Camel0n Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg har lest litt rund på forumet om drømmer og hva de betyr. Det er som regel mange drømmer som kommer inn, men lite svar på hva de betyr... Jeg drømmer VELDIG mye rart og som regel er de ikke koselige. Jeg har drømt kraftige og stygge drømmer helt siden jeg var liten og det er faktisk ikke alle drømmene som er relatert til noe du har sett på tv eller har opplevd de siste dagene. Da jeg og mamma dro fra pappa (grunnet alkohol og vold) drømte jeg nesten hver natt at jeg satt på en stor stein som er på øversiden av huset til bestemor, og lekte. Plutselig ser jeg en stor brunbjørn komme ned fra berget og mot meg, jeg løper ned til huset med bjørnen i hælene og får akkurat lukket og låst døra og tatt tak i bestefars hagle før jeg våknet. Denne drømmen fikk jeg ikke oppkart før jeg var 18, var 4-5 år da drømmene herjet som værst. Det betyr store forandringer i livet, og at man er redd for hva som kommer til å skje framover. Tolkninger er som regel ikke helt likt fra munn til munn/bok til bok, men det var desse problemene jeg slet med da. I ettertid har jeg jo drømt en god del, men vil ikke dele alt, er ikke alt som burde gjenfortelles Da jeg bodde i lag med min X, drømte jeg veldig ofte at han druknet! Av og til så jeg bare at han druknet, og av og til prøvde jeg å redde ham, men klarte ikke å trekke han opp fra det han druknet i (oftest vann, men også i blod!) Disse drømmene betyr at man er redd for å miste den man drømmer om. Som dere ser så er han en X, så mine innerste bekymringer var jo sanne. Nå er jeg i lag med rocket (her på forumet), og jeg har hatt et par drømmer om han også, ene drømmen så kom jeg hjem tidlig fra jobb, kommer inn i gangen og ser rocket og en ansiktsløs dame med langt lysbrunt hår sittende på senga vår! Jeg spør hva dette skal bety, og dama sier hun skal dra nå. Idet hun kommer til døra der jeg står tar jeg tak i nakken hennes og smeller hodet hennes mange ganger i dørstokken (hehe). Da våknet jeg og var fly forbanna, opp med knyttneven for å klappe til rocket, men jeg innså før jeg slo at jeg bare hadde drømt... Drømmer om utroskap skal visst være motsatt mening, altså at din dame/type ikke kommer til å være det. Jeg har hatt flere om utroskap, og har hver gang vært klar med knyttneven! Det jeg har blitt fortalt av en dame som har studert drømmer o.l, er at du skal huske den følelsen du har når du våkner, selvfølgelig er man sint når typen er utro, og da blir reaksjonen deretter også. En annen gang drømte jeg at vi var ute å kjørte bil, denne turen gikk rund og rundt noe som kunne ligne et sykehjem vi har i nærheten. Sykehjemmet låg i en stor trekant med vei rundt, og på to av sidene inni trekanten låg det graver med små gravsteiner. Turen gikk rundt og rundt, og tilslutt ble rocket så lei at han begynte å kutte svingene, og iom at han kuttet svingene så kjørte han over flere av gravene. På fanget hadde jeg en metallboks med diverse perler og kuler, disse begynte jeg å kaste på rocket siden han drev med gravskjenderi! Turen fortsatte og han kjørte over fler og fler graver og jeg kjeftet fordi han ikke hadde skamvett nok til å tenke på etterkommerne av de avdøde! Så tilslutt våknet jeg av at rocket tok rundt meg og sa "god mårn!", noe han da fikk angre på, den jæ*** gravskjendern! Nå i sommer så døde min bestefar, noe jeg har tatt veldig tungt. Han slet mye av livet med polio, altså han hadde sammenvokste ribben og hadde en liten pukkelrygg. Siden han hadde vokst sammen da han var 14, så hadde ikke de viktige indre organene til en 70 år gammel mann plass i en "14 år gammel gutts" ribben, derfor hadde han mange plager med dette. Jeg drømte at bestemor og bestefar kom hit til oss, bestemor sto bak meg og pratet, men jeg fikk ikke med meg hva hun sa fordi bestefar satte seg ned men msn(!!). Plutselig forsvant bestemor, og bestefar reiste seg fra kontorstolen, han var høy og muskuløs, (noe han ville ha vært hvis han ikke hadde fått polio) han ser på meg og virker fornøyd, så sier han at nå er det på tide at du kjøper maten din sjøl. Jeg var faktisk redd da jeg våknet, og fikk ikke sove mer. Jeg gikk på internett å leste på den drømmetydesiden jeg bruker. Je fikk litt mer indre ro, og tenkte over drømmen. Fant ut at bestefar har det bra nå, han har ikke vont mer En drøm jeg hadde da jeg og min X enda var i lag: Jeg gikk etter fjæra, der ser jeg en båt som er strandet litt ute i vannet. Jeg ser noe som ligger ved båten og går å sjekker, der ligger en kompis av oss, druknet, han er vasstrukken og grå/blå. Han hadde hvit skjorte og dressbukse på. Plutselig våkner jeg av at telefonen til X'n min ringer. Det er denne kompisen som jeg hadde drømt om. Han spurte om vi kunne være "bartendere" i et bryllup som skulle være den helga. Da jeg sto opp og leste i drømmetydeboken min sto det; hvit skjorte betydde stor sammenkomst. Svart dressbukse betydde bryllup eller dåp. Druknet betydde at en man kjenner kommer til å be om en tjeneste. Det var skummelt det!! Jeg lurer på om det er flere som meg, som har sterke drømmer og som til tider er sanndrømt? Vil ikke høre om alle dere som ikke tror på dette eller som synes dette er tull. Det er mer som skjer i underbevisstheten enn man skulle tro. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Kall meg sprø, gal, løgner eller hva du måtte ønske. For jeg tror på slik! Jeg har selv flere ganger opplevd svært uforklarlige ting. Jeg fikk en sommer hele huset for meg selv, og tenkte dette skulle bli riktig så kos. Litt utpå kvelden kokte jeg meg noe godt å spise, og satt meg ned for å se en film. Etter omtrent en halvtimes tid, hørte jeg et glass knuse. Jeg ble stivfrossen og tenkte en psykopatisk innbrudstyv var på ferde. Etter en kort stund klarte jeg å sammle nok mot til å sjekke hva som var blitt knust på kjøkkenet. Da jeg kom ut på kjøkkenet så jeg et glass var knust i kjøkkenvasken. Nå er det ikke uvanlig at glass knuser, det var bare det at det ikke var noen glass i kjøkkenvasken fra før. Da jeg skulle snu meg for å hente noe i en skuff bak meg som jeg kunne bruke til å fjerne det knuste glasset med, så jeg at jeg hadde glemt å skru av komfyren etter at jeg hadde laget mat. Det var Fredag og helg, noe som betyr at jeg kunne være lenge oppe. De andre i familien hadde lagt seg, og jeg satte meg ned for å se Anime serien Tenchi Muyo som ble vist på en av parabolkanalene vi hadde. For å ikke forstyrre de andre som lå å sov, koblet jeg til det trådløse headsettet skrudde det på og satte meg ned for å se litt Anime. Nei der var det ikke mye lyd å høre. Sjekket headsettet, men det var på og så ut til å virke. Gikk bort for å se om muligens mottakeren ikke var koblet skikkelig til. Det jeg ganske raskt merket når jeg kom bort var at mottakeren var blitt slått av. Uten å helt forstå hvordan power knappen på denne kunne gå fra på til av sånn helt for seg selv, skrudde jeg den på for å se om jeg kunne få litt lyd. Og lyd ble det, så til de grader også. Headsettet jeg hadde lagt fra meg på stolen spilte på full guffe. Hadde jeg hatt headsettet på med det volumet der, så hadde jeg garantert gitt mine ører en god hørselsskade. Det var midt på dagen, og ut av intet og uten grunn ble jeg skikelig slapp og trøtt. Jeg hadde kvelden før hatt en veldig god natts søvn, og dagen ellers var ganske avslappende uten så veldig mye å gjøre. Men helt ut av det blå ble jeg så trøtt at om jeg ikke hadde vist bedre, kunne jeg sverge på at jeg hadde vært våken i 3 døgn. Uten å ha kontroll over egne handligner, labbet jeg som en zombie inn på soverommet og la meg i sengen. Der sovnet jeg raskere enn du klarer å si pepperkakehus, og begynte å drømme om min mormor. Hun sa hun måtte dra bort en tur og at jeg ikke ville se henne på en god stund. Hun sa at jeg ikke måtte være lei meg, og at vi ville treffes igjen senere. Jeg våkner da brått av at mobilen ringer, og det er min mor som vil ha tak i meg. Jeg svarer og får av min mor den nedslående nyheten om at min mormor hadde død. Lenke til kommentar
Camel0n Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Jeg hadde også en våken fornemmelse av at noe var galt den dagen min farfar døde. men det skal jeg ikke gå innpå her. Rocket sin tante hadde en stor diskusjon med sin mor i en drøm, samme natten som hennes datter skulle føde. Det hadde seg sånn at hennes døde mor ville ikke være alene, hun ville ha denne ungen som selskap. Diskusjonen foregikk lenge og hun var ikke til å rikke, hun skulle ha denne ufødte jentas selskap i døden. Denne natta sov jeg heller ikke så godt. Svangerskapet til la oss kalle henne eva, hadde gått smertefritt, men jeg klødde på magen fra den dagen hun ble gravid (noe jeg ikke forsto før hun sa at hun var gravid). Dette var natt til torsdag, og det klødde og klødde, det ville ikke gi seg, men plutselig var det borte! Vi fikk senere på dagen høre at hun hadde fått en velskapt datter, men hun klarte ikke puste selv, så hun lå i respirator i 5 timer, da måtte de ta et valg, la henne ligge med respirator, eller skru den av og se om hun overlevde...noe hun da ikke gjorde. Da eva var under fødselen, drømte tante enda at hun diskuterte med sin mor. Hun kranglet og tryglet om å få beholde ungen i live, men hun tapte diskusjonen. Hun våknet fra denne drømmen med at eva ringte og fortalte at det var blitt komplikasjoner. Tante turte ikke fortelle eva om denne drømmen før etter noen dager. Det er skummelt hvordan ting kan ha seg...selv om det kanskje bare var en tilfeldighet, men det vet man ingenting om. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg er sanndrømt, men ikke i den forstand at jeg har drømmer som betyr ting. Jeg drømmer om helt spesifikke småsituasjoner i hverdagen. F. eks i vår drømte jeg at jeg snakket med det som skulle vise seg å være kollegaene på sommerjobben min som var en måned senere og 50 mil unna. Var litt rart når jeg snakket med dem en dag og visste akkurat hvordan samtalen ville gå. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg er sanndrømt, men ikke i den forstand at jeg har drømmer som betyr ting. Jeg drømmer om helt spesifikke småsituasjoner i hverdagen. F. eks i vår drømte jeg at jeg snakket med det som skulle vise seg å være kollegaene på sommerjobben min som var en måned senere og 50 mil unna. Var litt rart når jeg snakket med dem en dag og visste akkurat hvordan samtalen ville gå. 9534237[/snapback] Som om jeg skulle sagt det selv. Skulle ønske jeg drømte lottorekka i stedet da men Lenke til kommentar
Camel0n Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 flyttet tråden..jaja... Er nok mange som deg som ønsker seg lotto tallene i drømmene, har prøvd sånn drømme-styrings-opplegg, tenke mye på det man vil drømme om, men det har ikke funket til nå dessverre:( Lenke til kommentar
KS Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 come on folkens! Sanndrømt? Ærlig talt dette kan man ikke ta seriøst. Og hva har dette med helse å gjøre? Bør flyttes til tråden for myter, overtro og nyreligøsitet eller Religon som den også kalles. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Du har tydeligvis ikke opplevd å drømme noe som skjer senere skjøøner jeg Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 var forelska i ei som gikk 2 klasser over meg. altså eldre enn meg. drømte at jeg fikk tlfnummeret hennes, våknet midt på natta skrev det ned, så sjekka jeg med en kompis som gikk i klassa hennes om hva faren hennes hette , sjekka nr i telefornkatalogen og jeg bomma kun på det siste tallet 7 tall i nr var riktig. da jeg var lærlig drømte jeg at jeg skulle sage noe med en stor sag, så drømte jeg at jeg saga huket og jeg glapp planken og kappa av meg noen fingrer. dagen etter spurte en om jeg kunne gå å sage noen planker på den saga. så istedet for å holde planken som vanlig så dyttet jeg planken med en annen planke igjennom saga, saga huket seg og planken jeg holdt for inni saga og kappet 3-4 cm igjennom den. har noen flere også men orker ikke skrive dem her.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JSHtTF0R Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg er sanndrømt, men ikke i den forstand at jeg har drømmer som betyr ting. Jeg drømmer om helt spesifikke småsituasjoner i hverdagen. F. eks i vår drømte jeg at jeg snakket med det som skulle vise seg å være kollegaene på sommerjobben min som var en måned senere og 50 mil unna. Var litt rart når jeg snakket med dem en dag og visste akkurat hvordan samtalen ville gå. 9534237[/snapback] Sånn har jeg faktisk opplevd noen ganger og... Men det kan jo være tilfeldigheter som sagt... Lenke til kommentar
LosAngeles Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg er ikke så mye sanndrømt, men opplever hele tiden at ting jeg ser eller tenker på, skjer dagen etterpå.Det kan være alt mulig, kan ta et eksempel igår. Jeg så på Girls Gone Wild igår kveld, har ikke sett det på 1 år før igår og heller ikke tenkt på det. Så da jeg tok på PC-en idag kom denne artikkelen opp som førsteartikkel på VG: Puppekonge må bli i fengsel "(VG Nett) Joe Francis, grunnleggeren av «Girls Gone Wild»-konseptet, blir sittende i fengsel." VG NETT 02.10.07 kl. 10:12, sist oppdatert 02.10.07 kl. 10:39) http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=172950 Slik som dette opplever jeg stadig, ting jeg tenker på dagen før, blir en STOR sak dagen derpå. Gjerne mye større enn denne, men dette var bare et eksempel fra i går. Tror ikke alltid det kan være en tilfeldighet når det skjer så ofte. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Da jeg bodde i lag med min X, drømte jeg veldig ofte at han druknet! Disse drømmene betyr at man er redd for å miste den man drømmer om. En drøm jeg hadde da jeg og min X enda var i lag: Jeg gikk etter fjæra, der ser jeg en båt som er strandet litt ute i vannet. Jeg ser noe som ligger ved båten og går å sjekker, der ligger en kompis av oss, druknet, han er vasstrukken og grå/blå. ..... Druknet betydde at en man kjenner kommer til å be om en tjeneste. 9532491[/snapback] Jeg ser at det er klart at man kan være sanndrømt når man har såpass åpne tolkninger på hva en og samme ting kan bety. Jeg tror ikke på dette, men skal ikke utbrodere hva jeg mener noe videre. Jeg bare lurer på en ting. Hvis man er sanndrømt, hvorfor må man da tolke drømmene? Hvorfor drømmer man ikke det som faktisk kommer til å skje? Lenke til kommentar
Maren-mor Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg drømte at min farfar døde, og når jeg våknet hadde jeg hodepine, noe som varte hele dagen.. Litt uttpå kvelden ringer telefonen, det er mamma som forteller at farfar ligger på sykehuset etter hjerteinfarkt, vi dro ned for å besøke han, ett kvarter senere døde han og hodepinen ble borte.. Må si den opplevelsen satt et lite støkk i meg! Er vel den eneste gangen jeg har sanndrømt, som jeg kan komme på i alle fall Lenke til kommentar
LosAngeles Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Leste en artikkel om Carjacking igår og når jeg tar på PC-en og leser nettavisen idag så står dette øverst: "Bilkapring på åpen gate i Oslo Raneren dro kvinnen (39) ut av bilen mens hun ventet på rødt lys. " http://www.nettavisen.no/innenriks/ioslo/article1367726.ece Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Det må man vel kunne skrive av som en tilfeldighet uten særlig mye diskusjon? Lenke til kommentar
ThaDuckMan Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Det må man vel kunne skrive av som en tilfeldighet uten særlig mye diskusjon? 9626729[/snapback] Nå kan jeg regne med den skummleste kommer, for den her er ekkel og veldig creepy. Det er ikke noe å spøke med dette, og dette er helt sant. Du kan jo selvfølgelig velge om du skal tro på det. Men en kveld når jeg skulle legge meg etter å ha lest litt i Harry Potter 5 (tror det var noe jeg leste i på sengekanten ihvertfall), så sovnet jeg med lampen på. Lampen var en IKEA lampe som er meningen å stå på et bord. Den sto på bordet omtrent fem centimeter ifra sengen min (ja, så lite). Mamma hadde sovnet og til slutt gjorde jeg også det. I søvnet greide jeg på en eller annen måte å velte lampen ned på puten rett ved hodet mitt (så jeg og lampen lå på samme pute), men problemet var det at lampen lyste ned i puten. Samtidig som dette skjedde, drømte mamma om at oldemoren min lå på sykehus og mamma spurte om oldemor var tørstig. "Vil du ha drikke?" Så sier oldemor: "Renate, du må våkne!" (Renate er moren min). Mamma våknet helt plutselig utav drømmen etter at oldemor sa dette. Mamma kjente med en gang en svilukt ifra rommet mitt (døren var lukket - men hun skjennte den fordi), og hun åpnet døren inn til rommet mitt. Der lå puten min to sekunder ifra å brenne (SVÆRE brannskader og gnister i puten), og hodet mitt var omtrent oppi lampen. Mamma lempet meg til siden og hev lampen i fullt panikk vekk. Hun tok puten med seg ned i dusjen etter å ha vekket meg og bett meg om å flytte meg inn på hennes rom. Dette var altså noe av det værste jeg har vært borti - men allikevel noe av det vakreste innen kjærlighet. Oldemoren min (var allerede død) var inni mamma sin drøm hvor hun ba mamma om å våkne og takket nei til glass vann på sykehuset. Oldemor vekket altså mamma noe som gjorde at mamma reddet livet mitt der jeg lå inne på rommet - bare noen sekunder ifra å ta fyr. Dette beviste for meg at det er MYE mer mellom himmel og jord enn vi vet, og at oldemor og alle andre jeg skjenner har det bra. Det beviste at kjærligheten er sterk - og at de døde forstatt holder øye med deg og passer på deg. Jeg er så glad for hva som skjedde den dagen egentlig; ikke fordi jeg kunne dødd, men fordi jeg fikk klarhet i mange ting her i verden - også det største spørsmålet av dem alle. "Eksisterer Jesus og Gud, eller andre guddommelige makter, og lever man videre når man dør?" Svartet ble ja! Og i tillegg vet jeg nå at jeg blir passet på og elsket utav de jeg fortsatt elsker som ikke lenger er synlig for meg. Jeg er utrolig takknemlig for at jeg fikk svar på alt dette! Og jeg er utrolig glad for at oldemor, mamma og sikkert mange andre som sto bak denne "operasjonen" om å redde livet mitt, reddet meg den kvelden/natten/dagen. R.I.P Oldemor (L) Endret 3. oktober 2007 av ThaDuckMan Lenke til kommentar
ThaDuckMan Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg er ikke så mye sanndrømt, men opplever hele tiden at ting jeg ser eller tenker på, skjer dagen etterpå.Det kan være alt mulig, kan ta et eksempel igår. Jeg så på Girls Gone Wild igår kveld, har ikke sett det på 1 år før igår og heller ikke tenkt på det. Så da jeg tok på PC-en idag kom denne artikkelen opp som førsteartikkel på VG: Puppekonge må bli i fengsel "(VG Nett) Joe Francis, grunnleggeren av «Girls Gone Wild»-konseptet, blir sittende i fengsel." VG NETT 02.10.07 kl. 10:12, sist oppdatert 02.10.07 kl. 10:39) http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=172950 Slik som dette opplever jeg stadig, ting jeg tenker på dagen før, blir en STOR sak dagen derpå. Gjerne mye større enn denne, men dette var bare et eksempel fra i går. Tror ikke alltid det kan være en tilfeldighet når det skjer så ofte. 9618337[/snapback] Og, du... samme har jeg hatt på en måte. Vist jeg får vite betydning av et engelsk ord av pappa f.eks som jeg ALDRI har hørt før, så kommer det opp på skolen dagen etterpå osv. Men det var et lite eksempel, da.. Det har vært mange flere sånne, men husker dem ikke sånn nå liksom.. Beklager! Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg drømmer ofte om problemer jeg har, og er jeg veldig heldig har jeg en slags løsning når jeg våkner opp! Spessielt i matte på skolen er så herlig å bare hive seg over leksene da! Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Nå kan jeg regne med den skummleste kommer, for den her er ekkel og veldig creepy. Det er ikke noe å spøke med dette, og dette er helt sant. Du kan jo selvfølgelig velge om du skal tro på det. ....snip.... Samtidig som dette skjedde, drømte mamma om at oldemoren min lå på sykehus og mamma spurte om oldemor var tørstig. "Vil du ha drikke?" Så sier oldemor: "Renate, du må våkne!" (Renate er moren min). Mamma våknet helt plutselig utav drømmen etter at oldemor sa dette. Mamma kjente med en gang en svilukt ifra rommet mitt (døren var lukket - men hun skjennte den fordi), og hun åpnet døren inn til rommet mitt. ...snip... Dette beviste for meg at det er MYE mer mellom himmel og jord enn vi vet, og at oldemor og alle andre jeg skjenner har det bra. 9629653[/snapback] Det hendte da jeg var liten at jeg drømte jeg var ute på tur, falt utfor et stup og våknet på gulvet. Jeg har da ikke på noen måte vært synsk, men hjernen tilpasser drømmen til omgivelsene. Jeg drømte kanskje at jeg var på tur, men i løpet av det sekundet kroppen er blir over at jeg holder på å falle, fyller hjernen inn hullene slik at det passer at jeg faller utfor. Jeg har opplevd tilsvarende hvor jeg har hatt annleggsarbeid utenfor vinduet og derfor drømt om at jeg var på en fabrikk, hvor slike lyder kunne forklares. Det jeg tror om din mor mors drøm er at hun luktet røyken og reagerte. Hjernen endret så drømmen slik at det ble logisk å våkne. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 har jeg hatt på en måte. Vist jeg får vite betydning av et engelsk ord av pappa f.eks som jeg ALDRI har hørt før, så kommer det opp på skolen dagen etterpå osv. Men det var et lite eksempel, da.. Det har vært mange flere sånne, men husker dem ikke sånn nå liksom.. Beklager! 9629723[/snapback] Igjen, tilfeldighet. Det er flere hundre slike "anledninger" hver dag, og de fleste går forbi oss uten at vi vet det. Et eksempel er at etter man har begynt å ta lappen vil man se at det finnes mange flere kjøreskolebiler rundt om enn man tidligere la merke til. Det er ikke blitt fler, det er bare det at nå er man oppmerksom på dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå