qeamer Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Heisann, har kjøpt en IDE til S-ATA konverter, stappet den inn i IDE harddisken min, s-ata'n kom på plass som s-ata nr.2.. Det som nå er problemet er at maskinen ikke finner den, ser at det er en FAN port på konverteren med 4 pin's. Men da skulle det vel ha medbrakt en liten strømkabel? Uansett skal det jo få strøm via strømkabelen i disken? .. hjelp Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Er ikke fan kontakt men samme som er på diskett stationen og det har du nok. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Den P-ATA (IDE) til S-ATA konverteren må vel óg ha strøm ? Har du link til info om konverteren? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Har brukt slike en gang i tiden og mener jeg måtte koble til strøm via en 4 pinkontakt som en finner på stforsyningen,samme som til dvd/cd spiller. Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Er ikke fan kontakt men samme som er på diskett stationen og det har du nok. 9532328[/snapback] Den P-ATA (IDE) til S-ATA konverteren må vel óg ha strøm ?Har du link til info om konverteren? 9532362[/snapback] 1. Det stemte =) 2. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=317206 Ivertfall var det den =) Nå skal jeg reboote å se. Endret 19. september 2007 av qeamer Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Den så pussig ut. Er det en disk du skal ha fra ata til sata?? Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Den så pussig ut.Er det en disk du skal ha fra ata til sata?? 9532399[/snapback] På baksiden av den er det en ide input, slik at du setter den inn i IDE stasjonen din og videre til s-ata porten på hovedkortet. Asså: IDE til S-ATA.. Den lyser grønt på oppstart folkens, biosen tar 10 sek på å identifisere harddisken. Men så, i windows kommer den ikke frem =S Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Kommer den ikke fram i Device Manager heller? Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Kommer den ikke fram i Device Manager heller? 9532446[/snapback] Nei, har prøvd maskinvare endringer t.o.m.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 OK blir det krise så send en PM,jeg har liggende en annen type som du setter bak i disken,den har to kontakter en for strøm og en for satakontakt. Denne vet jeg fungerer. Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 OK blir det krise så send en PM,jeg har liggende en annen type som du setter bak i disken,den har to kontakter en for strøm og en for satakontakt.Denne vet jeg fungerer. 9532483[/snapback] Det er rettere sagt krise Akkuratt det jeg også har, + en liten kontakt for led'n når h.d.d jobber.. Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Noe mer hjelp? Den finner ingenting i bios, eller: noen ganger tar det litt mer tid på h.d.d identifisering. Den lyser fint med alt som skal inn, ikke noe på enhetsbehandling heller. Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Hopper opp tråden, sitter uten hdd ennå. Lenke til kommentar
Eriksf Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hopper opp tråden, sitter uten hdd ennå. Er ikke sikkert at denne Konverteren som du har lagt ut link til støtter Vista, hvis det er det du bruker da? Jeg har funnet en annen som du kansje kan prøve ut! Denne f.eks. Erik Lenke til kommentar
Makky Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Hopper opp tråden, sitter uten hdd ennå. Er ikke sikkert at denne Konverteren som du har lagt ut link til støtter Vista, hvis det er det du bruker da? Jeg har funnet en annen som du kansje kan prøve ut! Denne f.eks. Erik Vista eller annet OS har da ikke noe med dette å gjøre da adapteren ikke er forbundet med OS'et på noen måte! Er SATA-driver lagt inn på maskinen? Edit: La merke til at du er ute etter IDE -> SATA. Linken til produktet viser SATA -> IDE. Kan være noe der også. Jeg har selv en slik overgang (IDE -> SATA) og den kan ikke brukes begge veier. Endret 30. oktober 2007 av Makky Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Hopper opp tråden, sitter uten hdd ennå. Er ikke sikkert at denne Konverteren som du har lagt ut link til støtter Vista, hvis det er det du bruker da? Jeg har funnet en annen som du kansje kan prøve ut! Denne f.eks. Erik Vista eller annet OS har da ikke noe med dette å gjøre da adapteren ikke er forbundet med OS'et på noen måte! Er SATA-driver lagt inn på maskinen? Edit: La merke til at du er ute etter IDE -> SATA. Linken til produktet viser SATA -> IDE. Kan være noe der også. Jeg har selv en slik overgang (IDE -> SATA) og den kan ikke brukes begge veier. Har xp Det er vel IDE -> SATA? Selv om det står andre veien der. Ser ikke for meg hvordan jeg kobler til en SATA disk der når den største IDE in-put'n er bakpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå