sammyboy Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Er det på denne måten våre nye landsmenn sikrer seg politisk makt?? Skandale...... Flugte innvandrervelgere inn i stemmeavlukkene Kabab og 50 kr for din AP stemme... Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hvis det er sånn som media fremstiller det er jo dette ganske alvorlig... Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Altså.. Det står ingensted at det er Gilani selv som har arrangert dette. Noe jeg tviler sterkt på da han ikke er dum nok til å bruke 500 kroner på 10 stemmer.. Jeg mener at det er nødvendig med bevis før vi kommer med anklager i en så alvorlig sak.. - Og jeg mener DT har brutt god presseskikk ved å legge all skylden over til Gilani ved første anledning. Om det er Gilani som står bak, er han ikke den første som sikrer seg stemmer ved bruk av penger, ref. http://dt.no/article/20070906/NYHET/70906015 Det skal forresten nevnes at jeg ikke stemte Ap ved valget i Drammen, men om det blir omvalg, stemmer jeg Ap. edit: jeg håper de får tatt de skyldige personene og at offentligheten finner ut hvilket parti de skyldige har tilknytning til. Endret 20. september 2007 av Melkekartong Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Om det er Gilani som står bak, er han ikke den første som sikrer seg stemmer ved bruk av penger, ref. http://dt.no/article/20070906/NYHET/70906015 9533849[/snapback] Men i den saken ble det vel ikke stilt krav til hva man skulle stemme? Det er DER forskjellen ligger... Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Om det er Gilani som står bak, er han ikke den første som sikrer seg stemmer ved bruk av penger, ref. http://dt.no/article/20070906/NYHET/70906015 9533849[/snapback] Men i den saken ble det vel ikke stilt krav til hva man skulle stemme? Det er DER forskjellen ligger... 9533891[/snapback] Hun ene som stod frem og fikk penger stemte FrP Nå så jeg hovedsaklig bare på link nr. to som trådstarter postet. Den første om at han faktisk hadde blitt med folk inn i stemmebodene er jo litt vel drøy.. Ikke at jeg er noe særlig fan av Gilani.. Heldigvis bor jeg ikke i Drammen lenger, og kommer aldri til å bo der igjen heller. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hørte på radio i går kveld, der det var interju med Åslaug Haga om denne saken. Hun sa noe sånn som at "det er moralsk forkastelig å kjøpe og selge stemmer". Men det er jo nettopp kjøp av stemmer Haga og resten av politikerne gjør ved hvert valg når de lover å bruke andre folks penger på nettopp DEG om du stemmer på dem. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hvis det stemmer så er det skremmende. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Er det på denne måten våre nye landsmenn sikrer seg politisk makt?? Skandale...... Flugte innvandrervelgere inn i stemmeavlukkene Kabab og 50 kr for din AP stemme... 9532814[/snapback] Nå kaller han folk for apekatt, drittsekk og rasshøl også. Han er jo dømt for vold mot svogern sin i 2001 så han er handlekraftig.......... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Nå kaller han folk for apekatt, drittsekk og rasshøl også. Han er jo dømt for vold mot svogern sin i 2001 så han er handlekraftig.......... 9537467[/snapback] Ja. http://www1.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2...hp?artid=166902 "- Sånne duster og idioter som Menkerud kan bare dra til helvete, svarte Gilani på et spørsmål fra P4-journalist Katrine Berg Tollefsen i dag." Smart.. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Gilani fikk noen sympatipoeng der, ja!! Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Gilani fikk noen sympatipoeng der, ja!! 9538263[/snapback] Jepp.... Det er bare påstander og jeg skal ikke ha dette her hengende på navnet mitt. Og så kommer det sånne apekatter som Menkerud og kommer og skal prøve å slå politisk mynt. Han kan bare rykke og dra fordi dette her finner jeg meg ikke i. Faen til rasshøl han der idioten, sier Gilani. Han burde fratre fra alle sine verv, og trekke seg fra politikken snarest. Slik oppfører man seg bare ikke! Her kan dere høre opptak fra intervjuet med P4: http://www.p4.no/story.aspx?id=244120# Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Kanskje kan vi med flere og flere innvandrere i politikken få se scener som i Russland, Bolivia og Taiwan. Full slåsskamp i Stortingssalen. Endret 20. september 2007 av Robocoop Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Nå kaller han folk for apekatt, drittsekk og rasshøl også. Nå venter jeg bare på SOS Rasisme og venstresidens hylekor rope rasisme, gå i tog og lage et stort rabalder av de ordene. Hadde dette vært en hvit politikker fra høyresiden som sa apekatt til en farget skal jeg love dere at vi hadde hørt det. Patetisk dobbeltmoral. Lenke til kommentar
