, knappen for korte er på, er ein liten bryter nede på maskinen. Driver og alt virker, men virker KUN når eg går inn i BIOS'en, og går ut igjen. Viss ikkje virket det ikkje i det heila. Eg har idè om kva eg kan gjøre, update BIOS kanskje. Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 dv6000-serien til HP har hatt MYE problemer med det trådløse nettverkskortet... Anbefaler at du tar en tur dit du kjøpte den og ber de fikse det... Har hatt samme problem på to slike maskiner i familien, begge måtte hovedkortet byttes på. Lenke til kommentar
kroxy Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Aha! vel får vel gjøre det, er lei av å feilsøke nå! tusen takk for svaret tan28 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå