Gå til innhold

Poll: Skal du bytte skjermkort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, du har noe der... men jeg ville allikevel ventet til de fikk det inn enn å kjøpe et (i forhold) middelmådig kort som gf3 ti200... r8500 varer lenger. Du kan ha det lenger før du må kjøpe nytt, og det er et utrolig bra kort! Så Shroomer, les noen tester av r8500 og sammenlign med gf3 ti200 og ti500, så skal du se selv, og sjekk også ut pcutstyr.no, tror de har noe informasjon om det samt dagspris for r8500 (du kan jo også gå på ati.com) =)

 

--=[The ChriZno]=--

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg ser at mange er svært begeisret for ATI's 8500, selv må jeg innrømme at jeg drømmer om å oppgradere til Gainward AGP GeForce3 Ti/550XP 64MB 3,8n

- Titanium500,"Golden Sample", DVI, Retail!

 

Komplett forlenger stadig leveransedatoen til min fortvilelse, men før eller siden.. :smile:

 

Har et Asus GeForce 256 med 32 MB DDR-RAM nå som forsatt leverer bra resultat på Unreal Tournament, men....

 

Så en test for "lenge" siden om GeForce 3, hvor Gainward kom best ut av alle NVIDIA kortene på 2D-kvalitet (tror det var på Anand Tech..), så det blir et Gainward kort neste gang!

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg ser til min store overaskelse at såpass mange er enige med meg i mitt valg av Radeon8500 som nuets "beste" (alt er relativt) skjermkort.

 

Jeg håper bare at noen får det inn snart, da jeg ellers går amok og dreper noe(n).

 

Grunnen til at jeg snart klikker i vinkel er at jeg sitter her med et 8mb pci skjermkort i påvente av at radeon skal komme på et-eller-annet-lager.

 

DrErling

Lenke til kommentar

Dollar:

 

jeg klarte 250/570Mhz igjennom 3dmark2001 og fikk 7450p med maskinen i signaturen

Ps: noen av testene så litt rare ut :smile:

 

ChriZno:

 

Alle må vente på dette "populære" ATI kortet imens kjører jeg Quake3A i 2048x1536 med alle instillinger på fullt og gosser meg for de som sitter med gamle råttne kort og vente og venter...

 

Mange tullinger som ikke tenker så langt som at de må ha en litt heftig skjerm for å kunne utnytte de nyeste skjerm kortene, nytter liksom ikke å skryte av at du får en gizillon fps i quake3 i 800x600 på 15" din :smile:

_________________

Addtronics ET6896A 340w psu

1x120,1x92,4x80mm vifter

Asus A7V Kt133A Raid

T-bird 1400@1620Mhz

Alpha PAL 8045 m. Papst 80x25mm 3700rpm

768Mb PC133 ram

Asus GF3 8200T2 Deluxe

GPU/Mem:175/400 @ 244/550Mhz

7450p 3dmark2001

 

[ Denne Melding var redigert av: Hans Erling på 2002-01-04 03:28 ]

Lenke til kommentar

Har radeon 8500.

 

7149 poeng i 3dmark 2001 default test......

 

1,4GHz amd

512Mb sdram CAS 3

MSI K7t turbo-R ltd....KT133A

Windows 2000 SP 1

 

kommer nok over 8000 hvis jeg formaterer maskina og reinstallerer et leke-os som w98/me eller no sånt, samt tweaker litt......

 

 

[ Denne Melding var redigert av: OC-Freak på 2002-01-04 08:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-03 23:19, Civilix skrev:

Jazzmaster:

Jeg har samma kort men får bare klokka det opp til 220/550 det ser ut til at hvis jeg stille den høyere blir det ikke registrert, bruker NVMax til å stille hastigheten og det raporterer den hastigheten jeg har satt men alle andre programmer klarer ikke å finne over 220/550.


Har du gjort noe flashing eller leggi in noen andre drivere eller.no? Jeg brukere detXP 23.11 nå.


 

Hei Civilix!

Jeg bruker NVMax, vet ikke hvilken versjon, men det er den siste.

Jeg brukte 23.11, men gikk tilbake til 21.83, da frameraten i f.eks. Ghost Recon gikk ned og ikke fikk 32bitZ-buffer aktivert.

Jeg fikk merkelig nok høyere score i 3Dmark 2001 med Detonator 23.11(7834).

Dessuten så vet jeg at OC "virker" da jeg får bedre score i 3DMArk 2001 ettersom jeg OC mer.

Jeg vet ikke hvor høyt jeg kan gå, men jeg tror jeg roer meg med 266/585.

Har en tendens til å få noe pixel forstyrrelser når jeg kommer over 270/588. Men aldri chrash eller lock-ups.

 

http://www.kimwetteland.com for mer info.

Lenke til kommentar

Fant ingen passende valg!

 

Jeg skal kjøpe skjermkort en gang dette halvåret, Neste gang jeg bygger PC, men det må bli et rimelig et med TO utganger (Helst begge DVI.) Foreløbig er det ATI Radeon 7500LE som er mest aktuellt.

 

[ Denne Melding var redigert av: Simen1 på 2002-01-04 12:07 ]

Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp et Ati 7500 og er veldig fornøyd med det. Hva er vitsen med å betale for Geforce 3 eller Ati 8500 når den nye teknologien ikke er i bruk i spillene vi har? Hva er vitsen med å kjøre Quake i 200 frames i sekundet når skjermen din kanskje har en 100Hz oppfriskningsrate. DVS at du i virkligheten aldri vil se 100 av de 200 framene likevel......

Jeg klarer meg utmerket med mine 90-100 frames i sek med Ati 7500 sparer masse penger og går ikke glipp av noe! Hvis dere ligger en generasjon bak så er det det smarteste dere kan!!

Lenke til kommentar

Fikk mitt Daytona GeForce 3 TI200 i posten rett før jul, så det ble leke tøy for guttn til jul:)

Det som er så bra med det kortet er at det er latterlig billig å latterlig enkelt og overklokke så det blir tilnærmet så raskt som et TI500 til laangt over den dobbelte prisen, TI500 kjører på 240/500 og jeg har fått mitt opp på 220/500, da gikk ikke coolbits'n min lenger..så det går nok noen mhz til..er ikke mangel på FPS nei;) ...GO FASTTT!!!

Lenke til kommentar

---------------------------------------------------

"Kjøpte nettopp et Ati 7500 og er veldig fornøyd med det. Hva er vitsen med å betale for Geforce 3 eller Ati 8500 når den nye teknologien ikke er i bruk i spillene vi har? Hva er vitsen med å kjøre Quake i 200 frames i sekundet når skjermen din kanskje har en 100Hz oppfriskningsrate. DVS at du i virkligheten aldri vil se 100 av de 200 framene likevel......

Jeg klarer meg utmerket med mine 90-100 frames i sek med Ati 7500 sparer masse penger og går ikke glipp av noe! Hvis dere ligger en generasjon bak så er det det smarteste dere kan!!"

-----------------------------------------------------

 

Vil bare legge til at menneskehjernen oppfatter bare ca 50-60 "fps" ... Så alt over det blir egentlig meningsløst..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-03 19:26, apollox skrev:

Går og venter på Radeon 8500, (helst gigabyte sitt 8500 kort), men du hvor lang tid det skal ta før norske webshopper får inn dette kortet...


Har dere merket at Komplett.no har fjernet ATi Radeon serien fra sin produktliste, skyldes dette manglende interesse eller dårlig tilgjengelighet?

Sannsynligvis det siste :sad:




[ Denne Melding var redigert av: apollox på 2002-01-03 20:27 ]


 

Hmm....jeg har bestilt ATI Radeon 8500 fra Komplett.no og ventet,vnetet og ventet :wink:

 

Etterhvert så sendte jeg dem en mail og spurte hvorfor de hadde fjerna ATI-korta fra produktlista..

Da svarte de at de hadde fjerna de, p.g.a at tiden når de ville få de, var så usikker at de bare fjerna ATI-korta midlertidig!!! :smile: gl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...