Spirre Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 jeg fikk en mail i går kveld. istede for å forklare i evigheter, så bare poster jeg et skjermbilde. er dette noe jeg bør ta seriøst, eller er det no piss som bare lager problemer om jeg klikker på linken? Lenke til kommentar
SF2-Guile Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Phishing. Det du antagelig kommer til ved å trykke på linken er en falsk side. Vil antagelig ligne på bank of amerika siden. Den vil be deg legge inn endel info som da sendes til "skumle" bakmenn. Du kan sende mailen til bank of amerika og advare dem om phishingforsøk. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 kan du bidra med en epost adresse så skal jeg fikse det. hater sånne idioter som fucker med folk Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Det jeg pleier å gjøre når jeg får slike mailer er å først tenke meg om, har jeg noen gang registrert/hatt noe med dette firmaet å gjøre? Hvis svaret er nei så er det helt klart et "nigeria brev". Hvis ja, og jeg fortsatt er usikker på om dette er fake eller ikke så søker jeg på google på den første linja eller noe i mailen og ser hva andre folk sier om det. Hvis jeg fortsatt er usikker så sender jeg en mail/ringer til firmaet å spør. Gir aldri ut noen personlig info uten å være helt sikker. Bountyhunter Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) jeg fikk en mail i går kveld. istede for å forklare i evigheter, så bare poster jeg et skjermbilde. er dette noe jeg bør ta seriøst, eller er det no piss som bare lager problemer om jeg klikker på linken? 9532917[/snapback] Er du kunde i Bank of America? Hvis ikke, hvorfor skulle de sende deg en mail angående kontoen din For det andre er det ingen banker som gjør slikt! Så selv om det hadde stått Nordea, DnB NOR eller en annen norsk bank, hadde det fortsatt vært bøll! Slike mailer er 110% sannsynlig phishing Endret 22. september 2007 av Langbein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå