Gå til innhold

batterilevetid generelt på laptop?

hcgiske

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at apple opplyser at deres Powerbook G4 kan ha 5timer levetid på batteriet men de fleste som har testet maskinen sier at den bare har 2,5-3 timer levetid. De fleste PC produsenter opplyser 2-3timer, betyr dette at vanligelaptop PCer bare har en levetid på 1-2 timer?? Blir ikke dette litt lite, er det et must å ha 2 batteri på en PC laptop..

Er det noen som har noen opplysninger om dette temaet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lagt merke til at apple opplyser at deres Powerbook G4 kan ha 5timer levetid på batteriet men de fleste som har testet maskinen sier at den bare har 2,5-3 timer levetid.

Realiteten er selvfølgelig at når Apple sier opptil 5 timer så er nok 3,5-4 mer sannsynlig ved normal bruk. Generelt er allikevel Apple kjent for å ligge absolutt i toppen når det gjelder batterilevetid, mye takket være det faktum at PowerPC (G3 & G4) prosessorene er mindre krafthungrige en de mest populære Intel & AMD prosessorene...

Bruker du DVD/CD-ROM mye synker selvfølgelig batterilevetiden drastisk.

Lenke til kommentar

Jeg har en compaq 17xl569 som med kun bruk av word, litt nedjustering av lysstyrken tusler og går i hvert fall 4 skoletimer.

fjerna den windows millenium verjsonen som lå inne. Installerte win2k+ny prosessorsparegreie og batteritiden gikk opp med omtrent en time.

de bærbare harddiskene skulle hatt mye større cashe slik at mye kunne lagres der mellom hver gang det ble behov for harddiskplass. Merker stor forskjell på den originale som stod i med 0,5 eller 1 og den jeg kjøpte som har 2mb.

surrer mye mindre når jeg bare sitter å skriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...