Gå til innhold

Poll: Skal du bytte skjermkort?


Anbefalte innlegg

Har du planer om å kjøpe nytt skjermkort i nærmeste fremtid?

 

Tenkte det var på tide å kjøre igang med polls igjen :smile: Kom gjerne med ønsker om det er spesielle polls dere ønsker opprettet.

 

Selv om denne pollen mer naturlig hører hjemme i "skjermkort og skjermer" kategorien tenkte jeg det var greit å starte i "alt om data", siden det tross alt er mest trafikk her.

 

God "polling"! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går og venter på Radeon 8500, (helst gigabyte sitt 8500 kort), men du hvor lang tid det skal ta før norske webshopper får inn dette kortet...

 

Har dere merket at Komplett.no har fjernet ATi Radeon serien fra sin produktliste, skyldes dette manglende interesse eller dårlig tilgjengelighet?

Sannsynligvis det siste :sad:

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: apollox på 2002-01-03 20:27 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-03 19:26, apollox skrev:

Har dere merket at Komplett.no har fjernet ATi Radoeon serien fra sin produktliste, skyldes dette manglende interesse eller dårlig tilgjengelighet?

Sannlynligvis det siste:(


Enig! Det skyldes nok dårlig tilgjengelighet. Interessen for Radeon 8500 er det ingenting å si på, spesielt etter at de siste driverne kom ut og nærmest forvandlet kortet totalt.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-03 20:10, sosohal skrev:

Dåli at GF2 ikke er et alternativ da :sad:

Fikk GF2 istad, så jeg kan ikke være med på pollen :sad:



 

Hvis du akkurat har fått GF2 kortet ditt, så regner jeg ikke med du skal bytte det med en gang? Så du kan jo krysse av på at du ikke har tenkt å kjøpe noe nytt kort enda :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-03 19:50, lithium skrev:

Vakkje det så at gigabyte's radeon kom med SD-RAM?


Du mener vel SDR SDRAM tenker jeg. Alle Radeon kort kommer jo med SDRAM, forskjellen ligger i om det er DDR SDRAM eller SDR SDRAM.

 

Ifølge Gigabytes hjemmeside ser det ut til at Radeon-utgaven fra Gigabyte har SDR SDRAM ja. Det er riktignok en 7500LE utgave.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: howard på 2002-01-03 20:54 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Howard på 2002-01-03 20:54 ]

Lenke til kommentar

Jeg har Asus GeForce 3 Deluxe som jeg kjører på

266/588..

Var jeg bare heldig siden jeg kan overklokke så sinnsykt?

Jeg har jo modifisert det da med ThermalTake RAM coolers, og en Intel Kjøleribbe med vifte.

 

Ingen artifatcs og ingen lock ups heller, har spilt Ghost Recon 1600*1200 i over 3 timer i strekk.

Dessuten 3Dmark 2001 i over 2 timer.

 

Sjekk hjemmesiden for mer info:

http://www.kimwetteland.com

 

Sign guestbooken!!

Lenke til kommentar

Jazzmaster:

Jeg har samma kort men får bare klokka det opp til 220/550 det ser ut til at hvis jeg stille den høyere blir det ikke registrert, bruker NVMax til å stille hastigheten og det raporterer den hastigheten jeg har satt men alle andre programmer klarer ikke å finne over 220/550.

 

Har du gjort noe flashing eller leggi in noen andre drivere eller.no? Jeg brukere detXP 23.11 nå.

Lenke til kommentar

Tror jeg satser på et GF3 Ti200 64MB kort med bra

DDRminne. Vil ikke bruke over 3000kroner på

skjermkort så det burde vel være omtrent det beste

jeg får for den prisen.

 

Det første jeg kommer til å gjøre er å slenge av

kjølerne kortet kommer med og instalere noen

bedre kjølere. Ihvertfall få vekk den teite

silikonbaserte pastaen/limet de bruker.

 

Noen som har noen bra forslag til GF3 kort til under 3000kr?

Lenke til kommentar

Shroomer, det beste du får for 3000 er ATI Radeon 8500. Og det på flere webshoper. Ifølge tester jeg har lest på f.eks hardocp.com, er radeon8500 tilogmed bedre enn geforce3 ti500(!!), og det er ganske ekstremt. Jeg har også lest mye om r8500 (eller r200) på ati.com og spesifikasjonene tyder på at r8500 er et generelt mye bedre kort. Og i forhold til prisen er det det beste kjøpet. Du får ati radeon 8500 på amraam.no og pcutstyr.no for ca. 2800 kroner inkludert frakt, bare noen hundrelapper dyrere enn det mye dårligere geforce3 ti200. Og for å nevne noen av spesifikasjonene til radeon 8500: 64mb ddr sdram (3,6ns), 275mhz core clock, 275mhz ram clock (550mhz ddr), 400mhz ramdac, 8.8 GB/s overføringshastighet på ram'en. Jeg mener, dette er KORTET!! du får ikke mer for pengene enn det! og for 2800, vel å merke...

 

MVH Christian

 

[ Denne Melding var redigert av: ChriZno på 2002-07-19 14:32 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...