Quast Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Tror neppe en så oppegående og profilert politikker som han ville ta risken ved å kjøpe stemmer, da det er meget straffbart å gjøre slikt. Lukter svertekampanje i lange baner. I han anmeldte jo tre navngitte personer i det pakistanske miljøet i Drammen, pga langvarig intern konflikt. Håper de som har gjot dette blir tatt, og straffet deretter. Kilde Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Nå kaller han folk for apekatt, drittsekk og rasshøl også. Han er jo dømt for vold mot svogern sin i 2001 så han er handlekraftig.......... 9537467[/snapback] Ja. http://www1.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2...hp?artid=166902 "- Sånne duster og idioter som Menkerud kan bare dra til helvete, svarte Gilani på et spørsmål fra P4-journalist Katrine Berg Tollefsen i dag." Smart.. 9537856[/snapback] Ja men det er vel like betenkelig at høyrepolitikeren prøver å slæ politisk mynt på denne saken, en kan vel i alle fall vente til saken er oppklart , Lenke til kommentar
jt1 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Bakgrunnen Yousuf Gilani er lærer og politiker i Drammen AP. Ved valget fikk AP 15 rep. 8 av disse med minoritetsbakgrunn. Yousuf Gilani har vært en frontfigur for innvandrere i Drammenspolitikken. Dette blir ikke like godt likt av mange i miljøet. Gilani har blitt drapstruet og fått bilen sin ripet opp i valgkampen. Det er grunn til å tro at det er enkelte personer som har startet en svertekampanje. Han har per dags dato anmeldt 2 personer fra innvandrermiljøet til politiet. Saken granskes Sakene i media Gilani kjøpte stemmer: http://dt.no/article/20070919/VALG/709190003/1190/valg Tror dere en profilert AP politiker vil snike seg rundt til de narkomane og alkoholikerne i en by for å sanke stemmer? I tillegg betale de med 50 lapper? Dette virker for meg helt absurd. Gilani avkrefter også disse påstandene. To gutter i AUF har blitt utpekt til bakmenn i denne saken. Gilani følger folk inn i valgavlukke, valgfusk! Denne påstanden kommer ifra Terje Menkerud som arbeidet sammen med Gilani ved valglokalet på Øren i Drammen som funksjonær. Han skal ha sett Gilani hjelpe folk bort til valgavlukke og i et tilfelle sett at Gilani fulgte med en person inn! Menkerud sa ingenting om at personen Gilani hjalp var en person fra pleiehjem med følge som trengte hjelp. Sykepleieren kan slå fast at de spurte om hjelp fra Gilani og at det ikke skjedde noe kritikkverdig i denne sammenheng. Gilani skjeller ut Menkerud på offentlig radio Yousuf Gilani blir oppringt av P4 06.10 i morges (20.09) Han har såvidt kommet opp av senga. Etter at intervjuet er FERDIG, kommer han så med uttalelsene dere har hørt på radio, TV og kommer til å lese om i aviser i morgen. Ikke noe å si på at han dreit seg loddrett ut her! Det innser han selv også, det ser dere hvis dere entrer VGnett i kveld. Håper dette gjør slik at dere ser saken fra en litt annen vinkel! Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Håper dette gjør slik at dere ser saken fra en litt annen vinkel! Stemmer det du skriver her så er det en rekke andre personer som burde tiltales... personlig undret jeg meg når jeg leste at han hadde bestukket folk utenfor valglokalet, og blitt med dem inn i avlukket, UTEN at noen av valgfunksjonærene, som tross alt representerer andre partier og vet godt at han er AP mann, reagerte. Det er utenkelig at de skulle tillate noe slikt, samme om han var politiker eller ikke. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg inntil det motsatte er bevist så tror jeg Gilani er uten skyld i dette. Han er såpass profilert her i Drammen at han fort ville ha blitt gjenkjent og avslørt, og dermed hatt altfor mye å tape på dette. Som jt1 sier, så "glemmer" Menkerud å fortelle at personen som ble fulgt inn i avlukket trengte hjelp. Da synes jeg det er mer forkastelig av Menkerud å "sko seg" på denne situasjonen. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Gilani har slik jeg har forstått det alltid fått mange personlige stemmer og har stått relativt høyt på APs liste. Altså var han i praksis sikret å bli valgt inn. Hvorfor i all verdens land og rike skulle han da sette alt på spill ved å lure knarkere og alkiser med kebab for å stemme på han? Det virker helt absurd. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Ja. http://www1.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2...hp?artid=166902 "- Sånne duster og idioter som Menkerud kan bare dra til helvete, svarte Gilani på et spørsmål fra P4-journalist Katrine Berg Tollefsen i dag." Smart.. 9537856[/snapback] Ja men det er vel like betenkelig at høyrepolitikeren prøver å slæ politisk mynt på denne saken, en kan vel i alle fall vente til saken er oppklart. 9538760[/snapback] Like betenkelig å slå "politisk mynt" som å kalle sin motstnader apekatt og rasshøl? Nei, det synes jeg er to forskjellige verdener. Selvsagt godt mulig Gilani er helt uskyldig i valgfusk - men å skjelle ut folk slik han nå har gjort er uakseptabelt. Endret 21. september 2007 av klilleng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå