Ditech Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Tittelen sier seg vel selv.! Det er en standard turteller og dynamoen er av typen Marshall på 35amp. Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Turteller kobles på W uttaket på dynamoen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Kan du forklare dette med W-uttak? Jeg skal også ha turteller, men generatoren er en 30 år gammel Lucas. Var W-uttaket oppfunnet da? den har 3 pinner: Jord, + og den som går til + via lyspæren. Er en av disse W? Eller må generatoren min byttes? Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Det tror jeg noen andre må svare på dessverre. Jeg vet bare at turteller kobles til W uttaket på dynamoen. Om dette var funnet opp for 30 år siden vet jeg ikke, man bruke vel kanskje en wire som gikk til svinghjulet da?? Men jeg har ikke så god greie på dette. Pleie vel å være 4 pinner bak trodde jeg, Minus, B+, D+ og W. Tar jeg ikke feil er D+ der ladestrømmen kommer ut og B+ hvor man må koble på 12v for at den skal lade? Men hør med noen andre for jeg er ikke noen ekspert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå