Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte ut originalhøytalere

Dipstick

Anbefalte innlegg

18 års tjeneste har satt sine spor på originalhøytalerene i bilen min, og siden den ene høytaleren ikke er helt sprek lengre tenker jeg å bytte dem ut.

Jeg er ute etter tips til hva jeg skal kjøpe.

Jeg vil ha to høytalere i den beskjedne dimensjonen 4", slik at de passer rett inn uten noe mere mekk. Til mitt bruk har originalhøytalerene vært greie nok, men det kan ikke skade å få noe som er hakket bedre rent lydmessig.

Jeg har ikke noe spesielt budsjett, men det er ikke denne bilen jeg skal gjøre de største investeringene i, for å si det slik.

Så, noen tips om noe som gir god valutta for pengene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp entry coaxial settet til focal (www.iceaudio.no) morel (www.morel.no) eller hertz (www.installbay.no)

Dette er høytalere av god kvalitet, å de biligste coaxialene er fortsatt mye bedre enn det som stod i bilen.

9531327[/snapback]

Takk for tipset.

Var vel omtrent noe sånt jeg var ute etter ja.

Når du nevner Hertz, er det DCX100 eller ECX100 du tenker på?

Regner med at begge deler er bedre enn det jeg har uansett :)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte egentlig på det billigste, men det beste du kan gjøre er å bruke så mye som du vil/klarer på høytalerene som skal stå framme. Hvis du har lyst å ta det litt lenger, så kan du se på de forskjellige komponent settene. Mener å huske at det er mulig å få tak i komponent sett til 1000 lappen fra disse merkene også.

Endret av Defus
Lenke til kommentar
Jeg tenkte egentlig på det billigste, men det beste du kan gjøre er å bruke så mye som du vil/klarer på høytalerene som skal stå framme. Hvis du har lyst å ta det litt lenger, så kan du se på de forskjellige komponent settene. Mener å huske at det er mulig å få tak i komponent sett til 1000 lappen fra disse merkene også.

9532971[/snapback]

Komponentsett var det jeg hadde tenkt på først, men siden denne bilen skal byttes ut til våren så hadde jeg tenkt at det enkleste er å bare erstatte originalhøytalerene.

Tror kanskje jeg satser på at de billigste hertz høytalerene vil gjøre nytten :)

Lenke til kommentar
Focal er i alle fall kjent for å ha flott lydgjengivelse og har blandt de aller beste frekvenskurvene.

9533737[/snapback]

Ja, Focal 100 CA1 er kanskje et bedre alternativ enn de aller billigste Hertz?

Edit: Hertz har jo også et par til omtrent samme pris ja, så det må vel bli noen av disse. Morel lå litt for høyt i pris til formålet synes jeg.

Edit2: Eller kanskje ikke, fant Morel Tempo 4 Coax til samme pris som de andre. Da har jeg altså tre alternativer til under 1000 og ett Hertz alternativ til under 500.

Så enten går jeg for de billigste, eller så må noen hjelpe meg med hva jeg skal velge av Hertz, Focal eller Morel settene...

Endret av Dipstick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...